رشد خرده فروشی چین در ماه ژوئن به 2 درصد کاهش یافت، فروش لوازم آرایشی و مُد کاهش یافت

رشد خرده فروشی چین در ماه ژوئن به 2 درصد کاهش یافت، فروش لوازم آرایشی و مُد کاهش یافت
آنچه در این مقاله میخوانید

از آن جا خریداران محلی که به بودجه خود توجه بیشتری دارند، همچنان در بخش‌های کلیدی از جمله مُد، لوازم آرایشی و جواهرات کمتر هزینه می‌کنند، رشد شاخص خرده‌فروشی در چین در ماه ژوئن کاهش یافت.

بر اساس آمار منتشر شده توسط دفتر ملی آمار چین (NBS)، شاخص خرده‌فروشی در ماه ژوئن به ۴.۰۷۳ تریلیون یوان (CNY) (معادل ۶۲۶.۴۹ میلیارد دلار آمریکا) رسید که نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که افزایش فروش در ماه مه ۳.۷ درصد بود و این کمترین افزایش در شاخص خرده‌فروشی در چین از دسامبر ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

فروش کالاهای پوشاک در ماه ژوئن نسبت به سال گذشته ۱.۹ درصد کاهش یافت و به ۱۲۳.۷ میلیارد یوان (CNY) رسید، در حالی که فروش کالاهای آرایشی ۱۴.۶ درصد کاهش یافت و به ۴۰.۵ میلیارد یوان رسید. فروش طلا و جواهرات نیز ۳.۷ درصد کاهش یافت و به ۲۶.۲ میلیارد یوان در همان ماه رسید.

در همین حال، اقتصاد چین از ماه آوریل تا ژوئن ۴.۷ درصد رشد داشت که این کمترین میزان رشد از سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ بود و به طور قابل توجهی کمتر از ۵.۳ درصد رشد در سه‌ماهه قبلی بود.

طبق داده‌های دفتر ملی آمار چین (NBS)، در نیمه اول سال ۲۰۲۴، اقتصاد چین نسبت به سال گذشته ۵ درصد رشد کرده است.

به گفته یک سخنگوی دفتر ملی آمار چین (NBS)، بازار املاک رو به افول و نرخ بیکاری بالا، همراه با شرایط آب و هوایی شدید و تقاضای ضعیف محلی از چالش‌هایی هستند که اقتصاد چین با آن مواجه است.

با نگاهی به آینده، دولت پکن هدف رشد اقتصادی برای سال ۲۰۲۴ را ۵ درصد تعیین کرده است – رقمی که تحلیلگران در غیاب کاهش مالیات‌ها، افزایش هزینه‌ها و اقدامات کمکی برای بازار املاک دست‌نیافتنی می‌دانند.

با این حال، رشد چشمگیر صادرات تا حدی کاهش تمایل مصرف‌کنندگان محلی به خرج کردن را جبران کرده است. آمارهای منتشر شده اوایل ماه جاری نشان داد که صادرات چین در ماه ژوئن ۸.۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته، در حالی که واردات ۲.۳ درصد کاهش یافته است.

به‌روزرسانی شاخص خرده‌فروشی چین همزمان با به‌روزرسانی‌های مالی چندین شرکت بزرگ لوکس بین‌المللی از جمله باربری (Burberry)، هوگو باس (Hugo Boss) و ریشمونت (Richemont) است که همگی گزارش کردند که رشد فروش آنها تحت تأثیر کاهش فروش در چین بزرگ قرار گرفته است. سرمایه‌گذاران متوجه شده‌اند که خریداران چینی به جای محصولات خارجی و برندهای لوکس، به محصولات ارزان‌تر یا محلی روی آورده‌اند.

دیدگاه خود را درباره رشد خرده فروشی چین در ماه ژوئن به 2 درصد کاهش یافت، فروش لوازم آرایشی و مُد کاهش یافت بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.