پس از سقوط ارزش نایرا، نیجریه برای دفاع از آن اقدام می‌کند

پس از سقوط ارزش نایرا، نیجریه برای دفاع از آن اقدام می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

بانک مرکزی نیجریه اخیراً دلار آمریکا را به صرافی‌ها (BDC) با نرخ ثابت 1,450 نایرا (NGN)  به ازای هر دلار فروخته است. بانک مرکزی اعلام کرد که صرافی‌های واجد شرایط می‌توانند دلارها را با حداکثر ۱.۵ درصد بالاتر از نرخ خرید به کاربران نهایی بفروشند. بانک مرکزی نیجریه فاش کرد که ۱۰۶.۵ میلیون دلار به ۲۹ بانک مجاز با نرخ‌های تبادل بین  1,498 نایرا به ازای هر دلار تا 1,530 نایرا به ازای هر دلار فروخته است.

ارزش نایرا به پایین‌ترین حد تاریخی خود در برابر دلار رسید

بانک مرکزی نیجریه (CBN) اخیراً دلارهای آمریکا را به نرخ تبادل 1,450 نایرا به ازای هر دلار به صرافی‌ها (BDC) فروخته است. این اقدام بانک مرکزی پس از آن صورت گرفت که گزارش شد ارزش نایرا به پایین‌ترین حد تاریخی خود یعنی1,640 نایرا در برابر هر دلار رسید.

طبق به‌روزرسانی منتشر شده توسط بانک مرکزی نیجریه در تاریخ ۱۸ جولای (28 تیر)، اختلالات مداوم در بازار خرده‌فروشی باعث شد که بانک مرکزی وارد عمل شود. این اختلالات به بازار موازی ارز خارجی تاثیر می‌گذارند و به طور بیشتری باعث گسترش حق‌الزحمه نرخ تبادل می‌شوند. بانک مرکزی نیجریه در ادامه اعلام کرد:

“به این منظور، بانک مرکزی نیجریه فروش ارز خارجی (FX) به صرافی‌های واجد شرایط را برای تأمین تقاضاهای تراکنش‌های نامرئی تأیید کرده است. مبلغ ۲۰,۰۰۰ دلار به هر صرافی (BDC) به نرخ 1,450 نایرا به ازای هر دلار فروخته می‌شود (که نمایانگر پایین‌ترین نرخ معاملات در NAFEM در روز معاملاتی قبل است).”

بانک مرکزی نیجریه (CBN) افزود که صرافی‌های واجد شرایط می‌توانند دلارها را با سودی نه بیشتر از ۱.۵ درصد از نرخ خرید به کاربران نهایی بفروشند.

بانک مرکزی بیش از 100 میلیون دلار تزریق می‌کند

در همین حال، در یک بخشنامه منتشر شده در تاریخ ۱۹ جولای (29 تیر)، بانک مرکزی نیجریه (CBN) تلاش کرد تا به عموم مردم نیجریه اطمینان دهد که در حال انجام اقدامات لازم برای مهار کاهش ارزش نایرا است، که این کاهش را به فشار تقاضا از سوی شرکت‌ها نسبت داد. برای حمایت از ادعای خود مبنی بر تلاش برای تثبیت بازار ارز، بانک مرکزی نیجریه فاش کرد که ۱۰۶.۵ میلیون دلار به ۲۹ بانک مجاز با نرخ‌های تبادل بین 1,498 نایرا به ازای هر دلار و 1,530 نایرا  به ازای هر دلار فروخته است. این فروش‌ها در تاریخ‌های ۱۸ و ۱۹ جولای (28 و 29 تیر) انجام شدند.

علاوه بر این، بانک مرکزی نیجریه اعلام کرد که یک مبلغ اضافی ۹.۵ میلیون دلار به چهار بانک مجاز به نرخ‌های بین 1,510 نایرا و 1,550 نایرا در تاریخ ۱۹ جولای (29 تیر) فروخته شد. با وجود انجام اقدامات برای مهار کاهش ارزش نایرا، بانک مرکزی اعلام کرد که همچنان به نظارت بر رعایت مقررات توسط بازیکنان در بازار ارز خارجی ادامه خواهد داد.

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پس از سقوط ارزش نایرا، نیجریه برای دفاع از آن اقدام می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.