ممنوعیت بالقوه استخراج رمز ارزها در برخی مناطق، اقدامات نظارتی در روسیه را مختل می‌کند

ممنوعیت بالقوه استخراج رمز ارزها در برخی مناطق، اقدامات نظارتی در روسیه را مختل می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

موانع بالقوه‌ای برای ممنوعیت استخراج رمز ارز در مناطق طبقه‌بندی شده به‌عنوان ‘دارای کمبود انرژی’، باعث شده است که دستیابی به اجماع در مورد تصویب قوانین استخراج رمزارز در روسیه به تأخیر بیفتد. لایحه پیشنهادی که انتظار می‌رود در ماه آگوست تصویب شود، به مقامات این امکان را می‌دهد تا با توجه به ملاحظات دولت، عملیات استخراج در این مناطق را غیرقانونی اعلام کنند.

لایحه پیشنهادی روسیه برای استخراج رمز ارز پیشنهاد می‌دهد که ممنوعیت فعالیت‌های استخراج در مناطق با ‘کمبود انرژی’ مجاز شود

تلاش مداوم دولت برای تنظیم فعالیت‌های استخراج رمزارز در روسیه باعث اختلافاتی بین قانون‌گذاران و صاحبان صنعت استخراج شده است. نمایندگان صنعت استخراج ارز دیجیتال در روسیه با برخی از مفاد لایحه استخراج رمز ارز که به مقامات اجازه می‌دهد تا فعالیت‌های استخراج رمز ارز را در مناطقی که به‌عنوان “دارای کمبود انرژی” تعیین شده‌اند ممنوع کنند، موافق نیستند.

به گزارش ایزوستیا (Izvestia)، انجمن استخراج صنعتی (IMA) چندین نامه به دوما ارسال کرده تا خواستار حذف این طرح شود. به نظر این سازمان، این امر خطراتی برای سرمایه‌گذاران استخراج در کشور به همراه دارد و نشان‌دهنده “نقض توازن بین منافع خصوصی و عمومی” است.

این انجمن پیشنهاد می‌کند که اگر این پیشنهاد خاص در نهایت به قانون تبدیل شود، قوانین باید رویه‌های تصویب این ممنوعیت را توصیف کرده و شامل جبران خسارت برای سرمایه‌گذاران متاثر از این طرح باشد.

با این حال، وزارت انرژی روسیه این مسئله را قابل قبول می‌داند اما تصمیم‌گیری نهایی را به دوما محول می‌کند. ایجاد امکان ممنوعیت استخراج به معنای اجرای فوری آن نیست. آنتون گورلکین (Anton Gorelkin)، یکی از طراحان این لایحه که چندین بار به تعویق افتاده است، اظهار داشت:

“شرایط و چارچوب دقیق برای ممنوعیت استخراج در مناطق مختلف باید با مشارکت نمایندگان صنعت تعیین شود.”

یکی دیگر از نواقص این لایحه مربوط به مشارکت سرمایه خارجی در سرمایه‌گذاری‌های استخراج ارز دیجیتال در روسیه است. شرکت‌کنندگان در این صنعت خواستار اجازه دادن به این سرمایه‌گذاران برای مشارکت در این فعالیت‌ها هستند و هشدار می‌دهند که بخش عمده‌ای از مزارع استخراج رمز ارز در روسیه متعلق به گروه‌های خارجی از چین و کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

نظر شما در مورد بحث‌های جاری در مورد تنظیم مقررات صنعت استخراج رمز ارزها در روسیه چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره ممنوعیت بالقوه استخراج رمز ارزها در برخی مناطق، اقدامات نظارتی در روسیه را مختل می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.