سازمان جنایی Tren De Aragua ونزوئلا به دلیل اتهامات پولشویی توسط OFAC تحریم شد

سازمان جنایی Tren De Aragua ونزوئلا به دلیل اتهامات پولشویی توسط OFAC تحریم شد
آنچه در این مقاله میخوانید

قطار آراگوا (Tren de Aragua)، یک باند جنایی با منشاء ونزوئلایی، توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) به عنوان یک سازمان فراملی درگیر در آدم‌ربایی، قاچاق انسان، اخاذی و سایر رفتارهای غیرقانونی تحریم شده است. وزارت خزانه‌داری ایالات متحده همچنین اعلام کرد که این سازمان به‌نوعی از ارزهای رمزنگاری شده برای پولشویی درآمدهای فعالیت‌های خود استفاده کرده است.

OFAC باند قطار آراگوا را به دلیل ارتکاب به جرایم مختلف از جمله پولشویی با رمزارزها به عنوان نهاد تحریمی معرفی کرد

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) در حال تقویت کنترل خود بر سازمان‌های جنایی است که از رمز ارزها برای جرایم خود استفاده می‌کنند. سازمان چندملیتی قطار آراگوا (Tren de Aragua) که دارای منشاء ونزوئلایی است، به دلیل اقدامات جنایی خود در سراسر قاره آمریکای جنوبی، به تازگی به لیست اتباع به طور خاص تعیین شده (SDN) اضافه شده است.

طبق گفته وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، این سازمان در چندین فعالیت جنایی درگیر بوده و تمرکز اقدامات خود را بر مهاجران ناامید که از ونزوئلا فرار کرده و امیدوار به یافتن پناهگاه امنی در سایر کشورهای قاره هستند، قرار داده است. این وزارتخانه به استخراج غیرقانونی، آدم‌ربایی، قاچاق انسان، اخاذی و قاچاق مواد مخدر غیرقانونی مانند کوکائین و MDMA به عنوان بخشی از جرایمی که به اقدامات قطار آراگوا در سراسر قاره نسبت داده می‌شود، اشاره کرده است.

در اطلاعیه مطبوعاتی خود، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی، بدون این که روش‌ها یا کانال‌های استفاده شده برای این منظور را مشخص کند، اظهار داشت که قطار آراگوا “به اقتصادهای جنایی محلی در آمریکای جنوبی نفوذ کرده، عملیات مالی فراملیتی برقرار کرده و از طریق ارزهای رمزنگاری شده پولشویی کرده است”.

روابط بین قطار آراگوا و ارزهای رمزنگاری شده چیز جدیدی نیست. در ماه سپتامبر، زمانی که دولت ونزوئلا حمله گسترده‌ای به مرکز زندان توکورون (Tocoron)، یکی از پایگاه‌های این سازمان، انجام داد، یک مزرعه استخراج بیت‌ کوین با تعداد نامشخصی از دستگاه‌های استخراج در این مجتمع کشف شد.

برایان نلسون (Brian Nelson)، معاون وزیر خزانه‌داری در امور اطلاعات مالی و مبارزه با تروریسم، تأکید کرد که آنها “از تمام ابزارها و اختیارات خود علیه سازمان‌هایی مانند قطار آراگوا که از جمعیت‌های آسیب‌پذیر برای کسب درآمد سوء استفاده می‌کنند، درگیر طیف وسیعی از فعالیت‌های جنایی فراملی هستند و سیستم مالی ایالات متحده را مورد سوء استفاده قرار می‌دهند، استفاده خواهند کرد.”

نظر شما در مورد نامگذاری قطار آراگوا توسط OFAC و پیوندهای آن با رمز ارزها چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره سازمان جنایی Tren De Aragua ونزوئلا به دلیل اتهامات پولشویی توسط OFAC تحریم شد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.