اردن شبکه ملی فناوری بلاک چین را راه‌اندازی کرد

اردن شبکه ملی فناوری بلاک چین را راه‌اندازی کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

وزارت اقتصاد دیجیتال و کارآفرینی اردن با همکاری شرکت بلاک چین اردنی Blockexe شبکه ملی فناوری بلاک چین را راه‌اندازی کرده است. اجرای فناوری بلاک چین در بخش دولتی اردن با استراتژی تحول دیجیتال اردن (۲۰۲۱-۲۰۲۵) هماهنگ است.

تقویت اعتماد به خدمات دولتی

در تاریخ ۱۷ جولای (۲۷ تیر)، وزارت اقتصاد دیجیتال و کارآفرینی اردن همکاری خود را با شرکت بلاک چین محلی Blockexe برای راه‌اندازی یک شبکه ملی فناوری بلاک چین به نام Modee Dlt اعلام کرد. این پروتکل قصد دارد اعتماد و شفافیت در خدمات دولتی را افزایش دهد.

شبکه بلاک چین با درگاه دولت اردن یکپارچه شده است، که امکان ثبت دیجیتالی غیرمتمرکز و قابل تایید تمامی تراکنش‌های Sanad را فراهم می‌کند. طبق گزارش، این پیاده‌سازی با استراتژی تحول دیجیتال این کشور (۲۰۲۱-۲۰۲۵) که بر تقویت زیرساخت‌های دیجیتال کشور متمرکز است، همسو است.

تحت استراتژی بلندپروازانه اردن، نوآوری و همچنین مشارکت‌های بخش خصوصی و دولتی به عنوان عوامل کلیدی مورد توجه قرار گرفته و حمایت می‌شوند. سرمایه‌گذاری‌ها در زیرساخت‌های حیاتی فناوری اطلاعات، از جمله گسترش پهنای باند و پیاده‌سازی شبکه 5G، نیز به عنوان عوامل مهم در نظر گرفته می‌شوند. با تحقق این اهداف و پنج عامل دیگر، اردن می‌تواند کیفیت زندگی شهروندان خود را بهبود بخشد.

در همین حال، این وزارتخانه تأکید کرد که استفاده از شبکه بلاکچین در بخش‌های مختلف دولتی یک محیط دیجیتالی قابل اعتماد ایجاد خواهد کرد و از اهداف گسترده‌تر این کشور پادشاهی برای دستیابی به یک اقتصاد دیجیتالی قوی و قابل اعتماد حمایت خواهد کرد.

علاوه بر افزایش اعتماد به دولت، این ابتکار قصد دارد یکپارچگی خدمات دولت الکترونیک را تسهیل کند و آنها را شفاف‌تر، کارآمدتر و رقابتی‌تر، هم در سطح محلی و هم در سطح بین‌المللی کند.

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره اردن شبکه ملی فناوری بلاک چین را راه‌اندازی کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.