دارایی‌های امن: طلا و نقره به عنوان هج‌هایی در برابر خطرات ژئوپلیتیکی

دارایی‌های امن: طلا و نقره به عنوان هج‌هایی در برابر خطرات ژئوپلیتیکی
آنچه در این مقاله میخوانید

بر اساس مقاله تحقیقاتی نوشته د.گ. بائر (D.G. Baur) و ال.ای. سمیلز (L.A. Smales) که در مجله بانکداری و امور مالی (Journal of Banking and Finance) (جلد 117، 2020، مقاله 105823) منتشر شده است، طلا و نقره هِج‌های بسیار خوبی در برابر ریسک‌های ژئوپلیتیک هستند. این ریسک‌ها ماهیتی جهانی دارند و پوشش‌دهی موثر آن‌ها آسان نیست.

از زمان حمله روسیه به اوکراین، ریسک‌های ژئوپلیتیک به طور مداوم افزایش یافته‌اند. نهاد سیاسی در اروپا، به رهبری اورسولا فن در لاین (Ursula von der Leyen) و با حمایت امانوئل ماکرون (Macron) که برای حمایت نظامی کامل از اوکراین فشار می‌آورد، به طور قاطع پاسخ داده است. درخواست‌های اخیر ماکرون برای تلاش‌های پایدار در افزایش تولید تسلیحات، از جمله کارخانه مهمات‌سازی خودش، نشانه‌های واضحی از تنش‌های فزاینده است.

خاورمیانه همواره نقطه‌ای داغ برای درگیری بوده است، اما به‌ طور خاص، وضعیت کنونی جدی به نظر می‌رسد. سوال بزرگ این است که آیا ایران به تأمین مالی گروه‌های جهادی برای انجام اقدامات خود ادامه خواهد داد یا مستقیماً به اسرائیل حمله خواهد کرد. همان طور که چشم‌انداز ژئوپلیتیکی به طور فزاینده‌ای ناپایدار می‌شود، به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاری سنگین در طلا – خواه به صورت شمش یا سکه – یک استراتژی محافظتی محتاطانه باشد. من همیشه به مشتریان و مخاطبان می‌گویم: اگر بانک‌های مرکزی ذخایر طلای عظیمی دارند، چرا سرمایه‌گذاران نهادی و خصوصی نباید همین کار را انجام دهند؟ در نهایت، یک سوال رایج از سرمایه‌گذاران این است که آیا ETF‌های طلا بهتر هستند یا طلای فیزیکی. این نمودار مقایسه واضحی ارائه می‌دهد.

ETF طلا

دیدگاه خود را درباره دارایی‌های امن: طلا و نقره به عنوان هج‌هایی در برابر خطرات ژئوپلیتیکی بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.