گزارش روزانه بازار فارکس، 22 جولای 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 22 جولای 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • جو بایدن دیروز از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انصراف داد.
  • بانک خلق چین (PBOC) نرخ وام کوتاه مدت خود را 10 واحد کاهش داد.
  • پس از فروش گسترده دلار در هفته گذشته، ارزش سهام آسیایی در طول شب کاهش یافت.

اخبار بازار

  • جو بایدن (Joe Biden) اعلام کرد که از رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده کناره‌گیری خواهد کرد، اما اظهار داشت که تا پایان دوره خود تا ژانویه سال ۲۰۲۵ به کار خود ادامه خواهد داد. پس از کناره‌گیری، بایدن (Biden) از معاون رئیس‌جمهور، کامالا هریس (Kamala Harris)، به عنوان جانشین خود حمایت کرد، اگرچه احتمالاً او تا کنوانسیون دموکراتیک ماه آینده به طور رسمی نامزد نخواهد شد. (بلومبرگ)
  • واکنش بازارها به این خبر نسبتاً ضعیف بوده است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که کامالا هریس (Kamala Harris) در مقایسه با جو بایدن (Joe Biden) در مقابل دونالد ترامپ (Donald Trump) کمی بهتر عمل می‌کند. با این حال، همان‌طور که تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) اعلام کرده است، بازارهای پیش‌بینی نشان می‌دهند که در کوتاه‌مدت، این خبر ممکن است تأثیر زیادی بر نرخ‌های ایالات متحده و دلار آمریکا (USD) نداشته باشد و انتظار نمی‌رود که قیمت‌گذاری بر اساس احتمال پیروزی ترامپ (Trump) به طور قابل توجهی تحت تأثیر چنین اعلامیه‌ای قرار گیرد. (تحقیقات بارکلیز)
  • بانک مرکزی چین (People’s Bank of China یا PBOC) نرخ بهره کلیدی خود، یعنی نرخ بازپرداخت معکوس (reverse repo rate) را از 1.8 درصد به 1.7 درصد کاهش داد که اولین کاهش در نرخ سیاست کوتاه‌مدت در تقریباً یک سال اخیر است. بانک‌های چینی نیز با کاهش نرخ وام نخست پنج ساله و یک ساله به میزان 10 واحد پایه (bps) این روند را دنبال کردند. این خبر چند روز پس از سومین نشست حزب حاکم کمونیست چین (Third Plenum) منتشر شد، جایی که دولت برنامه‌های خود را برای اصلاح اقتصاد اعلام کرد. (بلومبرگ)
  • تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) معتقد است که خود کاهش نرخ بهره تعجب‌آور نیست چون بازار داخلی به طور کلی انتظار آن را داشت. با این حال، نرخ پایین‌تر به این معناست که در میان‌مدت، جفت ارز دلار آمریکا/ یوان چین (USDCNY/CNH) با نرخ بالاتری معامله خواهد شد، و نرخ امروز جفت ارز دلار آمریکا/ یوان چین (USDCNY) بالاتر از 7.13 تثبیت شده است. این روند می‌تواند منجر به افزایش تدریجی در این جفت ارز شود و از این رو، تیم تحقیقات بارکلیز ترجیح می‌دهند تا پوزیشن خرید به صورت 6 ماهه را در جفت ارز دلار آمریکا/ یوان چین (USD/CNH) اتخاذ کنند. (تحقیقات بارکلیز)
  • در سایر نقاط، ارزش سهام‌های آسیایی در طول شب کاهش یافت، در حالی که پس از یک هفته که ارزش دلار آمریکا در مقابل همتایان G10 خود کاهش داشت، ارزش قراردادهای آتی S&P 500 به طور کلی بدون تغییر باقی ماند، و شاخص دلار بلومبرگ (Bloomberg Dollar Index)، قبل از این که روز جمعه مقداری اصلاح شود، تا روز پنجشنبه 0.5 درصد پایین‌تر معامله شد. تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) معتقد است که “یکی از قابل معامله‌ترین اصلاحات دلار در سال از دست رفته است” و همچنان بر این باورند که دلار آمریکا (USD) در میان‌مدت تقویت خواهد شد. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • این هفته داده‌های بیشتری از ایالات متحده دریافت خواهیم کرد، از جمله داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) در روز پنجشنبه و داده‌های مربوط به شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) در روز جمعه، که هر دو برای تعیین جهت کلی دلار آمریکا (USD) مهم خواهند بود. در زمینه تصمیمات بانک‌های مرکزی، بانک مرکزی کانادا (Bank of Canada) تصمیم سیاستی خود را در روز پنجشنبه اعلام خواهد کرد، در حالی که بازار با احتمال 90 درصد کاهش نرخ 25 واحدی (bps) را پیش‌بینی می‌کند، در حالی که انتظار می‌رود بانک مرکزی روسیه (Russian central bank) روز جمعه نرخ‌ها را 2 درصد افزایش دهد. (بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 22 جولای 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.