رگولاتورهای هنگ‌کنگ: مقررات پیشنهادی استیبل کوین بازخورد مثبتی از سهامداران دریافت کرده است

رگولاتورهای هنگ‌کنگ: مقررات پیشنهادی استیبل کوین بازخورد مثبتی از سهامداران دریافت کرده است
آنچه در این مقاله میخوانید

رگولاتورهای هنگ کنگ اعلام کردند که مرحله مشاوره برای تنظیم مقررات استیبل‌کوین‌ها با دریافت ۱۰۸ پیشنهاد از ذینفعان به پایان رسیده است. این رگولاتورها ادعا کردند که پیشنهادات نظارتی مورد نظر با بازخورد مثبتی از سوی ذینفعان روبرو شده است.

پشتیبانی ذینفعان در معرفی نظام نظارتی استیبل ‌کوین‌ها

در تاریخ ۱۷ جولای (27 تیر)، رگولاتورهای هنگ کنگ—دفتر خدمات مالی و خزانه‌داری (FSTB) و سازمان پولی هنگ کنگ (HKMA)—نتایج مشاوره‌ای را در مورد پیشنهادهای نظام نظارتی استیبل‌ کوین منتشر کردند. در دوره دو ماهه مشاوره، ۱۰۸ نظر از ذینفعان، از جمله انجمن‌های صنعتی، سازمان‌های حرفه‌ای و شرکت‌کنندگان بازار دریافت شد.

اکثریت ذینفعانی که در فرآیند مشاوره شرکت داشتند، از معرفی نظام نظارتی برای مدیریت کنندگان استیبل‌ کوین‌های مبتنی بر ارز فیات (FRS) حمایت کردند. چنین نظامی به مدیریت مناسب ریسک‌های پولی و ثبات مالی کمک می‌کند. هر دو نهاد FSTB و HKMA تأیید کردند که پیشنهادهای نظارتی مورد نظر با بازخورد مثبت از سوی ذینفعان روبرو شده است.

کریستوفر هوی (Christopher Hui)، وزیر خدمات مالی و خزانه‌داری، تأکید کرد که نظام نظارتی پیشنهادی برای استیبل ‌کوین‌ها نه تنها با استانداردهای بین‌المللی همسو است بلکه خطرات را نیز کاهش می‌دهد.

وی گفت: “علاوه بر نظام نظارتی موجود برای پلتفرم‌های معاملاتی دارایی‌های مجازی (VA)، ایجاد یک نظام صدور مجوز برای صادرکنندگان استیبل ‌کوین‌های مبتنی بر ارز فیات (FRS) بیشتر چارچوب نظارتی دارایی‌های مجازی را در هنگ کنگ مطابق با استانداردهای بین‌المللی تقویت کرده و به طور موثر خطرات احتمالی ثبات مالی مرتبط با فعالیت‌های صدور FRS را کاهش خواهد داد.”

ادی یو (Eddie Yue)، مدیر عامل سازمان پولی هنگ کنگ (HKMA)، از نظرات و حمایت عمومی ذی‌نفعان از نظام نظارتی پیشنهادی تمجید کرد. وی افزود که HKMA معتقد است یک محیط خوب نظارت شده به توسعه پایدار و مسئولانه اکوسیستم استیبل‌ کوین در هنگ کنگ کمک می‌کند.

قبل از نهایی کردن پیشنهاد قانونی برای اجرای نظام نظارتی، انتظار می‌رود که دو نهاد نظارتی دیدگاه‌ها و پیشنهادات پاسخ‌دهندگان را در نظر بگیرند. در همین حال، این بیانیه نشان می‌دهد که HKMA در حال پردازش درخواست‌ها برای صادرکننده استیبل‌ کوین در سندباکس است و فهرست شرکت‌کنندگان در سندباکس به زودی اعلام خواهد شد.

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره رگولاتورهای هنگ‌کنگ: مقررات پیشنهادی استیبل کوین بازخورد مثبتی از سهامداران دریافت کرده است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.