در بحبوحه کناره‌گیری بایدن و پیشتازی ترامپ، تحلیلگران روند دلار آمریکا را پیش‌بینی می‌کنند

در بحبوحه کناره‌گیری بایدن و پیشتازی ترامپ، تحلیلگران روند دلار آمریکا را پیش‌بینی می‌کنند
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از تصمیم رئیس‌جمهور جو بایدن (Joe Biden) برای عدم شرکت مجدد در انتخابات، تحلیلگران در مورد روند دلار آمریکا اظهارنظر کرده‌ و به کاهش جزئی ارزش دلار در برابر سبدی از ارزها اشاره کرده‌اند. رئیس تحقیقات ارز خارجی جهانی در بانک آمریکا (Bank of America)، اظهار داشت: “توافق عمومی رو به رشدی وجود دارد که در صورت پیروزی ترامپ (Trump)، به دلیل کاهش مالیات‌ها و تعرفه‌ها، دلار قوی‌تر خواهد بود. با این حال، موضوع پیچیده‌تر است چون ترامپ نمی‌خواهد دلار قوی باشد.”

نظر تحلیلگران در مورد روند دلار آمریکا در میان تغییرات سیاسی

دلار آمریکا روز دوشنبه در برابر سبدی از ارزها کاهش جزئی و در برابر ین ژاپن کاهش قابل توجهی را تجربه کرد که ناشی از تحولات سیاسی و اقتصادی مهم بود. تصمیم رئیس‌جمهور جو بایدن (Joe Biden) برای عدم مشارکت مجدد در رقابت‌های انتخاباتی و حمایت از کامالا هریس (Kamala Harris)، معاون خود، برای نامزدی حزب دموکرات، تأثیر زیادی بر احساسات بازار داشت. به همین دلیل، شاخص دلار که قدرت دلار را در برابر سبدی از ارزهای خارجی ارزیابی می‌کند، 0.1 درصد کاهش یافت و به 104.30 رسید.

تحلیلگران دیدگاه‌های متنوعی در مورد چشم‌انداز دلار پس از اعلام کناره‌گیری بایدن ارائه دادند. آتاناسیوس وامواکیدیس (Athanasios Vamvakidis)، رئیس تحقیقات ارز خارجی جهانی در بانک آمریکا (Bank of America)، اظهار داشت:

“توافق عمومی رو به رشدی وجود دارد که در صورت پیروزی ترامپ (Trump) به دلیل کاهش مالیات‌ها و تعرفه‌ها، دلار قوی‌تر خواهد بود اما موضوع پیچیده‌تر از این است چون ترامپ نمی‌خواهد دلار قوی باشد.”

او بر پیچیدگی واکنش دلار آمریکا به تغییرات سیاسی تأکید کرد و اظهار داشت که حرکات بازار عمدتاً توسط داده‌ها و بانک‌های مرکزی هدایت می‌شوند، مگر این که نامزدها به طور خاص به دلار آمریکا اشاره کنند. او در ادامه گفت: “رویدادهای اخیر به ما آموخت که نباید انتظار داشته باشیم دلار به تحولات انتخاباتی واکنش نشان دهد مگر این که نامزدها به طور خاص به دلار آمریکا اشاره کنند… انتظار دارم که فعالان بازار همچنان بر اساس داده‌ها و بانک‌های مرکزی معامله کند.”

نیل رورتی (Neil Roarty)، تحلیلگر در پلتفرم سرمایه‌گذاری استاکلیتیکس (Stocklytics)، نیز دیدگاه خود را در مورد کاهش ارزش دلار پس از کناره‌گیری بایدن (Joe Biden) از رقابت‌های انتخاباتی ارائه داد. او توضیح داد: ” پس از اعلامیه جو بایدن در روز یکشنبه مبنی بر عدم شرکت مجدد در انتخابات در ماه نوامبر، ارزش دلار کمی در برابر اکثر ارزهای اصلی پایین آمد.”

او افزود: “به نظر می‌رسد که یک دلار ضعیف‌تر نشان دهد که معامله‌گران احتمالاً ثبات نسبی دوره دیگری از بایدن در کاخ سفید را ترجیح می‌دادند. اما دونالد ترامپ (Donald Trump) از زمان عملکرد ناموفق بایدن در مناظره ماه گذشته، به‌طور واضح پیشتاز بود.”

این تحلیلگر خاطرنشان کرد که به‌ ویژه با افزایش نرخ‌های بهره توسط فدرال رزرو (Federal Reserve) ، ارزش دلار سبز در چند سال گذشته افزایش یافته است. او در ادامه گفت: “ترامپ پیش‌تر گفته بود که دلار ضعیف‌تر را ترجیح می‌دهد تا به تولیدکنندگان داخلی کمک کند در بازارهای خارجی فروش داشته باشند.” رورتی در خاتمه گفت:

“با توجه به این که ترامپ در اکثر نظرسنجی‌ها و بازارهای پیش‌بینی پیشتاز است، این کاهش اولیه ممکن است فقط شروع یک روند بزرگ‌تر باشد.”

آیا با تحلیلگران در مورد دلار آمریکا موافق هستید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره در بحبوحه کناره‌گیری بایدن و پیشتازی ترامپ، تحلیلگران روند دلار آمریکا را پیش‌بینی می‌کنند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.