تخلیه بیش از 7.4 میلیون تن کالای اساسی در بنادر ایران طی 4 ماه

تخلیه بیش از 7.4 میلیون تن کالای اساسی در بنادر ایران طی 4 ماه
آنچه در این مقاله میخوانید

سازمان بنادر و دریانوردی ایران (PMO) اعلام کرد که ۷,۴۵۳,۷۲۰ تن کالاهای اساسی در چهار ماه اول سال جاری (۲۰ مارس تا ۲۱ جولای) در بنادر کشور تخلیه شده است.

به گفته این سازمان، این رقم نشان دهنده افزایش ۱۴ درصدی نسبت به سال گذشته است.

همچنین، این سازمان پیش‌تر اعلام کرده بود که ۲۱,۵۱۷,۷۸۸ تن کالاهای اساسی در سال گذشته (پایان یافته در ۱۹ مارس) در بنادر کشور تخلیه شده بود.

این سازمان اعلام کرد که گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر، و روغن نباتی از جمله محصولات اصلی بودند که در این دوره در بنادر ایرانی تخلیه شدند.

سازمان بنادر و دریانوردی افزود که در این دوره، بیش از ۶۲۴,۰۰۰ تن شکر و بیش از ۹۸۹,۰۰۰ تن روغن نباتی در بنادر ایرانی تخلیه شده است.

پیش‌تر، سازمان بنادر و دریانوردی گفته بود که بارگیری و تخلیه کالا در بخش عملیات کانتینری در دوره ۱۲ ماهه نسبت به سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری IRIB، حدود ۲۳۶,۵۱۲,۲۴۰ تن کالا در سال گذشته تقویمی ایرانی در بنادر تحت مدیریت سازمان بنادر و دریانوردی (PMO) بارگیری و تخلیه شده است که نشان‌دهنده افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل است.

در مجموع، بیش از ۸۰ میلیون تن کالاهای نفتی و غیرنفتی در سال گذشته تقویمی ایرانی در بنادر ایرانی تخلیه شده است.

بارگیری و تخلیه کالاها در بخش عملیات کانتینری در دوره ۱۲ ماهه نسبت به سال قبل ۵ درصد رشد داشته است.

در حالی که ایران با تحریم‌های یک‌جانبه ایالات متحده علیه اقتصاد خود مبارزه می‌کند، بنادر این کشور به عنوان دروازه‌های اصلی صادرات و واردات نقش مهمی در این مبارزه ایفا می‌کنند. این نقش، حمایت همه‌جانبه از بنادر و توسعه بیشتر آنها را جدی و حیاتی می‌سازد.

این ضرورت باعث شده است که دولت پروژه‌هایی را برای توسعه بیشتر بنادر تعریف کند و همچنین اقداماتی برای تشویق به سرمایه‌گذاری در بنادر، علاوه بر تسهیل بارگیری و تخلیه کالاها، به ویژه کالاهای اساسی، انجام دهد.

شایان ذکر است که سازمان بنادر و دریانوردی ایران تعداد زیادی پروژه برای توسعه و بهبود بنادر کشور تعریف کرده است، چون این کشور قصد دارد در طی پنج سال آینده ظرفیت بنادر خود را دو برابر کند.

به گفته سازمان بنادر و دریانوردی، ظرفیت بنادر کشور از ۱۸۰ میلیون تن در سال ۱۳۹۲ به ۲۵۰ میلیون تن در سال ۱۳۹۹ افزایش یافته است.

دیدگاه خود را درباره تخلیه بیش از 7.4 میلیون تن کالای اساسی در بنادر ایران طی 4 ماه بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.