معاون رئیس دومای دولتی روسیه: برای ایجاد یک واقعیت اقتصادی جدید به ساختاری نظیر سوئیفت، برای بریکس نیاز است

معاون رئیس دومای دولتی روسیه: برای ایجاد یک واقعیت اقتصادی جدید به ساختاری نظیر سوئیفت، برای بریکس نیاز است
آنچه در این مقاله میخوانید

الکساندر باباکوف (Alexander Babakov)، نایب رئیس دومای دولتی روسیه (Russian State Duma)، بر نیاز به ایجاد معادل سیستم پیام‌رسانی سوئیفت (SWIFT) برای کشورهای عضو بریکس (BRICS) تأکید کرد که پرداخت‌ها را در کنار زیرساخت‌های بانکی موجود هدایت کند. باباکوف تأکید کرد که این سیستم جدید به کاهش وابستگی به نهادهای غربی کمک کرده و تسویه حساب‌ها را بدون نیاز به سیستم دلار محور ساده‌تر می‌کند.

تأکید نایب رئیس دومای دولتی روسیه بر نیاز به ساختاری نظیر سوئیفت برای پرداخت‌های خودمختار بریکس

الکساندر باباکوف (Alexander Babakov)، نایب رئیس دومای دولتی روسیه (Russian State Duma)، مزایای ایجاد یک سیستم پیام‌رسانی بانکی معادل سوئیفت (SWIFT) برای کشورهای عضو بریکس (BRICS) را مشخص کرد. باباکوف تأکید کرد که یک سیستم پیام‌رسانی بین بانکی داخلی به توسعه زیرساخت‌های بومی کمک می‌کند و وابستگی تجارت و تسویه‌حساب‌ها به سیستم دلار محور غربی را رفع می‌کند.

باباکوف بر این باور است که به دلیل عدم تأمین مالی از سوی بانک‌ها و صندوق‌های غربی، این اقدام به قاره آفریقا کمک می‌کند تا از وضعیت استعمار نوی خود خارج شود. به گزارش تاس (TASS)، خبرگزاری رسمی روسیه، باباکوف اعلام کرد:

“دستور کار مالی بریکس دارای یک ابتکار اصلی برای ساختن یک واقعیت اقتصادی جدید است که هر دو وظیفه اصلی را حل می‌کند – ایجاد سیستم پیام‌رسانی مالی خود برای کشورهای عضو بریکس، مشابه سوئیفت.”

سوئیفت (SWIFT) در حال حاضر استاندارد فعلی برای انتقال پول بین بانک‌ها در سراسر جهان است. با این حال، سوئیفت به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه اقتصاد روسیه پایبند است که بر کانال‌های پرداخت روسیه با تمام کشورهای بلوک بریکس (BRICS)  شامل برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، آرژانتین، مصر، اتیوپی، ایران، عربستان سعودی، و امارات متحده عربی (UAE) تأثیر می‌گذارد.

این سیستم جدید موسسات مالی باید با سیستم موجود در هر یک از کشورها سازگار باشد. باباکوف تأکید کرد که این سیستم همچنین، باید “سطح بالایی از امنیت و حفاظت از داده‌ها برای جلوگیری از حملات سایبری و دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مالی” را فراهم کند.

کشورهایی مانند ایران پس از آن که یکپارچگی با سیستم پرداخت روسیه میر (Mir) را نهایی کردند، پیش از این درخواست یکپارچگی بیشتر بین سیستم‌های پرداخت کشورهای بریکس را مطرح کرده‌اند. هند نیز تمایل به حمایت از این یکپارچگی دارد.

نظر شما در مورد ایجاد همتای سیستم سوئیفت مبتنی بر بریکس چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره معاون رئیس دومای دولتی روسیه: برای ایجاد یک واقعیت اقتصادی جدید به ساختاری نظیر سوئیفت، برای بریکس نیاز است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.