پوند استرلینگ همچنان بهترین عملکرد را در میان G10 دارد

پوند استرلینگ همچنان بهترین عملکرد را در میان G10 دارد
آنچه در این مقاله میخوانید

پوند به طور کلی جایگاه خود را به عنوان قوی‌ترین ارز G10 در سال جاری تقویت کرده است.

احساسات همچنان قوی است، اما افزایش موقعیت‌های خرید در این ماه، ارز را در برابر یک اصلاح شدید آسیب‌پذیر می‌کند.

آخرین داده‌های COT که توسط CFTC منتشر شد، افزایش بیشتری را در موقعیت‌های پوند طولانی و غیرتجاری ثبت کرد.

یک رکورد جهش یک هفته‌ای در موقعیت‌ها و یک رکورد طولانی موقعیت با بیش از 130000 قرارداد برای هفته وجود داشت. از نظر ارزش، موقعیت های خرید نیز به رکورد 10.77 میلیارد دلار رسید.

پوزیشن‌های خرید خالص پوند برای سومین هفته متوالی به شکلی چشمگیر افزایش یافت که ناشی از افزایش موقعیت‌های خرید بود.

این داده‌ها تغییر در احساسات پس از انتخابات عمومی بریتانیا را نشان می‌دهد، اما در صورت کاهش موقعیت‌های خرید، خطر تصحیح شدید را نیز افزایش می‌دهد.

در این زمینه، انتشار داده‌های بریتانیا همچنان از نزدیک تحت نظر خواهد بود و بازارها نیز منتظر نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی انگلستان در اول اوت هستند.

اگر داده‌ها ضعیف‌تر از حد انتظار باشد و انتظارات در مورد کاهش نرخ بهره دوباره افزایش یابد، پوند آسیب‌پذیر خواهد بود.

آخرین داده‌های اعتماد تجاری PMI در روز چهارشنبه منتشر می‌شود و بازارها انتظار یک بهبود خالص جزئی را نسبت به ماه قبل دارند که هم بخش‌های تولیدی و هم خدماتی در حوزه توسعه هستند.

پرزیدنت بایدن یک شبه اعلام کرد که از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر کناره‌گیری می‌کند و از معاون رئیس جمهور هریس برای نامزدی دموکرات‌ها حمایت کرد. در حالی که تصمیم وی برای عقب‌نشینی در هفته‌های اخیر به طور فزاینده‌ای محتمل به نظر می‌رسید، این امر باعث ایجاد ابهامات تازه‌ای به سیاست آمریکا قبل از انتخابات نوامبر شده است.

MUFG گفت در مجموع بعید به نظر می‌رسد که آخرین تحولات به طور قابل توجهی انتظارات بازار را مبنی بر اینکه ترامپ در مسیر پیروزی مجدد در برهه کنونی قرار دارد تغییر دهد، مگر اینکه پیشتازی او در نظرسنجی‌ها در ماه‌های آینده شروع به کاهش کند.

دیدگاه خود را درباره پوند استرلینگ همچنان بهترین عملکرد را در میان G10 دارد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.