پیش‌بینی قیمت نقره (XAG): قیمت‌ها 3 درصد کاهش یافت

پیش‌بینی قیمت نقره (XAG): قیمت‌ها 3 درصد کاهش یافت
آنچه در این مقاله میخوانید

قیمت نقره در روز پنجشنبه به شدت کاهش یافت و بیش از 3 درصد افت کرد چون سرمایه‌گذاران قبل از انتشار داده‌های مهم اقتصادی ایالات متحده به فروش سود پرداختند. پس از کاهش قیمت به زیر میانگین متحرک 50 روزه خود در هفته گذشته، روند نزولی این فلز گرانبها ادامه دارد.

در ساعت 10:50  به وقت گرینویچ، نقره با 0.97 دلار یا 3.35- درصد کاهش، با قیمت 27.93 دلار معامله می‌شود.

تحلیل تکنیکال بازار و اهداف

تحلیل‌گران تکنیکال در حال رصد سطح‌های حمایتی کلیدی برای نقره هستند. هدف مهم بعدی سطح اصلاحی 50 درصد در 27.22 دلار است، که به دنبال آن میانگین متحرک 200 روزه در 25.84 دلار قرار دارد. این سطح‌ها می‌توانند نقطه‌های ورودی بالقوه برای معامله‌گران باشند که به دنبال بهره‌برداری از حرکت فعلی بازار هستند.

عوامل فاندامنتال مؤثر بر کاهش قیمت

چندین عامل فاندامنتال در ضعف قیمت نقره نقش دارند:

  • تقاضای ضعیف از چین و انتظارات برای کاهش رشد اقتصادی چین بر قیمت نقره تأثیر می‌گذارد.
  • داده‌های اخیر مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) تولیدی ایالات متحده نشان‌دهنده انقباض بوده و تقاضای نقره را بیشتر کاهش می‌دهد.
  • سرمایه‌گذاران منتظر انتشار داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) ایالات متحده و شاخص هزینه‌های مصرفی شخصی (PCE) هستند تا بتوانند تصمیمات احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو را ارزیابی کنند.

سیاست بانک مرکزی و نرخ بهره

معامله‌گران در حال حاضر انتظار دارند که فدرال رزرو در ماه سپتامبر نرخ بهره را کاهش دهد. طبیعت بدون بازده نقره آن را در محیطی با نرخ بهره پایین جذاب‌تر می‌کند. اگر داده‌های مربوط به هزینه مصرف شخصی (PCE) آینده نشان‌دهنده کاهش تورم باشد، می‌تواند دلیل بیشتری برای کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر باشد و احتمالا منجر به افزایش قیمت نقره شود.

چشم‌انداز بلندمدت

با وجود کاهش فعلی، یک نظرسنجی از رویترز (Reuters) نشان می‌دهد که قیمت نقره ممکن است تا پایان سال افزایش یابد. عوامل حمایتی برای این چشم‌انداز شامل موارد زیر است:

  • عدم اطمینان مرتبط با انتخابات
  • تهدیدات ژئوپلیتیکی افزایش‌یافته
  • احتمال افزایش تقاضا برای نقره به عنوان یک دارایی امن

پیش‌بینی بازار

با توجه به شاخص‌های تکنیکال و عوامل فاندامنتال که نشان‌دهنده فشار نزولی مداوم هستند، چشم‌انداز کوتاه‌مدت برای نقره همچنان نزولی باقی می‌ماند. با این حال، با احتمال افزایش قابل توجه قیمت در صورتی که شرایط اقتصادی با انتظارات بازار هماهنگ شود، به نظر می‌رسد که پیش‌بینی بلندمدت امیدوارکننده‌تر باشد. معامله‌گران باید به دقت داده‌های اقتصادی آینده و تصمیمات سیاستی فدرال رزرو را برای معکوس شدن احتمالی روند زیر نظر داشته باشند.

XAGUSD_2024-07-25
نمودار روزانه قیمت نقره (XAG/USD)

قیمت نقره به دلار آمریکا (XAG/USD) روز پنج‌شنبه در حال سقوط آزاد است. مومنتوم قوی نزولی باعث شده که معامله‌گران سطح 50 درصد را در 27.22 دلار هدف قرار دهند. ممکن است شاهد بازگشت تکنیکال در اولین تست این نقطه محوری باشیم. با این حال، اگر این سطح نتواند حفظ شود، ممکن است قیمت به میانگین متحرک 200 روزه در 25.84 دلار برسد.

دیدگاه خود را درباره پیش‌بینی قیمت نقره (XAG): قیمت‌ها 3 درصد کاهش یافت بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.