ادعاهای ترامپ در مورد السالوادور و رئیس جمهور آن رد شد

ادعاهای ترامپ در مورد السالوادور و رئیس جمهور آن رد شد
آنچه در این مقاله میخوانید

دونالد ترامپ (Donald Trump)، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده، ادعا کرد که کاهش 70 درصدی قتل‌ها در السالوادور به دلیل فرستادن مجرمان به ایالات متحده است. با این حال، بررسی واقعیت توسط PBS این ادعا را نادرست دانست و کاهش جرم و جنایت را به اقدامات ضد جرم و جنایت نایب بوکله (Nayib Bukele)، رئیس‌جمهور السالوادور، نسبت داد. جمعیت زندان‌های السالوادور افزایش یافته است، که این ادعای ترامپ را نقض می‌کند. طرفداران برجسته بیت‌ کوین مانند مکس کایزر (Max Keiser) و استیسی هربرت (Stacy Herbert) به‌طور عمومی این ادعای ترامپ را رد کرده‌اند.

اظهارات ترامپ در مورد کاهش جرم و جنایت در السالوادور

دونالد ترامپ (Donald Trump)، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده و نامزد فعلی ریاست‌جمهوری، در سخنرانی خود در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان در روز پنجشنبه ادعا کرد که کاهش قابل توجه قتل‌ها در السالوادور به این دلیل است که این کشور مجرمان خود را به ایالات متحده فرستاده است.

ترامپ گفت: “در السالوادور، قتل‌ها 70 درصد کاهش یافته‌اند. چرا کاهش یافته‌اند؟ حالا، او (رئیس‌جمهور السالوادور) شما را متقاعد می‌کند که به این دلیل است که او قاتلان را به انسان‌های فوق‌العاده تبدیل کرده است. نه. آن‌ها کاهش یافته‌اند چون آن‌ها قاتلان خود را به ایالات متحده آمریکا می‌فرستند. این بسیار بد خواهد بود و اتفاقات بدی رخ خواهد داد.”

این ادعا از سوی ترامپ به شدت مورد بررسی و نقد قرار گرفته است، چون تحلیل‌ها و بررسی‌های واقعیت نشان می‌دهد که کاهش جرم و جنایت در السالوادور به دلیل اقدامات سختگیرانه رئیس‌جمهور نایب بوکله (Nayib Bukele) در مقابله با جرایم بوده است.

شبکه PBS ادعای رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده، دونالد ترامپ (Donald Trump)، را بررسی کرد و نتیجه گرفت که این ادعا نادرست است. کاهش قتل‌ها که توسط پلیس ملی السالوادور ثبت شده است، به اقدامات سختگیرانه رئیس‌جمهور السالوادور، نایب بوکله (Nayib Bukele)، در مقابله با جرم و جنایت نسبت داده می‌شود. این شبکه دولتی اعلام کرد:

“نایب بوکله، رئیس‌جمهور السالوادور، به شدت با جرم و جنایت مقابله کرده است. هیچ مدرکی وجود ندارد که تلاش‌های بوکله شامل فرستادن زندانیان به ایالات متحده باشد.”

PBS اضافه کرد: “السالوادور از مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) به دلیل خشونت‌های گروه‌های جنایتکار و نرخ بالای جرم و جنایت، در وضعیت اضطراری قرار دارد. در ۱۰ جولای (20 تیر)، مجلس قانون‌گذاری رای به تمدید این وضعیت داد.”

دونالد ترامپ (Donald Trump) ادعا کرد که نایب بوکله (Nayib Bukele)، رئیس‌جمهور السالوادور، “تمام مجرمان، قاچاقچیان مواد مخدر و افراد زندانی خود” را به ایالات متحده می‌فرستد. با این حال، شبکه PBS گزارش داد که جمعیت زندان‌های السالوادور در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است. بر اساس گزارش Insight Crime، یک اندیشکده متمرکز بر جرم و امنیت در قاره آمریکا، جمعیت زندان‌های السالوادور در سال ۲۰۲۰ حدود ۳۷,۰۰۰ نفر بود و تا سال ۲۰۲۳ به بیش از ۱۰۵,۰۰۰ نفر رسیده است که تقریباً ۱.۷ درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد.

واکنش بوکله به ادعاهای ترامپ

پس از سخنرانی ترامپ، بوکله در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) نوشت: “انتخاب مسیر درست.”

السالوادور و رئیس‌جمهور آن، نایب بوکله، در میان حامیان بیت ‌کوین (Bitcoin) محبوبیت زیادی کسب کرده‌اند، چون این کشور اولین کشوری بود که بیت‌ کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفت. السالوادور همچنین در خرید روزانه بیت کوین، استخراج بیت کوین و انجام پروژه‌های مختلف مرتبط با بیت کوین فعال است.

مکس کایزر (Max Keiser)، طرفدار بیت ‌کوین (Bitcoin)، که به السالوادور در پروژه‌های مختلف بیت کوین کمک می‌کند، در واکنش به سخنرانی ترامپ (Donald Trump) در شبکه اجتماعی X گفت: “ترامپ اشتباه می‌کند.” همسر او، استیسی هربرت (Stacy Herbert)، مدیر دفتر ملی بیت کوین السالوادور، اظهار داشت:

“ترامپ باید نویسنده سخنرانی خود را اخراج کند.”

نیک کارتر (Nic Carter) از شرکت Castle Island Ventures نیز اظهار داشت: “ترامپ در این مورد اشتباه می‌کند، و به خاطر اعتراف به آن نباید خجالت کشید. اقداماتی که بوکله (Nayib Bukele) انجام داد، جریان ورود MS13 به ایالات متحده را قطع کرد.”

تعهد ترامپ به حمایت از رمز ارزها

در همین حال، ترامپ متعهد شده است که به عنوان “رئیس‌جمهور رمزارز” عمل کند و وعده داده است که سیاست‌های ضد ارز دیجیتال جو بایدن (Joe Biden) را پایان دهد، از استخراج بیت کوین حمایت کند و از انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی توسط فدرال رزرو جلوگیری کند. وی اظهار داشت: “اگر ما این کار را نکنیم، چین این کار را انجام خواهد داد و چین آن را خواهد داشت — یا شاید کسی دیگر، اما احتمالاً چین.”

نظر شما درباره ادعاهای ترامپ در مورد السالوادور و رئیس جمهور آن، نایب بوکله چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره ادعاهای ترامپ در مورد السالوادور و رئیس جمهور آن رد شد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.