تلاش برای ترور ترامپ باعث افزایش قیمت بیت کوین شد

تلاش برای ترور ترامپ باعث افزایش قیمت بیت کوین شد
آنچه در این مقاله میخوانید

در پی این حمله، معامله‌گران همچنین احتمالاً به سمت دارایی‌هایی با نوسانات کمتر، از جمله طلا و فرانک سوئیس، خواهند رفت.

تلاش برای ترور دونالد ترامپ (Donald Trump)، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، در یک گردهمایی انتخاباتی در باتلر، پنسیلوانیا (Butler, Pa.)، روز شنبه بازار را نگران کرده است.

همان‌طور که در بسیاری از مواقع عدم ثبات سیاسی و اقتصادی دیده می‌شود، معامله‌گران احتمالاً به دنبال سرمایه‌گذاری‌های پایدارتر با نوسانات کمتر مانند طلا خواهند بود – اما برخی دیگر به دنبال بیت ‌کوین (Bitcoin) هستند.

پس از حمله به ترامپ، قیمت بیت ‌کوین (Bitcoin) به بیش از ۶۰,۰۰۰ دلار رسید. بر اساس بیانیه مطبوعاتی از سرویس مخفی ایالات متحده (U.S. Secret Service)، تلاش برای ترور منجر به مرگ یک تماشاگر و جراحت شدید دو نفر دیگر شد که در این گردهمایی حضور داشتند. ترامپ (Donald Trump) پس از تیراندازی در امان است و تیرانداز ادعایی، که به نام توماس متیو کروکس (Thomas Matthew Crooks) ۲۰ ساله شناسایی شده است، نیز فوت کرده است. ترامپ همچنان قرار است در این هفته در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان در میلواکی (Milwaukee) سخنرانی کند.

معامله‌گران احتمالاً به دلایل مختلف به سرمایه‌گذاری روی بیت کوین – که به طور مداوم معامله می‌شود و در زمان انتشار این گزارش، قیمت آن کمی زیر ۶۰,۰۰۰ دلار بود –روی آورده‌اند. برخی احتمالاً انتظار دارند که تلاش برای ترور شانس ترامپ (Donald Trump) را برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در ماه نوامبر افزایش دهد. دیگران ممکن است به دلیل واکنش آنی به ناپایداری سیاسی، به بیت کوین پناه برده باشند.

در این سال انتخاباتی، ترامپ خود را به عنوان یک “کاندیدای رمز ارز” معرفی کرده و گفته است که کمک‌های مالی را به صورت بیت ‌کوین، اتر (Ether)، دوج‌ کوین (Dogecoin)، سولانا (Solana) و سایر رمز ارزها قبول خواهد کرد. (رئیس‌جمهور جو بایدن (President Joe Biden) نیز گفته است که ممکن است پذیرش کمک‌های مالی به صورت رمز ارز را در نظر بگیرد.) اگرچه موضع ترامپ در مورد رمز ارزها نمایانگر یک تغییر قابل توجه از چند سال پیش است که بیت ‌کوین را به عنوان “یک کلاهبرداری علیه دلار آمریکا” محکوم کرد، اما او به طور فزاینده‌ای حمایت رهبران رمز ارز و افراد جامعه را پیش از انتخابات ماه نوامبر دریافت کرده است.

خارج از بازارهای رمز ارز، انتظار می‌رود معامله‌گران به سمت دارایی‌های به اصطلاح امن، مانند طلا و فرانک سوئیس، که کمتر به عدم ثبات سیاسی و اقتصادی واکنش نشان می‌دهند، روی آورند.

ایپک اوزکاردسکایا (Ipek Ozkardeskaya)، تحلیل‌گر ارشد بانک سوئیس‌کوت (Swissquote Bank)، به Yahoo! Finance گفت:

“رویدادهای این آخر هفته احتمالاً باعث افزایش نوسانات در بازگشایی دوشنبه در هر دو بازار سهام و اوراق قرضه خواهد شد. ما انتظار داریم که به سمت دارایی‌های امن مانند فرانک سوئیس و طلا حرکت کنیم. بیت ‌کوین به دلیل فرار آنی به دارایی امن به خبرها واکنش مثبت نشان داده است.”

دارایی دیگری که ممکن است مورد توجه قرار گیرد، سهام رسانه ترامپ (Trump Media) است. این سهام از زمان عرضه خود در اواخر ماه مارس بسیار نوسان داشته و در زمان انتشار خبر در معاملات پس از ساعات کاری یکشنبه بیش از ۱ درصد افزایش داشت.

دیدگاه خود را درباره تلاش برای ترور ترامپ باعث افزایش قیمت بیت کوین شد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.