DFI هشدار داد که اساتید قلابی از سرمایه‌گذاران رمزارزها در تلگرام و واتساپ کلاهبرداری می‌کنند

DFI هشدار داد که اساتید قلابی از سرمایه‌گذاران رمزارزها در تلگرام و واتساپ کلاهبرداری می‌کنند
آنچه در این مقاله میخوانید

اداره مؤسسات مالی ایالت واشنگتن (Washington State Department of Financial Institutions یا DFI) گزارش داده است که شکایات متعددی درباره کلاهبرداری‌های رمز ارز در واتساپ (Whatsapp) و تلگرام (Telegram) دریافت کرده است که شامل “اساتید” قلابی است. این کلاهبرداری‌ها از طریق تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی و مؤسسات آموزشی دروغین، سرمایه‌گذاران را فریب می‌دهند و وعده بازدهی بالا و وام‌های مشکوک می‌دهند.

کلاهبرداری‌های رمز ارز: اساتید قلابی سرمایه‌گذاران را هدف قرار داده‌اند

اداره مؤسسات مالی ایالت واشنگتن (Washington State Department of Financial Institutions یا DFI) روز سه‌شنبه یک هشدار مصرف‌کننده صادر کرد و در آن به یک “روند جاری کلاهبرداری‌های رمز ارز مرتبط با ‘اساتید’ خودخوانده‌ در گروه‌های واتساپ” هشدار داد. بخش اوراق بهادار DFI چندین شکایت دریافت کرده است که شامل “شرکت‌هایی است که ادعا می‌کنند یک مؤسسه آموزش عالی ، مانند یک ‘مدرسه کسب‌وکار’، ‘آکادمی’ یا ‘مؤسسه ثروت’ هستند که برنامه درسی آنها عمدتاً حول سرمایه‌گذاری در رمز ارزها متمرکز است.”

سرمایه‌گذاران اغلب این فرصت سرمایه‌گذاری را از طریق تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی پیدا می‌کنند. معمولاً این شرکت‌ها دارای وب‌سایت‌های جداگانه‌ای برای مؤسسه و فعالیت‌های تجاری خود هستند که اغلب شامل “نامه‌ای از استاد” برای افزودن ظاهری از مشروعیت هستند. هشدار DFI به شرح زیر است:

“کلاهبرداری ادعایی معمولاً با قرار گرفتن سرمایه‌گذار در یک گروه واتساپ یا تلگرام آغاز می‌شود، که اغلب نامی من‌درآوردی دارند که شامل کلمات کلیدی مانند ‘باشگاه ثروت’، ‘نخبگان’ و ‘هوش مصنوعی’ هستند. این گروه‌ها توسط همکاران ادعایی شرکت که عناوینی مانند استاد، مشاور و دستیار دارند، اداره می‌شوند.”

این کلاهبرداری به این صورت است که این “اساتید” دوره‌های آموزشی سرمایه‌گذاری و سیگنال‌های معاملاتی روزانه را با وعده بازدهی بالا ارائه می‌دهند. آن‌ها از دستیارانی برای تسهیل ارتباطات و حفظ ظاهری از مشروعیت استفاده می‌کنند. به برخی از سرمایه‌گذاران مقدار کمی رمز ارز داده می‌شود تا “پلتفرم” را قبل از تعهد سرمایه خود، آزمایش کنند.

علاوه بر این، شرکت‌ها وام‌های با ارزش بالا یا خطوط اعتباری ارائه می‌دهند تا به سرمایه‌گذاران کمک کنند به “باشگاه‌های VIP” منحصر به فرد بپیوندند یا الزامات سرمایه‌ای برای پیشنهادات جدید را برآورده کنند. این وام‌ها اغلب به طور غیررسمی از طریق واتساپ ترتیب داده می‌شوند و شرکت با ارائه اسکرین‌شات‌های حساب گمراه‌کننده، سعی در اعتمادسازی دارد. وقتی سرمایه‌گذاران سعی می‌کنند این وام‌ها را بازپرداخت کنند، به آن‌ها گفته می‌شود که حساب‌هایشان تا زمانی که وجوه خارجی ارائه نشود، مسدود خواهد ماند، و به دنبال آن پیام‌های تهدیدآمیز و ادعاهای قانونی در صورت عدم تبعیت آنها، ارسال می‌شود.

نظر شما در مورد افزایش کلاهبرداری‌های رمز ارزی در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره DFI هشدار داد که اساتید قلابی از سرمایه‌گذاران رمزارزها در تلگرام و واتساپ کلاهبرداری می‌کنند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.