ویتالیک بوترین نسبت به حمایت سیاسی بر اساس موضع در برابر رمزارزها هشدار داد

ویتالیک بوترین نسبت به حمایت سیاسی بر اساس موضع در برابر رمزارزها هشدار داد
آنچه در این مقاله میخوانید

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، از ‌بنیان‌گذاران اتریوم (Ethereum)، توصیه کرد که حمایت سیاسی را تنها بر اساس موضع مثبت یک کاندیدا نسبت به رمز ارزها بنا نکنید. او بر اهمیت ارزش‌های گسترده‌تر مانند آزادی‌های فردی و پیشرفت فناوری تأکید کرد. بوترین گفت: “دوستدار رمز ارز بودن اکنون به معنای دوستدار رمز ارز بودن در 5 سال آینده نیست.”

بوترین بر خطرات تمرکز محدود سیاسی در رمز ارز تأکید کرد

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، از ‌بنیان‌گذاران اتریوم (Ethereum)، جامعه رمز ارزها را نسبت به انتخاب وابستگی‌های سیاسی تنها بر اساس موضع آن‌ها نسبت به رمز ارزها هشدار داده است. او هشدار داد که اتخاذ تصمیمات به این شکل خطر بزرگی را ایجاد می‌کند که با ارزش‌های بنیادی که افراد را در ابتدا به فضای رمز ارز جذب کرده‌اند، تناقض دارد. بوترین روز چهارشنبه در شبکه اجتماعی ایکس (X) نوشت:

“بر اساس این که چه کسی ‘طرفدار رمز ارز’ است، رویکرد سیاسی خود را انتخاب نکنید.”

بوترین در وب‌سایت شخصی خود، توضیحات بیشتری ارائه داد. او اذعان کرد که در حالی که بسیاری از مقررات، مانند بازارهای رمز ارزهای اتحادیه اروپا (MiCA) و تلاش‌های بریتانیا در زمینه استیبل ‌کوین، منطقی هستند، نگرانی‌هایی در مورد اقدامات افراطی وجود دارد. این‌ها شامل احتمال در نظر گرفتن تمام کوین‌ها به عنوان اوراق بهادار یا ممنوعیت کیف‌پول‌های خود-میزبان (self-hosted wallets) می‌شود.

او توضیح داد: “در پی این نگرانی‌ها، فشار رو به افزایش در فضای رمز ارز وجود دارد که بیشتر به طور سیاسی فعال شوند و به احزاب و کاندیداهای سیاسی تقریباً تنها بر اساس این که آیا آن‌ها مایل به اتخاذ رویکرد دوستانه با ‘رمز ارز’ هستند یا نه، توجه کنند”.

او هشدار داد که این تمرکز محدود می‌تواند منجر به نادیده‌گرفتن ارزش‌های گسترده‌تری شود که در ابتدا الهام‌بخش حرکت رمز ارز بوده‌اند. بنیان‌گذار اتریوم (Ethereum) بر اهمیت اصول سایفرپانک (cypherpunk) تأکید کرد که از فناوری آزاد و باز برای افزایش آزادی‌های فردی حمایت می‌کنند. او گفت: «رمز ارز» باید بیش از صرفاً تراکنش‌های مالی را در بر گیرد؛ رمزارز باید شامل حریم خصوصی در ارتباطات، هویت دیجیتال و اندیشه نیز باشد. او تأکید کرد که ریشه‌های این حرکت در حفاظت و افزایش آزادی‌های فردی به طور کلی است، نه فقط در آزادی مالی.

بوترین (Buterin) با هشدار دادن علیه حمایت از سیاستمداران تنها بر اساس موضع آن‌ها نسبت به رمز ارز، از جامعه خواست تا پیامدهای گسترده‌تر، مانند بین‌المللی‌گرایی و آزادی فراتر از رمز ارز، را مد نظر قرار دهند،. او هشدار داد:

“دوستدار رمز ارز بودن در حال حاضر به معنای دوستدار رمز ارز بودن در 5 سال آینده نیست.”

او گفت: “اگر یک سیاستمدار را ببینید که دوستدار رمز ارز است، یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که نظرات آن‌ها درباره رمز ارز در 5 سال گذشته را بررسی کنید. به همین ترتیب، نظرات آن‌ها در مورد موضوعات مرتبط مانند پیام‌رسانی رمزگذاری شده در 5 سال گذشته را نیز بررسی کنید. به طور خاص، سعی کنید موضوعی را پیدا کنید که در آن ‘حمایت از آزادی’ با ‘حمایت از شرکت‌ها’ همسو نباشد؛ جنگ‌های حق چاپ در دهه ۲۰۰۰ یک مثال خوب از این دسته است. این مثال می‌تواند راهنمای خوبی برای این باشد که چه نوع تغییراتی در دیدگاه‌های آن‌ها ممکن است در 5 سال آینده رخ دهد.”

او در خاتمه گفت: “یکی دیگر از نتایج مهم این است که اگر یک سیاستمدار امروز طرفدار رمز ارز است، اما از آن نوع افرادی است که یا خودشان به شدت دنبال قدرت هستند یا حاضرند به کسی که چنین است نزدیک شوند، این جهت‌گیری طرفداری آن‌ها از رمز ارز ممکن است در 10 سال آینده به این شکل باشد. اگر آن‌ها یا شخصی که به او نزدیک می‌شوند، واقعاً قدرت را تثبیت کنند، تقریباً قطعاً این اتفاق خواهد افتاد. همچنین توجه داشته باشید که استراتژی نزدیک شدن به بازیگران خطرناک به منظور ‘کمک به بهتر شدن آن‌ها’ بیشتر اوقات، به جای آن که موفقیت‌آمیز باشد، نتیجه معکوس می‌دهد.

نظر شما در مورد دیدگاه ویتالیک بوترین در مورد حمایت سیاسی در جامعه رمزارزها چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره ویتالیک بوترین نسبت به حمایت سیاسی بر اساس موضع در برابر رمزارزها هشدار داد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.