رئیس‌جمهور پاراگوئه شکایات شرکت‌های استخراج بیت کوین در مورد افزایش هزینه برق را رد کرد

رئیس‌جمهور پاراگوئه شکایات شرکت‌های استخراج بیت کوین در مورد افزایش هزینه برق را رد کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

سانتیاگو پنا (Santiago Peña)، رئیس‌جمهور پاراگوئه، به تازگی شکایات اپراتورهای مزارع استخراج بیت کوین در مورد افزایش هزینه‌های برق که توسط ANDE برای این فعالیت‌ها اعمال شده است، را رد کرد. پنا اظهار داشت که این افزایش قیمت‌ها نیازی به مشاوره با اپراتورها ندارد و شرکت‌های بیشتری در این صنعت منتظر ورود به کشور هستند.

حتی با افزایش هزینه‌های اخیر برق، علاقه به پاراگوئه به عنوان بهشت استخراج بیت کوین بالاست

دولت پاراگوئه از افزایش هزینه برق تا 14 درصد که فعالیت‌های استخراج بیت کوین را تحت تأثیر قرار می‌دهد، حمایت می‌کند. سانتیاگو پنا (Santiago Peña)، رئیس‌جمهور پاراگوئه، به تازگی شکایات چندین اپراتور استخراج بیت کوین در مورد اثر این افزایش بر قابلیت‌های عملیاتی آنها در کشور را نادیده گرفت.

پنا اظهار داشت که در حالی که این افزایش حاشیه سود کسب‌وکار را کاهش می‌دهد، اپراتورهای استخراج بیت کوین را از ادامه فعالیت‌هایشان در پاراگوئه منصرف نخواهد کرد. او همچنین تأکید کرد که این صنعت تعداد قابل توجهی شغل ایجاد نمی‌کند.

پنا همچنین اعلام کرد که قراردادهای امضا شده با این شرکت‌ها شامل هیچ بندی که دولت را مجبور به مشاوره با آنها قبل از اعمال افزایش هزینه کند، نمی‌شود. او تأکید کرد: “قرارداد می‌گوید که اگر هزینه انرژی افزایش یابد، هزینه برق نیز می‌تواند افزایش یابد.”

در نهایت، پنا خاطرنشان کرد که حتی با این افزایش قیمت، هنوز تعداد زیادی از شرکت‌های بیت کوین علاقه‌مند به راه‌اندازی در پاراگوئه هستند. پنا اعلام کرد:

“ما در حال آماده‌سازی برای ورود شرکت‌هایی هستیم که معتقدیم پویایی ایجاد خواهند کرد و بخشی از یک اکوسیستم تکنولوژیکی خواهند بود که ما در حال کار بر روی آن هستیم تا پاراگوئه را به یک مرکز فناوری تبدیل کنیم.”

کپاماد (Capamad)، یک انجمن استخراج بیت کوین که شرکت‌های بزرگی مانند بیت‌فارمز (Bitfarms) را در کشور در بر می‌گیرد، اظهارات پنا را محکوم کرد و تأکید کرد که قراردادهای امضا شده با انجمن ملی برق (ANDE) تصریح کرده‌اند که هر گونه تغییر باید با توافق متقابل اعمال شود.

این سازمان اقدام دولت را رد کرد و ارزیابی کرد که اینها اقداماتی هستند که “بیشتر به وجهه کشور آسیب می‌زنند و با نقض امنیت قانونی، سطح سرمایه‌گذاری که مدت‌ها در انتظار آن بودیم را به خطر می‌اندازند.”

پنگوئن گروپ (Penguin Group)، بخشی از کپاماد (Capamad)، قبلاً یک سایت 400 مگاواتی در برزیل را تأمین کرده است و شرکت‌های دیگر نیز به دنبال انتقال عملیات استخراج خود به کشور همسایه هستند.

نظر شما در مورد اظهارات سانتیاگو پنیا در مورد وضعیت صنعت استخراج بیت کوین در پاراگوئه چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره رئیس‌جمهور پاراگوئه شکایات شرکت‌های استخراج بیت کوین در مورد افزایش هزینه برق را رد کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.