وانک پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۵۰ به ۲.۹ میلیون دلار برسد

وانک پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۵۰ به ۲.۹ میلیون دلار برسد
آنچه در این مقاله میخوانید

شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری و‌انک (Vaneck) گزارشی منتشر کرده که پیش‌بینی می‌کند قیمت بیت‌ کوین (Bitcoin) تا سال 2050 به 2.9 میلیون دلار برسد و به یک واسطه تبادل جهانی و ارز ذخیره تبدیل شود. این گزارش نشان می‌دهد که بیت کوین می‌تواند 10 درصد از تجارت بین‌المللی جهانی و 5 درصد از تجارت داخلی را تسویه کند، و بانک‌های مرکزی 2.5 درصد از دارایی‌های خود را در بیت کوین نگه دارند. چالش‌های مقیاس‌پذیری در این گزارش مطرح شده، اما راه‌حل‌های لایه دوم (Layer-2) می‌توانند پذیرش را افزایش دهند.

وانک پیش‌بینی کرد قیمت بیت کوین تا سال 2050 به 2.9 میلیون دلار می‌رسد

شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری وانک (Vaneck) هفته گذشته گزارشی با عنوان “سناریوهای ارزش‌گذاری بیت کوین 2050: واسطه تبادل جهانی و دارایی ذخیره” منتشر کرد. این گزارش که توسط تیم تحقیقاتی دارایی‌های دیجیتال این شرکت و به رهبری متیو سیگل (Matthew Sigel) رئیس تحقیقات دارایی‌های دیجیتال و پاتریک بوش (Patrick Bush) تحلیل‌گر ارشد سرمایه‌گذاری تهیه شده، به پتانسیل بیت کوین برای رسیدن به ارزش 2.9 میلیون دلار به ازای هر واحد تا سال 2050 می‌پردازد.

آنها توضیح دادند که “تا سال 2050، ما بیت کوین (BTC) را در حال تثبیت موقعیت خود به عنوان یک واسطه تبادل بین‌المللی کلیدی می‌بینیم که در نهایت به یکی از ارزهای ذخیره جهان تبدیل خواهد شد” و افزودند: “این امکان وجود دارد که تا سال 2050 بیت کوین بتواند 10 درصد از تجارت بین‌المللی جهان و 5 درصد از تجارت داخلی جهان را تسویه کند. این سناریو منجر به نگهداری 2.5 درصد از دارایی‌های بانک‌های مرکزی به صورت بیت کوین خواهد شد.” تیم وانک در ادامه گفت:

“با استفاده از فرضیات مربوط به رشد جهانی، تقاضای سرمایه‌گذار برای بیت کوین و گردش مالی بیت کوین، ما از معادله سرعت پول استفاده می‌کنیم تا قیمت احتمالی 2.9 میلیون دلار برای هر بیت کوین را پیشنهاد دهیم که به بازاری با سرمایه بازار کل 61 تریلیون دلار تبدیل می‌شود.”

آنها در ادامه اعلام کردند:  “با استفاده از چارچوب موجود برای ارزش‌گذاری لایه‌های دوم اتریوم (Ethereum L2s)، ما تخمین می‌زنیم که لایه‌های دوم بیت کوین (Bitcoin L2s) می‌توانند به طور جمعی 7.6 تریلیون دلار ارزش داشته باشند، که تقریباً 12 درصد از ارزش کل بیت کوین است”.

وانک (Vaneck) در ادامه توضیح داد که به دلیل کاهش اعتماد به ارزهای ذخیره فعلی مانند دلار آمریکا، یورو، پوند استرلینگ و ین، بیت کوین قرار است نقش مهمی در چشم‌انداز مالی آینده ایفا کند. با تغییرات در تولید ناخالص داخلی جهانی و افزایش نگرانی‌ها در مورد حقوق مالکیت، سیاست پولی غیرقابل تغییر، بی‌طرف و بدون اعتماد بیت کوین، این ارز دیجیتال را به یک جایگزین مناسب تبدیل می‌کند. این شرکت خاطرنشان کرد که با وجود چالش‌های مقیاس‌پذیری، راه‌حل‌های لایه دوم و ارتقاء احتمالی نرم‌افزار می‌توانند به پذیرش بیت کوین در تجارت بین‌المللی و به عنوان یک ارز ذخیره کمک کنند.

نظر شما در مورد پیش بینی وانک برای نقش آینده بیت کوین در تجارت جهانی و به عنوان یک ارز ذخیره چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره وانک پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۵۰ به ۲.۹ میلیون دلار برسد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.