با وجود نگرانی‌ها در مورد تقاضا، کالاها باید بهبود یابند

با وجود نگرانی‌ها در مورد تقاضا، کالاها باید بهبود یابند
آنچه در این مقاله میخوانید

نگرانی‌ها از کاهش تقاضای چین در هفته‌های اخیر بر قیمت کالاها تاثیر منفی گذاشته است. قیمت نفت خام برنت (Brent) حدود ۷ درصد کمتر از سطوح اوایل ماه جولای است، در حالی که قیمت فلزات صنعتی تقریباً ۹ درصد کاهش یافته است. تولید ناخالص داخلی (GDP) چین در سه‌ماهه دوم بسیار کمتر از انتظارات بازار بود و پنجمین مجمع عمومی چین در هفته گذشته نتوانست سرمایه‌گذاران را الهام بخشد، چون مقامات به جای اعلام محرک‌های بیشتر، اتخاذ موضع تداوم سیاست را مطرح کردند.

با این حال، ما به دلیل تقاضای قوی و عرضه محدود، همچنان انتظار افزایش قیمت کالاها را داریم و انتظار داریم که این طبقه دارایی در زمینه تنوع‌بخشی به سبد سرمایه، مزایای قابل‌توجهی ارائه دهد.

صادرات نفت با وجود تقاضای بالا کاهش یافته است. آخرین داده‌های موجود نشان می‌دهند که صادرات نفت خام روسیه در دو و نیم هفته اول ماه جولای به پایین‌ترین سطح خود در چند سال گذشته رسیده است. در حالی که تقاضای داخلی نفت روسیه معمولاً در دوره تابستان افزایش می‌یابد، به نظر می‌رسد کاهش صادرات بزرگتر از الگوی فصلی معمول باشد. به نظر ما، این روند نشان می‌دهد که روسیه برخی کاهش‌های تولید را به منظور جبران انجام داده تا با تصمیم اوپک پلاس مطابقت داشته باشد، چون تولید پالایشگاه‌های روسیه پس از چند حمله پهپادی بهبود یافته است.

به طور جداگانه، به دلیل هوای گرم در خاورمیانه، صادرات نفت خام اوپک در ماه جولای کمتر از سطوح کم ماه ژوئن بوده است، و تقاضای کلی بالا باقی مانده است. ما فکر می‌کنیم که کاهش صادرات نفت خام اوپک پلاس باید به تنگ‌تر شدن بازار نفت کمک کند و هدف قیمت نفت برنت تا پایان سال را در ۸۷ دلار در هر بشکه نگه دارد.

طلا فضای بیشتری برای رشد دارد. پس از رسیدن به یک رکورد جدید در هفته گذشته، طلا کمی آرام گرفت، اما عوامل محرک این صعود از جمله خرید قوی بانک‌های مرکزی، تداوم عدم اطمینان ژئوپلیتیکی، و احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه‌های آینده، همچنان پابرجا هستند. ما انتظار داریم که قیمت این فلز زرد تا پایان سال به ۲,۶۰۰ دلار در هر اونس و تا اواسط سال ۲۰۲۵ به ۲,۷۰۰ دلار در هر اونس برسد، در حالی که امروز قیمت آن ۲,۴۱۵ دلار در هر اونس است. به نظر ما، تخصیص به طلا در یک سبد سرمایه می‌تواند به عنوان یک متنوع‌کننده جذاب و یک هِج عمل کند.

قیمت‌های مس باید در بازاری با عرضه کم‌ مورد حمایت قرار گیرند. حتی با وجود داده‌های ضعیف مربوط به تولید در سراسر جهان و بهبود نابرابر چین که فلزات صنعتی را تحت فشار قرار داده است، قیمت‌های مس نسبتاً خوب حفظ شده‌اند. ما هدف خود را برای مس در بورس فلزات لندن (LME) در ۱۲,۰۰۰ دلار در هر تن در طی ۱۲ ماه آینده تأیید می‌کنیم، چون تقاضای مرتبط با انتقال انرژی همچنان بالا است در حالی که وضعیت تأمین منابع همچنان نامیدکننده است. پیش‌بینی ما برای افزایش گسترده‌تر تولید در نیمه دوم سال و در سال ۲۰۲۵ نیز باید برای بازاری که با کسری مواجه است، حمایتی باشد.

بنابراین، ما به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کنیم که فرصت‌ها در بخش کالاها را برای افزایش و تنوع‌بخشی به بازده سبد سرمایه‌گذاری خود در نظر بگیرند. علاوه بر این، یک استراتژی فعال در کالاهای گسترده می‌تواند به سرمایه‌گذاران کمک کند تا به طور موثر در بازارها حرکت کنند و بازده‌های بهبود یافته نسبت به ریسک را به دست آورند.

دیدگاه خود را درباره با وجود نگرانی‌ها در مورد تقاضا، کالاها باید بهبود یابند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.