رابرت کیوساکی در مقابل پیتر شیف: پیش‌بینی‌های متناقض در مورد طلا، بیت کوین و دلار آمریکا

رابرت کیوساکی در مقابل پیتر شیف: پیش‌بینی‌های متناقض در مورد طلا، بیت کوین و دلار آمریکا
آنچه در این مقاله میخوانید

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده کتاب پرفروش “پدر پولدار، پدر بی‌پول” (Rich Dad Poor Dad) ، و پیتر شیف (Peter Schiff)، طرفدار سرمایه‌گذاری روی طلا، پیش‌بینی‌های متناقضی درباره آینده طلا، نقره، بیت‌ کوین و اقتصاد آمریکا در صورت انتخاب مجدد دونالد ترامپ (Donald Trump) ارائه داده‌اند. کیوساکی ادعا می‌کند که قیمت دارایی‌ها افزایش خواهد یافت چون ترامپ از دلار ضعیف‌تر حمایت می‌کند که به عقیده او صادرات آمریکا را تقویت کرده و اشتغال را ایجاد خواهد کرد. در مقابل، شیف معتقد است که دلار ضعیف‌تر کشور را فقیرتر کرده و منجر به افزایش قیمت نفت خواهد شد. علاوه بر این، پیش‌بینی‌های شیف درباره قیمت طلا، نقره و بیت‌ کوین با نظرات کیوساکی متفاوت است.

رابرت کیوساکی و پیتر شیف درباره تأثیرات اقتصادی احتمالی انتخاب مجدد ترامپ اختلاف نظر دارند

پیتر شیف (Peter Schiff)، اقتصاددان و طرفدار سرمایه‌گذاری روی طلا، به اظهارات رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده کتاب “پدر پولدار، پدر بی‌پول” (Rich Dad Poor Dad)،  در شبکه اجتماعی ایکس (X) در روز سه‌شنبه درباره آینده طلا، نقره، نفت، دلار آمریکا و بیت‌ کوین در صورت انتخاب مجدد دونالد ترامپ (Donald Trump) در انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر پاسخ داد.

کیوساکی پیش‌بینی کرد که در صورت انتخاب دوباره ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور، قیمت طلا، نقره و بیت‌ کوین افزایش خواهد یافت. او توضیح داد که ترامپ از دلار ضعیف‌تر حمایت می‌کند تا صادرات آمریکا را تقویت کند، اشتغال ایجاد کند و قیمت دارایی‌ها را افزایش دهد. او افزود که ترامپ قصد دارد حفاری نفت را گسترش دهد تا قیمت نفت را کاهش دهد. شیف در پاسخ گفت:

“دلار ضعیف‌تر ممکن است برخی آمریکایی‌ها را ثروتمندتر کند، اما به طور کلی آمریکا را فقیرتر خواهد کرد. همچنین حتی اگر ما بیشتر نفت حفاری کنیم، منجر به افزایش قیمت نفت خواهد شد.”

به طور خاص، کیوساکی پیش‌بینی می‌کند که تا ماه آگوست 2025، قیمت طلا از 2,400 دلار به 3,300 دلار در هر اونس، نقره از 29 دلار به 79 دلار در هر اونس و بیت‌ کوین از 67,400 دلار به 105,000 دلار به ازای هر واحد افزایش خواهد یافت.

Robert Kiyosaki vs Peter Schiff

شیف در پاسخ گفت: “فکر می‌کنم قیمت طلا و نقره ممکن است حتی بیشتر از پیش‌بینی شما افزایش یابند، اما ارزش بیت ‌کوین به همان اندازه ممکن است کاهش یابد.”

شیف همواره از بیت‌ کوین انتقاد کرده است. اوایل این ماه، او پیش‌بینی کرد که بازار نزولی بیت‌ کوین هنوز به پایان نرسیده است. همچنین پیش‌بینی کرد که اتریوم به 1,500 دلار خواهد رسید. در ماه آوریل، او اعلام کرد که “جنون بیت‌ کوین به پایان رسیده است.”

روز چهارشنبه، شیف انتقاد خود در مورد بیت ‌کوین را ادامه داد و در X اظهار داشت: “وجود صندوق‌های قابل معامله بیت کوین (ETF) بیشتر اثباتی بر این است که بیت کوین خود ارزش واقعی کمی دارد یا اصلاً ندارد. در ابتدا، یکی از مزایای بیت کوین حذف واسطه‌های شخص ثالث بود. اگر قرار است به واسطه‌های شخص ثالث اعتماد کنید، بهتر است به آن‌ها اعتماد کنید تا طلای شما را نگه دارند.”

از سوی دیگر، کیوساکی به طلا، نقره و بیت کوین اعتقاد دارد. او اخیراً سرمایه‌گذاران را تشویق کرده که قبل از افزایش قیمت بیت کوین، این رمز ارز را بخرند. او همچنین فاش کرد که هر ماه بیت کوین می‌خرد.

آیا با رابرت کیوساکی یا پیتر شیف موافق هستید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره رابرت کیوساکی در مقابل پیتر شیف: پیش‌بینی‌های متناقض در مورد طلا، بیت کوین و دلار آمریکا بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.