مدیر موسسه علوم اجتماعی هند: این کشور از سیستم پرداخت بریکس حمایت می‌کند

مدیر موسسه علوم اجتماعی هند: این کشور از سیستم پرداخت بریکس حمایت می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

هند از ایده یک سیستم پرداخت مستقل بریکس (BRICS) حمایت می‌کند اما بر اهمیت یک رویکرد محتاطانه و سیستماتیک تأکید دارد. به گفته آش ناراین روی (Ash Narain Roy)، مدیر مؤسسه علوم اجتماعی هند (Institute of Social Sciences)، قبل از این که هر تصمیمی اتخاذ شود، بحث‌های جامع بین همه اعضا ضروری است. او اشاره کرد که بسیاری از اعضای بریکس (BRICS) این دیدگاه محتاطانه را به اشتراک می‌گذارند.

هند از رویکرد محتاطانه در سیستم پرداخت مستقل بریکس (BRICS) حمایت می‌کند

آش ناراین روی (Ash Narain Roy)، مدیر مؤسسه علوم اجتماعی هند (Institute of Social Sciences)، هفته گذشته در مصاحبه‌ای با نشریه روسی تاس (TASS)، موضع هند در مورد سیستم پرداخت مستقل بریکس را مورد بحث قرار داد. روی، با سابقه‌ای گسترده در پژوهش و تحلیل مسائل اقتصادی و سیاسی جهانی، از جمله دینامیک اقتصادهای نوظهور، به این موضوع پرداخته است.

مدیر مؤسسه علوم اجتماعی هند از این ابتکار حمایت کرد اما بر لزوم بحث‌های جامع میان تمامی طرف‌های درگیر قبل از اتخاذ هر تصمیمی تأکید کرد. وی اظهار داشت:

“به طور اصولی، هند از یک سیستم پرداخت مستقل بریکس (BRICS) حمایت می‌کند.”

این اظهارات نشان‌دهنده تعهد هند به همکاری در ایجاد یک سیستم پرداخت مستقل برای کشورهای عضو بریکس است، اما همچنین بر اهمیت برنامه‌ریزی دقیق و مشاوره‌های گسترده تأکید دارد تا اطمینان حاصل شود که منافع همه اعضا در نظر گرفته می‌شود و هرگونه مشکل یا عدم تعادل احتمالی در آینده به حداقل می‌رسد.

او اظهار داشت: “اما احساس می‌شود که قبل از این که تصمیمی اتخاذ شود، این موضوع باید به‌صورت سیستماتیک توسط ذینفعان مختلف مورد بحث قرار گیرد. برداشت من این است که نه تنها هند، بلکه چندین عضو دیگر نیز معتقدند که چنین تصمیم فراگیری نمی‌تواند به‌طور عجولانه اتخاذ شود” و افزود: “کشورهای عضو بریکس (BRICS) نمی‌خواهند سیستمی ایجاد کنند که ممکن است ناکارآمد شود. بنابراین، این موضوع مورد بحث قرار خواهد گرفت اما انتظار نمی‌رود که تصمیم نهایی در آینده نزدیک اتخاذ شود.”

بلوک اقتصادی بریکس عضویت خود را به کشورهای بیشتری علاوه بر پنج عضو اصلی خود: برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی گسترش داده است. اخیراً شش کشور جدید به این بلوک پیوسته‌اند: آرژانتین، مصر، اتیوپی، ایران، عربستان سعودی و امارات متحده عربی. این گسترش تأثیر جهانی بریکس (BRICS) را افزایش داده و همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را تقویت می‌کند.

در مورد آمادگی فنی کشورهای عضو بریکس برای سیستم پرداخت دیجیتال مستقل، آش ناراین روی (Ash Narain Roy) اظهار داشت:

“دیجیتالی‌سازی در هند به طور نسبتاً موفقی پیش رفته است، اما اعضایی هستند که ممکن است در این مرحله یا حتی در آینده نزدیک به پرداخت‌های دیجیتال روی نیاورند.”

ریاست روسیه بر بریکس و توسعه پلتفرم پرداخت دیجیتال پل بریکس ( BRICS Bridge)

امسال، روسیه ریاست بلوک اقتصادی بریکس را بر عهده دارد. والنتینا ماتویینکو (Valentina Matvienko)، رئیس شورای فدراسیون روسیه، در مورد این موضوع در دهمین مجمع پارلمانی BRICS در سن پترزبورگ در اوایل این ماه صحبت کرد. او اعلام کرد که این بلوک اقتصادی به طور فعال در حال توسعه یک پلتفرم پرداخت دیجیتال پل بریکس (BRICS Bridge) است تا از فشارهای سیاسی و تحریم‌های خارجی جلوگیری کند.

این سیستم پیشنهادی از ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی کشورهای عضو بریکس استفاده می‌کند که به ارزش‌های ارزهای ملی متصل هستند و برای اجرای تراکنش‌های مرزی نیازمند تلاش‌های قانونی هماهنگ است.

این پلتفرم پرداخت دیجیتال می‌تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند برای کشورهای عضو BRICS عمل کند تا از محدودیت‌ها و تحریم‌های خارجی عبور کنند و تجارت و همکاری‌های اقتصادی خود را تقویت کنند. ایجاد این سیستم نیازمند همکاری نزدیک بین کشورهای عضو و تدوین قوانین و مقررات هماهنگ برای اطمینان از اجرای موفقیت‌آمیز تراکنش‌های مرزی است.

نظر شما در مورد رویکرد محتاطانه هند به سیستم پرداخت بریکس چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره مدیر موسسه علوم اجتماعی هند: این کشور از سیستم پرداخت بریکس حمایت می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.