گزارش روزانه بازار فارکس، 29 جولای 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 29 جولای 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانیم:

  • پس از این که مشخص شد شاخص هزینه مصرف شخصی (PCE) آمریکا مطابق با انتظارات روز جمعه است، ارزش سهام آسیا در طول شب بالاتر رفتند.
  • تولید ناخالص داخلی (GDP) سوئد امروز صبح کمتر از حد انتظار بود.
  • ادعا شده که حمله حزب الله به یک مجتمع آپارتمانی در اسرائیل 12 کشته برجای گذاشته است. حزب الله دخالت در این حمله را رد کرده است.

اخبار بازار

  • پس از یک هفته نسبتاً فعال که در آن کاهش‌های بزرگی در پوزیشن‌های محبوب از جمله جفت ارز دلار آمریکا / ین ژاپن (USDJPY) و دلار آمریکا/ یوان چین (USDCNH) صورت گرفت، ارزش سهام آسیا و قراردادهای آتی S&P 500 در شب گذشته افزایش یافتند. با توجه به این که داده‌های مربوط به شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE)، با رشد 0.2 درصد نسبت به ماه گذشته (m/m) در شاخص هزینه مصرف شخصی (PCE) کالاها به غیر از مواد غذایی و انرژی، عمدتاً مطابق با انتظارات منتشر شدند، دلار آمریکا به طور کلی در برابر سایر ارزها در G10 در روز جمعه تغییر چندانی نداشت. این نرخ به طور میانگین در طول سه ماهه دوم 0.2 درصد نسبت به ماه گذشته (m/m) (2.3 درصد به صورت سالانه (saar)) بود که تقریباً نصف نرخ در طول سه ماهه اول بود. تیم تحقیقات بارکلیز معتقد است که این تغییر در داده‌های تورمی باید به فدرال رزرو اطمینان کافی بدهد تا در ماه سپتامبر نرخ‌ها را کاهش دهد و احتمالاً در جلسه سیاست‌گذاری این هفته به این موضوع اشاره کند. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • این هفته، با برگزاری جلسه‌های فدرال رزرو (Fed) و بانک ژاپن (BoJ) در روز چهارشنبه، سپس بانک انگلستان (BoE) در روز پنجشنبه، برای بانک‌های مرکزی هفته‌ای پرکار است. فعالان بازار انتظار دارند که فدرال رزرو نرخ بهره را ثابت نگه دارد، در حالی که بانک ژاپن احتمالاً نرخ‌ها را در جلسه خود افزایش خواهد داد. با این حال، پیش‌بینی مربوط به بانک انگلستان کمی دشوارتر است و فعالان بازار در حال حاضر احتمال ۵۰ درصدی برای کاهش نرخ بهره را پیش‌بینی می‌کنند. تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارد که بانک انگلستان نرخ‌ها را کاهش دهد، در حالی که اشاره‌ای به سیاست‌ افزایش نرخ بهره نیز خواهد داشت، اگرچه تأکید می‌کنند که احتمال زیادی وجود دارد که نرخ‌ها ثابت بمانند. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • صبح امروز، تولید ناخالص داخلی (GDP) سوئد پایین‌تر از پیش‌بینی‌های بازار بود و ۰.۸ درصد نسبت به سه ماهه گذشته کاهش یافت، در حالی که اتفاق نظر بازار حاکی از رشد صفر درصدی بود. تولید ناخالص داخلی (GDP) به صورت ماهانه رشد ۰.۹ درصدی در ماه ژوئن داشت، اما تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارند که فعالان بازار بیشتر بر رشد در کل سه ماهه تمرکز کند. در حالی که داده‌های اولیه مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) از سوئد معمولاً دقیق نیستند، روند کلی اهمیت بیشتری دارد، به خصوص که این داده‌ها پایین‌تر از پیش‌بینی بانک مرکزی سوئد (Riksbank) برای رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) بوده است. به طور کلی، تیم تحقیقات بارکلیز معتقدند که این داده‌ها فشار اضافی بر بانک مرکزی سوئد برای کاهش نرخ‌ها وارد می‌کند و به همین دلیل توصیه می‌کنند که فروش کرون سوئد (SEK) در برابر یورو (EUR) و کرون نروژ (NOK) مدنظر قرار گیرد. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • در بازارهای نوظهور، خبری از یک سری درگیری‌ها در اسرائیل در طول آخر هفته منتشر شد. بر اساس گزارش بلومبرگ، “یک حمله موشکی به ارتفاعات جولان در اسرائیل باعث کشته شدن دوازده نفر و مجروح شدن بیست نفر شد. ارتش اسرائیل اعلام کرد که حمله موشکی که مجدل شمس را هدف قرار داد، توسط حزب‌الله انجام شده است که توسط ایران حمایت می‌شود. حزب‌الله تا کنون مسئولیت این حمله را نپذیرفته است.” روزنامه تایمز اسرائیل گزارش می‌دهد که انتظار می‌رود اسرائیل به شدت به حمله جولان پاسخ دهد اما سعی می‌کند از بروز جنگی تمام عیار جلوگیری کند. امروز صبح به دلیل این درگیری، جفت ارز دلار آمریکا/ شِکِل جدید اسرائیل (USDILS) با قیمت 3.6900 باز شد در حالی که در روز جمعه با ۳.۶۶۲۵ بسته شده بود. (تحقیقات بارکلیز)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 29 جولای 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.