رهبر کمیته بازار مالی دومای دولتی روسیه «همستر کامبت» را «کلاهبرداری» نامید

رهبر کمیته بازار مالی دومای دولتی روسیه «همستر کمبت» را «کلاهبرداری» نامید
آنچه در این مقاله میخوانید

آناتولی آکساکوف (Anatoly Aksakov)، رئیس کمیته بازار مالی دومای دولتی روسیه (Russian State Duma Committee on the Financial Market)، اعلام کرده است که بازی محبوب «هَمستر کامبَت» (Hamster Kombat)، که به عنوان یک بازی کسب درآمد از طریق ضربه زدن شناخته می‌شود، باید در روسیه متوقف شود. آکساکوف تأکید کرد که «هَمستر کامبَت» روان شهروندان را تخریب می‌کند و آن‌ها را به این باور می‌رساند که می‌توانند با کمترین تلاش از طریق مبادرت کردن به این نوع بازی‌ها ثروتمند شوند.

رئیس کمیته بازار مالی دومای دولتی روسیه: هَمستر کامبَت یک کلاهبرداری است و باید متوقف شود

بازی «هَمستر کامبَت» (Hamster Kombat)، که یک بازی کسب درآمد از طریق ضربه زدن است و در آن بازیکنان نقش یک همستر را بازی می‌کنند که مدیرعامل یک صرافی ارز دیجیتال است، از سوی رهبران روسیه شهرت بدی کسب کرده است. آناتولی آکساکوف (Anatoly Aksakov)، رئیس کمیته بازار مالی دومای دولتی روسیه (State Duma Committee on the Financial Market)، خواستار توقف فعالیت‌های این بازی در کشور شده و آن را دستکاری‌کننده و کلاهبرداری خوانده است.

آکساکوف در مصاحبه با رسانه‌های محلی اظهار داشت:

“چنین چیزهایی باید متوقف شوند. به نظر من، این به وضوح یک کلاهبرداری است. دستکاری و استفاده از روانشناسی شهروندان، به ویژه کسانی که واقعاً نمی‌خواهند کار کنند، اما رویای آن را دارند که با حداقل تلاش بتوانند بازی کنند و ثروتمند شوند.”

علاوه بر این، آناتولی آکساکوف (Anatoly Aksakov) فعالیت‌هایی را که کاربران «هَمستر کامبَت» (Hamster Kombat) برای کسب کوین‌های مجازی بیشتر که در یک ایردراپ آینده توزیع خواهند شد، باید انجام دهند، به شدت مورد انتقاد قرار داد و آنها را “تقریباً یک روان‌پریشی” خواند. او تأکید کرد: “مردم ساده‌لوح هستند، مردم به ‌راحتی از این ترفندها و دیگر حرکات فریبکارانه گول می‌خورند. گاهی اوقات تقریباً همه اینها به اعتیاد اینترنتی می‌انجامد.”

«هَمستر کامبَت» در روسیه به عنوان یک موفقیت بزرگ شناخته شده است. به گفته خرده‌فروشان محلی، معرفی این بازی باعث شده است که فروش دستگاه‌های ماساژ عضلانی که می‌توانند برای ضربه زدن مکرر به صفحه نمایش موبایل استفاده شوند، از ماه می تا ژوئن تقریباً سه برابر شود.

حتی با وجود کشورهایی مانند ایران که «هَمستر کامبَت» را به عنوان یک ابزار «جنگ نرم» می‌دانند، پاول دوروف (Pavel Durov)، مدیرعامل تلگرام (Telegram)، اخیراً از تأثیر این بازی بر کاربرانش تمجید کرد. دوروف ارزیابی کرد که وقتی که توکن‌ها روی شبکه TON ایردراپ شوند، «هَمستر کامبَت» ممکن است اولین تماس چند میلیون نفر با بلاک چین باشد.

نظر شما در مورد تاثیر همستر کامبت بر روی کاربرانش چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره رهبر کمیته بازار مالی دومای دولتی روسیه «همستر کامبت» را «کلاهبرداری» نامید بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.