پوتین خواستار “استفاده از لحظه” برای شروع روبل دیجیتال و پذیرش رمزارز در روسیه شد

پوتین خواستار "استفاده از لحظه" برای شروع روبل دیجیتال و پذیرش رمزارز در روسیه شد
آنچه در این مقاله میخوانید

ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin)، رئیس جمهور روسیه، اعلام کرد که زمان آن رسیده است که روسیه محیطی مناسب برای افزایش پذیرش دارایی‌های دیجیتال و روبل دیجیتال، ارز دیجیتال بانک مرکزی روسیه، به عنوان بخشی از ساختار اقتصادی کشور ایجاد کند. او همچنین گزارش داد که بیش از ۳۰,۰۰۰ تراکنش در مرحله آزمایشی روبل دیجیتال انجام شده است که بیش از ۷,۰۰۰ تراکنش برای پرداخت کالاها و خدمات بوده است.

پوتین اعلام کرد که باید تلاش‌هایی برای ادغام دارایی‌های دیجیتال و روبل دیجیتال در اقتصاد روسیه انجام شود

ولادیمیر پوتین خواستار افزایش تلاش‌ها برای ایجاد شرایطی شده است که دارایی‌های دیجیتال، از جمله ارز دیجیتال بانک مرکزی روسیه (CBDC)، یعنی روبل دیجیتال، بتوانند در آن شکوفا شوند. در جلسه‌ای که به مسائل اقتصادی اختصاص داشت، رئیس‌جمهور روسیه اظهار داشت که باید پذیرش دارایی‌های دیجیتال هم در داخل و هم در خارج از کشور افزایش یابد.

به گزارش تاس، خبرگزاری رسمی روسیه، پوتین اظهار داشت:

“برای روسیه مهم است که موقعیت را ‘غنیمت شمرده’ و چارچوب قانونی و مقررات لازم را به موقع ایجاد کند، زیرساخت‌ها را توسعه دهد، شرایط را برای گردش دارایی‌های دیجیتال، هم در داخل کشور و هم در روابط با شرکای خارجی، فراهم کند.”

اظهارات پوتین نشان دهنده موضع مثبت او در استفاده از دارایی‌های دیجیتال در داخل و خارج از کشور است. در حالی که گردش و استفاده از دارایی‌های دیجیتال برای پرداخت‌های فرامرزی توسط بانک مرکزی روسیه به عنوان اقدامی مثبت تلقی شده است، این نهاد در بیانیه‌های اخیر خود ایده‌ اجرای استیبل‌ کوین‌ها در داخل کشور را رد کرده و آن را باعث بروز “خطرات عمده برای ثبات قیمت و مالی” دانسته است.

در مورد روبل دیجیتال، پوتین همچنین خواستار تسریع در معرفی ارز دیجیتال در اقتصاد روسیه شد. او تاکید کرد: “اکنون باید گام بعدی را برداریم، یعنی به اجرای گسترده‌تر و کامل‌تر روبل دیجیتال در اقتصاد، در فعالیت‌های اقتصادی و در حوزه مالی بپردازیم.”

پوتین اعلام کرد که بیش از ۳۰,۰۰۰ تراکنش روبل دیجیتال به عنوان بخشی از برنامه آزمایشی جاری انجام شده است که بیش از ۷,۰۰۰ از این تراکنش‌ها شامل پرداخت برای کالاها و خدمات بوده است.

نظر شما در مورد موضع رئیس جمهور پوتین در مورد استفاده از ارزهای دیجیتال چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پوتین خواستار “استفاده از لحظه” برای شروع روبل دیجیتال و پذیرش رمزارز در روسیه شد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.