چین همچنان خواهان طلا است، اما قیمت‌ها از بالاترین سطوح عقب‌نشینی می‌کنند

چین همچنان خواهان طلا است، اما قیمت‌ها از بالاترین سطوح عقب‌نشینی می‌کنند
آنچه در این مقاله میخوانید

قیمت طلا به سطح بی‌سابقه 2,483 دلار رسید اما از آن زمان روند کاهشی داشته و اکنون با 12 دلار کاهش به 2,456 دلار در روز رسیده است.

از نظر تکنیکال، من این بازگشت را بیش از حد آسیب‌زننده نمی‌بینم چون به کاهش شدید دیروز نزدیک نیست. با این حال، ممکن است شاهد رسیدن مجدد قیمت به رکورد قبلی 2,450 دلار که در ماه می ثبت شده بود، باشیم و این می‌تواند نقطه محوری باشد.

تمرکز ما بر چین و اشتیاق آن به طلا است. روند صعودی 20 ماه پیش در زمانی شروع شد که بانک مرکزی چین (PBOC) شروع به افزودن به ذخایر طلای خود کرد. این روند در ماه گذشته با گزارش‌های اولیه مبنی بر توقف روند افزودن به ذخایر با مشکل مواجه شد. این خبر دوباره هفته گذشته بر روی گزارش دیگری که نشان می‌داد خرید طلا برای دومین ماه متوالی متوقف شده، تاثیر منفی گذاشت.

با وجود این، قیمت طلا به هر حال به یک رکورد جدید رسید که امید به کاهش نرخ بهره و آشفتگی‌های سیاسی را نشان می‌دهد. این یک سیگنال چشمگیر است اما خرید از چین برای روند صعودی بسیار مهم است.

امروز، رویترز (Reuters) گزارش داد که چین هنوز کارش تمام نشده و به نقل از یک منبع سیاست‌گذار، اعلام کرد که چین می‌خواهد طلا را از 4.9 درصد به 10 درصد از ذخایر خود برساند که نیاز به خرید 170 میلیارد دلار دیگر با قیمت‌های فعلی دارد. این مقدار حدود 70 درصد از تمام طلای استخراج شده در هر سال خواهد بود و این 70 میلیون اونس در مقایسه با 7 میلیون اونس است که چین سال گذشته خریداری کرد.

روشن است که این اقدام زمان خواهد برد.

در این گزارش آمده است که خرید بانک مرکزی چین (PBOC) دیگر بدون توجه به قیمت نیست و این روند بازار را در یک وضعیت پیچیده قرار می‌دهد. این مسئله باعث می‌شود که قیمت‌های طلا در محدوده 2000 دلار تثبیت شود که باید برای معدن‌چیان خوب باشد اما سقف قیمت را نیز پایین می‌آورد مگر این که خریداران دیگر بتوانند حمایت کنند یا چین دوباره تجدید نظر کند.

دیدگاه خود را درباره چین همچنان خواهان طلا است، اما قیمت‌ها از بالاترین سطوح عقب‌نشینی می‌کنند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.