درخواست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از رئیس جمهور منتخب برای بهبود فضای کسب و کار

درخواست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از رئیس جمهور منتخب برای بهبود فضای کسب و کار
آنچه در این مقاله میخوانید

صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران (ICCIMA)، از مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب، خواست تا بهبود محیط کسب‌وکار و روابط بین‌المللی را در دوران ریاست‌جمهوری خود در اولویت قرار دهد.

به گزارش پورتال ICCIMA، حسن‌زاده این اظهارات را در نشستی بین پزشکیان و نمایندگان بخش خصوصی کشور در محل اتاق بازرگانی ایران در روز شنبه و چند روز مانده به مراسم تحلیف وی بیان کرد.

حسن‌زاده از بازدید رئیس‌جمهور منتخب از اتاق بازرگانی ایران که اولین بازدید رسمی وی پس از پیروزی در انتخابات دور دوم است، استقبال کرد و این بازدید را نشانه‌ای امیدوارکننده دانست.

پزشکیان بارها گفته است که قصد دارد از پتانسیل‌های بخش خصوصی استفاده کند. وی در طول کمپین انتخاباتی خود نیز بازدید دیگری از اتاق بازرگانی داشته است.

در ۵ جولای (15 تیر) مسعود پزشکیان در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری با اکثریت آرا به عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران انتخاب شد.

اوایل این ماه، حسن‌زاده پیام تبریکی به رئیس‌جمهور منتخب کشور، مسعود پزشکیان، بلافاصله پس از انتخاب وی ارسال کرد.

در پیام خود، حسن‌زاده ابراز امیدواری کرد که همکاری بیشتر بین دولت و بخش خصوصی منجر به رفاه بیشتر کشور و افتخار برای مردم ایران شود.

وی همچنین به حضور گسترده مردم ایران در انتخابات جمعه اشاره کرد که به گفته وی وظیفه رئیس‌جمهور منتخب را دو چندان می‌کند.

حسن‌زاده از رئیس‌جمهور منتخب خواست تا هماهنگی در بخش‌های سیاست‌گذاری اقتصادی دولت ایجاد کند که به اعتقاد وی اکنون بین چندین وزارتخانه تقسیم شده‌اند.

وی همچنین از رئیس‌جمهور منتخب خواست تا وزرای خود، به ویژه وزرای اقتصادی را بر اساس توانایی‌های علمی و اجرایی آنها انتخاب کند.

دیدگاه خود را درباره درخواست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از رئیس جمهور منتخب برای بهبود فضای کسب و کار بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.