گزارش روزانه بازار فارکس، 24 جولای 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 24 جولای 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از یک روز آرام دیگر در بازارهای دیروز، ارزش سهام آسیایی در طول شب افزایش یافت.
  • ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USDJPY) در طول شب از سطح کلیدی 155 عبور کرد.
  • انتظار می‌رود بانک مرکزی کانادا در نشست امروز خود نرخ بهره را 25 واحد کاهش دهد.

اخبار بازار

  • ارزش سهام‌های آسیایی و همینطور قراردادهای آتی S&P 500، شب گذشته افزایش یافتند در حالی که ارزش گسترده‌تر دلار آمریکا پس از یک روز نسبتاً آرام دیگر در بازارها کمی افزایش یافت. فعالان بازار با دقت داده‌های مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) امروز را رصد خواهند کرد، که ابتدا داده‌های مربوط به اروپا در ساعت 9 صبح به وقت بریتانیا منتشر شد، در حالی که داده‌های مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) آمریکا بعداً در ساعت 14:45 به وقت بریتانیا منتشر می‌شوند، و پس از آن داده‌های مربوط به فروش خانه‌های آمریکا در ساعت 3 بعد از ظهر به وقت بریتانیا منتشر خواهد شد. (بلومبرگ)
  • در سیاست ایالات متحده، یک نظرسنجی Reuters/Ipsos نشان داد که معاون رئیس‌جمهور هریس با 44 درصد در مقابل 42 درصد از ترامپ پیشی گرفته است، اگرچه انتظار می‌رود که نظرسنجی‌ها در هفته‌های آینده دقیق‌تر شوند. (بلومبرگ)
  • شب گذشته، ین ژاپن (JPY) مورد توجه قرار گرفت و ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USDJPY) از سطح کلیدی 155 عبور کرد و همچنین برای اولین بار از اواسط ماه مارس به زیر میانگین متحرک 100 روزه خود سقوط کرد. این افزایش مستمر ارزش ین ژاپن به دنبال مداخله بانک مرکزی ژاپن (Bank of Japan) صورت گرفت که باعث از بین رفتن پوزیشن‌های بزرگ بلند جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USDJPY) در بازار نقدی و اختیار معامله شد. حرکت بزرگ بعدی برای ین ژاپن احتمالاً جلسه بانک مرکزی ژاپن در هفته آینده خواهد بود که فعالان بازار انتظار افزایش 25 واحدی (bps) نرخ را دارد. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
  • در سایر نقاط، امروز تصمیم بانک مرکزی کانادا (BoC) در مورد نرخ بهره اعلام خواهد شد. تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) انتظار یک کاهش 25 واحدی (bps) نرخ بهره را دارد، در حالی که فعالان بازار برای این جلسه کاهش 20 واحدی نرخ بهره را پیش‌بینی کرده‌اند. در حالی که تیم تحقیقات بارکلیز به اهمیت تصمیم‌گیری در مورد نرخ بهره اذعان می‌کند، اگر بانک کانادا (BoC) نرخ بهره خود را کاهش دهد، انتظار ندارند که تغییر زیادی در دلار کانادا (CAD) رخ دهد، چون کاهش نرخ بهره عمدتاً در قیمت‌گذاری‌ها لحاظ شده است و دلار کانادا معمولاً به عنوان یک بتای پایین به دلار آمریکا، و نه به طور کامل تحت تأثیر اصول فاندامنتال اقتصادی، معامله می‌شود. (تحقیقات بارکلیز)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 24 جولای 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.