با ادامه کاهش ارزش ارزهای کالایی، ارزش یوان چین به پایین‌ترین حد خود در 8 ماه گذشته رسید

با ادامه کاهش ارزش ارزهای کالایی، ارزش یوان چین به پایین‌ترین حد خود در 8 ماه گذشته رسید
آنچه در این مقاله میخوانید

همچنان که ارزهای مرتبط با کالاها به طور کلی به دلیل چشم‌انداز ضعیف تقاضای چین، بیشتر زمین‌گیر شدند، ارزش یوان چین روز چهارشنبه به پایین‌ترین نقطه خود در بیش از 8 ماه اخیر رسید.

به گفته شرکت‌کنندگان بازار، شرایط تامین مالی در خارج از کشور همچنان محدود بود، اما این امر باعث می‌شد سرمایه‌گذاران برای فروش یوان به طور کوتاه مدت هزینه زیادی بپردازند و باعث محدود شدن کاهش یوان شود.

تا ساعت ۰۳:۲۴ به وقت گرینویچ، ارزش یوان با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۷.۲۷۵۶ در برابر دلار رسید. در طول صبح، این ارز بین ۷.۲۷۰۰ و ۷.۲۷۷۰ معامله شد.

در دو هفته گذشته، ارزهای مرتبط با چین روند کاهش قیمت کالاها را دنبال کرده‌اند در حالی که دلار آمریکا نیز به دلیل انتظار معامله‌گران برای نتایج مهم رشد و تورم برای اقتصاد آمریکا، حمایت شده است.

جوئی چو (Joey Chew)، رئیس تحقیقات FX آسیا در HSBC گفت: “دلار همچنان ارز قوی‌ای باقی می‌ماند، پیش‌بینی ما این است که حتی پس از آن که فدرال شروع به کاهش نرخ‌ها کند، دلار از سطح فعلی در برابر یوان چین بالاتر رود.”

قبل از باز شدن بازار، بانک خلق چین نرخ میانگین را که یوان مجاز است در یک باند ۲ درصدی در اطراف آن معامله شود، در ۷.۱۳۵۸ دلار به ازای هر دلار تعیین کرد. این نرخ ضعیف‌ترین نرخ از نوامبر سال ۲۰۲۳ بود، اگرچه هنوز ۱,۴۳۷ پیپ قوی‌تر از برآورد رویترز بود.

تاجران و تحلیلگران گفتند که بانک مرکزی به تدریج راهنمایی رسمی روزانه یوان را با تمایلی به کاهش نرخ، کاهش داده است.

یوان نقدی با ۷.۲۷۰۰ دلار به ازای هر دلار باز شد و آخرین بار ۹ پیپ پایین‌تر از بسته شدن جلسه قبلی و ۱.۹۶ درصد ضعیف‌تر از نقطه میانی معامله شد.

یوان در این ماه ۰.۱ درصد در برابر دلار کاهش یافته و در این سال ۲.۴ درصد ضعیف‌تر شده است. از اوایل سال ۲۰۲۳، یوان تحت تأثیر بخش ملک چین که در رکود است، مصرف ضعیف و کاهش بازده، تحت فشار بوده است.

در روزهای اخیر، به‌روزرسانی‌های سیاستی سومین جلسه عمومی یازدهمین کمیته مرکزی حزب کمونیست چین که مدت‌ها منتظر آن بودیم نیز به احساسات منفی نسبت به یوان و سهام چین دامن زده است.

تحلیل‌گران Securities بانک آمریکا اظهار داشتند که کاهش نرخ بهره چین در این هفته پذیرش این واقعیت است که تسهیل پولی برای حمایت از رشد اقتصادی ضروری است.

آن‌ها گفتند: “انتظارات ما برای تقویت یوان تا سال ۲۰۲۵ به تعویق افتاده است.”

یوان خارجی با نرخ ۷.۲۸۷ یوان به ازای هر دلار معامله شد که حدود ۰.۰۳ درصد در معاملات آسیایی افزایش داشت.

شاخص دلار در ۱۰۴.۴۸ ثابت بود.

دیدگاه خود را درباره با ادامه کاهش ارزش ارزهای کالایی، ارزش یوان چین به پایین‌ترین حد خود در 8 ماه گذشته رسید بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.