مطالعه انجام‌شده توسط سام آلتمن نشان داد که UBI هزینه‌های مربوط به نیازهای اساسی و بشردوستی را افزایش می‌دهد

مطالعه انجام‌شده توسط سام آلتمن نشان داد که UBI هزینه‌های مربوط به نیازهای اساسی و بشردوستی را افزایش می‌دهد
آنچه در این مقاله میخوانید

یک مطالعه چندساله که بودجه آن توسط سم آلتمن (Sam Altman) از OpenAI فراهم شد، اثرات رایانه UBI بر الگوهای هزینه‌کرد ذی‌نفعان را بررسی کرد و نشان داد که بیشتر پول برای نیازهای اساسی خرج شده است. این مطالعه که 45 میلیون دلار به هزاران آمریکایی اختصاص داد، همچنین تعیین کرد که این رایانه توانایی و تمایل ذی‌دفعان به کمک به دیگران را افزایش داده است.

انتشار نتایج مطالعه هزینه‌کرد درآمد پایه همگانی که توسط سم آلتمن انجام شد

Openresearch، یک آزمایشگاه تحقیقاتی که بنیانگذار و مدیر عامل OpenAI، سم آلتمن (Sam Altman)، در هیئت مدیره آن قرار دارد، نتایج یک مطالعه را منتشر کرده است که به دنبال تعیین اثرات اعطای یارانه درآمد پایه همگانی (UBI) به آمریکایی‌ها در سراسر کشور بوده است. مرحله اول این مطالعه که شامل ارسال کمک هزینه نقدی ماهانه 1,000 دلار به 3,000 شرکت‌کننده در تگزاس و ایلینویز بود، نشان می‌دهد که پول دریافتی عمدتاً برای رفع نیازهای اساسی گیرندگان هزینه می‌شود.

طبق پورتال Openresearch، پرداخت‌های UBI به گیرندگان اجازه داد که هر ماه 310 دلار بیشتر خرج کنند. بیشتر این پول در سه دسته کلیدی هزینه شد: غذا و نوشیدنی، حمل و نقل، و اجاره مسکن، که این رفتار در گیرندگان با درآمد پایین‌تر بیشتر مشهود بود.

هزینه‌های بشردوستانه، که به معنای پولی است که برای کمک به دیگران اختصاص داده می‌شود، نیز با دریافت انتقال‌های نقدی UBI افزایش یافت. این مطالعه نشان داد که افراد شرکت‌کننده در این برنامه 22 درصد بیشتر از گروه کنترل برای این هدف هزینه کردند. این دسته شامل “هزینه‌های هدایا به دوستان و خانواده، وام به دیگران، کمک‌های خیریه و پرداخت‌های خرجی” بود.

این سازمان‌ها اعلام کردند که این یارانه UBI اثرات موجی داشته و به طور مثبتی زندگی دیگران را در اطراف ذی‌نفعان تحت تأثیر قرار داده است. همچنین، اثرات این انتقال‌های نقدی به ذی‌نفعان اجازه داد تا بار قبلی کمک به اقوام با مشکلات اقتصادی را کاهش دهند.

آلتمن (Altman) درباره اثر معرفی هوش مصنوعی (AI) بر ساختار اقتصادی جهان نگران بوده و اعلام کرده است که این امر می‌تواند “قرارداد اجتماعی” جامعه امروزی را تغییر دهد. در حالی که او حمایت خود را از آزمایش‌های سنتی UBI ابراز کرده است، در ماه مه ارزیابی کرد که UBI آینده ممکن است به شکل قدرت محاسباتی توزیع شود که می‌تواند توسط ذی‌نفعان استفاده یا توزیع شود و این را “محاسبات پایه همگانی” نامید.

نظر شما در مورد مطالعه UBI چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره مطالعه انجام‌شده توسط سام آلتمن نشان داد که UBI هزینه‌های مربوط به نیازهای اساسی و بشردوستی را افزایش می‌دهد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.