کدام کشورها در تولید معادن طلا عقب افتاده‌اند؟

کدام کشورها در تولید معادن طلا عقب افتاده‌اند؟
آنچه در این مقاله میخوانید

بر اساس یک مطالعه جدید، بزرگترین مصرف‌کنندگان طلا در جهان در تولید معدنی این فلز عقب مانده‌اند، به طوری که هند بیشتر از همه از برآورده کردن تقاضای خود فاصله دارد.

این مطالعه که توسط کارشناسان بازار در شرکت Gold Bullion انجام شده، داده‌های طلا را در هر کشور تجزیه و تحلیل کرده تا مشخص شود کجا تقاضا از تولید طلا در معادن بیشتر است و به چه میزان.

داده‌های مربوط به عرضه و تقاضا از شورای جهانی طلا، انجمن تجارت بین‌المللی صنعت طلا، به دست آمده است.

تحلیلگران 10 کشوری را که بیشترین فاصله بین تقاضای مصرف طلا و تولید معدنی آن را دارند، فهرست کرده‌اند.

تولید معدنی طلا

هند در رتبه اول قرار دارد. با جمعیتی بیش از یک میلیارد نفر، هند تقاضای قابل توجهی برای طلا دارد که در سال 2023 بیش از 747 تن بوده است که شامل تقاضای جواهرات و شمش طلا می‌شود. این مقدار تقریباً برابر با 0.52 گرم به ازای هر نفر است. با این حال، تولید معدنی به طور قابل توجهی کمتر بوده و تنها 15.1 تن است، به این معنی که تقاضا در سال 2023 پنجاه برابر عرضه بوده است.

در رتبه دوم چین قرار دارد. با جمعیتی بیش از 1.4 میلیارد نفر، این کشور سالانه تقاضای 909.7 تن طلا دارد. با وجودی که رقم تولید معدنی در این کشور بالاترین میزان در میان همه 10 کشور است، اما همچنان نصف میزان تقاضا است.

در رده سوم، ترکیه قرار دارد. تولید معدنی این کشور در سال 2023 به 36.5 تن رسیده که شش برابر کمتر از تقاضای 201.6 تنی است. تقاضای طلا نیز در حال افزایش بوده است و از 1.13 گرم به ازای هر نفر در سال 2021 به 1.43 گرم در سال 2022 و 2.34 گرم در سال 2023 رسیده است.

همچنین ایالات متحده در تولید خود عقب مانده است. بزرگترین اقتصاد جهان در سال 2023 تقریباً 166.7 تن طلا استخراج کرده، اما همچنان حدود 80 تن کمتر از تقاضای خود بوده است.

ریک کاندا (Rick Kanda)، مدیر عامل شرکت The Gold Bullion، درباره اهمیت تولید فلزات پایدار چنین اظهار نظر کرد:

“تولید فلزات پایدار از نظر زیست‌محیطی، اقتصادی و اجتماعی حیاتی است. از نظر زیست‌محیطی، به حفظ منابع محدود، کاهش مصرف انرژی و کاهش آلودگی کمک می‌کند، بدین ترتیب تغییرات آب و هوایی را کاهش داده و از اکوسیستم‌ها محافظت می‌کند.”

او در پایان گفت: “به طور کلی، تولید فلزات پایدار از رویکردی متعادل برای استفاده از منابع حمایت می‌کند که به نفع سیاره، اقتصاد و جامعه است.”

دیدگاه خود را درباره کدام کشورها در تولید معادن طلا عقب افتاده‌اند؟ بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.