ترامپ در کنفرانس بیت کوین 2024 قول داد که ایالات متحده را به ابرقدرت بیت کوین تبدیل کند

ترامپ در کنفرانس بیت کوین 2024 قول داد که ایالات متحده را به ابرقدرت بیت کوین تبدیل کند
آنچه در این مقاله میخوانید

در روز شنبه، ۲۷ جولای ۲۰۲۴ (6 مرداد)، چهل و پنجمین رئیس‌جمهور ایالات متحده در مقابل جمعیت عظیمی در کنفرانس بیت‌ کوین ۲۰۲۴ در نشویل سخنرانی کرد. این رویداد با ارائه یک بیت ‌کوین فیزیکی Casascius 2013 که با ۱ BTC بارگذاری شده بود توسط دیوید بیلی (David Bailey)، مدیرعامل مجله بیت‌ کوین (Bitcoin Magazine)، به ترامپ آغاز شد. ترامپ به جمعیت گفت: “بیت کوینی‌ها تورم را بهتر از هر کس دیگری می‌شناسند.

ترامپ وعده سیاست‌ حمایت از رمزارزها، تعهد به “عقل سلیم” و پیش‌بینی رونق بیت‌ کوین را داد

دونالد ترامپ در رویداد بیت‌ کوین ۲۰۲۴ در نشویل سخنرانی کرد، که این اولین باری است که یک رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در یک کنفرانس مرتبط با بیت‌ کوین سخنرانی می‌کند. در ماه‌های اخیر، از ماه مه ۲۰۲۴، ترامپ حمایت قوی خود را از رمزارزها ابراز کرده است که باعث ایجاد اشتیاق زیادی در میان حامیان ارزهای دیجیتال برای حضور او شده است. ترامپ صنعت بیت‌ کوین را با صنعت فولاد یک قرن پیش مقایسه کرد. رئیس‌جمهور سابق تأکید کرد که بیت ‌کوین در حال حاضر نهمین دارایی با ارزش در جهان است و پیش‌بینی کرد که در نهایت از ارزش بازار نقره و طلا نیز فراتر خواهد رفت.

ترامپ به علاقمندان بیت کوین گفت: “تبریک به شما برای همه دستاوردهایتان”. او تأکید کرد که ایالات متحده باید در آینده بیت کوین (BTC) پیشرو باشد و این نکته را پیش‌تر نیز تکرار کرده است. ترامپ اظهار داشت: “من می‌خواهم ایالات متحده در فناوری اول باشد”. او همچنین به عموی خود، که یک استاد دانشگاه MIT بود، اشاره کرد و گفت که او با حاضران به خوبی کنار می‌آمد. ترامپ افزود که دولت او مقادیر زیادی برق تولید خواهد کرد. ترامپ همچنین در مورد حمایت ایلان ماسک از او در بخشی درباره خودروهای الکتریکی صحبت کرد. ترامپ اعلام کرد که عقیده ندارد که همه باید مالک یک خودروی الکتریکی باشند.

ترامپ گفت که کمپین او 25 میلیون دلار از طریق ارزهای دیجیتال، عمدتاً بیت ‌کوین (BTC)، جمع‌آوری کرده است. این رئیس‌جمهور سابق هشدار داد که دولت هریس نسبت به صنعت ارزهای دیجیتال “بی‌رحم” خواهد بود. او اظهار کرد: “امروز بعدازظهر من برنامه‌ام را برای اطمینان از این که ایالات متحده پایتخت ارزهای دیجیتال جهان و ابرقدرت بیت‌ کوین خواهد بود، مطرح می‌کنم.” چهل و پنجمین رئیس‌جمهور، بایدن را به عنوان “بدترین رئیس‌جمهور ایالات متحده” توصیف کرد و اعلام کرد که معاون رئیس‌جمهور، کامالا هریس (Kamala Harris)، از ارزهای دیجیتال حمایت نمی‌کند.

او قول داد که مبارزات جو بایدن و کامالا هریس با رمزارزها در روز اول پایان خواهد یافت و برنامه‌ریزی کرده است که رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، گری جنسلر (Gary Gensler)، را در همان روز برکنار کند. ترامپ متعهد شد که در صورت تصدی دولت، یک رئیس جدید برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار منصوب خواهد کرد. او قول داد که بلافاصله عملیات چوک پوینت 2.0 (Operation Chokepoint 2.0) را پس از تصدی ریاست جمهوری متوقف کند. علاوه بر این، او وعده داد که یک شورای ارزهای دیجیتال در دولت خود تأسیس کند تا در 100 روز اول، مقررات مساعدی را تدوین کند. ترامپ تأکید کرد: “در دوره من هرگز ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) نخواهد بود.”

او همچنین بر حمایت خود از راه‌حل‌های غیرحضوری و تنظیم مسئولانه استیبل‌ کوین‌ها (stablecoins) تأکید کرد. ترامپ استدلال کرد که بیت‌ کوین تهدیدی برای دلار آمریکا نیست و اعلام کرد: “رفتار دولت ایالات متحده دلار را در معرض خطر قرار می‌دهد.” ترامپ گفت اگر او در انتخابات پیروز شود، بازار سهام پرواز خواهد کرد، اما اگر شکست بخورد، اقتصاد آمریکا ممکن است دچار رکودی مشابه رکود سال 1929 شود. با پایان کنفرانس، شرکت‌کنندگان با حس تازه‌ای از نشاط و انتظار جلسه را ترک کردند. وعده‌های جسورانه رئیس‌جمهور سابق و موضع قاطع او در مورد ارزهای دیجیتال تصویری از یک چشم‌انداز مالی تغییر یافته را ترسیم کرد. روایت بیت‌ کوین به عنوان سنگ بنای آینده اقتصاد آمریکا همچنان در ذهن‌ها باقی ماند و بسیاری را به تفکر درباره تغییرات احتمالی در آینده واداشت.

در همین حال، با پایان سخنرانی ترامپ درباره بیت‌ کوین (BTC) و صنعت ارزهای دیجیتال، برترین ارز دیجیتال 1.6 درصد در برابر دلار آمریکا کاهش یافت. او سخنرانی خود را با تأکید بر این که دولت ایالات متحده 100 درصد از ذخایر بیت‌ کوین خود را حفظ خواهد کرد، به پایان رساند. علاوه بر این، ترامپ تعهد خود را برای کاهش حکم راس اولبریخت (Ross Ulbricht)، بنیانگذار سیلک رود (Silk Road) که در حال حاضر دو حکم حبس ابد را می‌گذراند، تأیید کرد. ترامپ در مورد زندانی بودن اولبریخت گفت: “دیگر کافی است.”

نظر شما در مورد سخنرانی دونالد ترامپ در همایش بیت کوین 2024 چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره ترامپ در کنفرانس بیت کوین 2024 قول داد که ایالات متحده را به ابرقدرت بیت کوین تبدیل کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.