اخبار مهم اقتصادی مربوط به 2024.Jul.29 تا 2024.Aug.02

اخبار مهم اقتصادی مربوط به 2024.Aug.05 تا 2024.Aug.09
آنچه در این مقاله میخوانید

تصمیم فدرال رزرو

با توجه به اینکه بازارها در حال حاضر با احتمال 88 درصدی کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر قیمت‌گذاری می‌کنند، در میان نشانه‌هایی از کاهش تورم و افزایش نرخ بیکاری، بیانیه سیاستی این هفته توسط جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، به شدت در کانون توجه قرار خواهد گرفت.

فدرال رزرو که نشست سیاستگذاری خود در ماه جولای را در روز چهارشنبه به پایان می‌رساند، گفته است که می‌خواهد مطمئن باشد که تورم قبل از کاهش نرخ بهره به طور پایدار به سمت هدف 2 درصدی خود حرکت می‌کند.

آمارهای تورم روز جمعه بر انتظارات بانک مرکزی ایالات متحده برای ایجاد زمینه برای کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر تاکید کرد.

فدرال رزرو از جولای گذشته نرخ بهره یک شبه خود را در محدوده فعلی 5.25٪ -5.50 حفظ کرده است.

حقوق و دستمزد غیرکشاورزی

بیانیه روز چهارشنبه فدرال رزرو، گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی را که از قبل به دقت مشاهده شده بود، که قرار است روز جمعه منتشر شود، تحت نظارت شدید قرار می‌دهد زیرا سرمایه‌گذاران سعی می‌کنند بررسی کنند که آیا علائم اخیر سرد شدن در بازار کار در ماه جولای ادامه دارد یا خیر.

اقتصاددانان انتظار دارند که اقتصاد ایالات متحده در ماه جولای 177000 شغل ایجاد کند که نسبت به 206000 شغل در ماه قبل کاهش یافته است.

انتظار می‌رود نرخ بیکاری که در هر یک از سه ماه گذشته بالاتر رفته است، در 4.1 درصد ثابت بماند.

پیش از گزارش روز جمعه، ایالات متحده اطلاعات مربوط به فرصت‌های شغلی JOLTS را در روز سه‌شنبه منتشر خواهد کرد.

ادامه درآمدهای شرکت‌های فناوری

درآمدهای فناوری بزرگ قرار است در روزهای آینده ادامه پیدا کند و هر گونه ناامیدی می‌تواند به طور بالقوه بازارهایی را که در حال حاضر در لبه هستند، در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد افزایش ارزش سهام، بیشتر کند.

مایکروسافت قرار است درآمد خود را در روز سه‌شنبه گزارش کند، فیسبوک در روز چهارشنبه و اپل و آمازون در روز پنجشنبه.

اعداد ناامیدکننده می‌توانند دوباره نگرانی‌هایی را که باعث کاهش فروش در سهام ایالات متحده شد، در روز چهارشنبه، زمانی که S&P 500 و Nasdaq بدترین روز خود را از اواخر سال 2022 تجربه کردند، دوباره برانگیزد.

آلفابت مادر گوگل که درآمد آن یکی از محرک‌های فروش بود، در واقع درآمدی بهتر از حد انتظار گزارش کرد، اما سرمایه‌گذاران نگران بودند که افزایش هزینه‌ها در زیرساخت‌های هوش مصنوعی می‌تواند حاشیه‌ها را کاهش دهد و سهام را 5 درصد کاهش دهد.

نشست بانک انگلستان

BoE روز پنجشنبه با سرمایه‌گذاران در مورد اینکه آیا سیاست‌گذاران اولین کاهش نرخ خود را از سال 2020 انجام خواهند داد یا خیر، ملاقات می‌کند.

سطح بلاتکلیفی در آستانه این نشست بالاتر از حد معمول است زیرا مقامات کلیدی بانک مرکزی بیش از دو ماه است که به دلیل قوانین پیش از انتخابات سراسری بریتانیا در 4 ژوئیه به طور علنی صحبت نکرده‌اند.

سرمایه‌گذاران حدس می‌زنند که آیا تورم اخیر قیمت خدمات بالاتر از حد انتظار برای جلوگیری از کاهش نرخ‌های BoE از بالاترین رقم 16 ساله خود یعنی 5.25 درصد کافی است یا خیر.

ماه گذشته، کمیته سیاست پولی BoE با 7-2 رای به تعلیق نرخ‌ها داد، اما در صورتجلسه این تصمیم مشخص شد که این تصمیم برای برخی از سیاست‌گذارانی که به کاهش رای نداده‌اند، تصمیمی متوازن بوده است.

تصمیم بانک ژاپن

BOJ آخرین جلسه تعیین سیاست خود را در روز چهارشنبه به پایان می‌رساند و پس از اشاره سیاستمداران برجسته از جمله نخست وزیر به نیاز به عادی سازی سیاست‌های کوتاه مدت، گمانه‌زنی‌ها در مورد چشم‌انداز افزایش نرخ بهره در حال افزایش است.

به نظر می‌رسد تاثیر ین ضعیف بر مخارج خانوارها و مشاغل، نرخ ارز را به موضوعی محوری برای کنوانسیون رهبری حزب حاکم لیبرال دموکرات در سپتامبر تبدیل کرده است.

این واقعیت که ارز با نرخ خیره‌کننده 10 ین به ازای هر دلار از پایین‌ترین سطح سه دهه در ابتدای ماه بازگشته است، برخی را از پیش‌بینی افزایش ماه جولای منصرف نکرده است.

آنها استدلال می‌کنند که BOJ می‌تواند بیشترین سود را با افزایش ین به دست آورد. برخی دیگر نگرانند که اقتصاد شکننده و احساسات ضعیف مصرف‌کننده نتواند هزینه‌های استقراض بالاتر را تحمل کند، زیرا کاهش رشد ایالات متحده در حال حاضر تأثیر منفی خواهد داشت.

 

دیدگاه خود را درباره اخبار مهم اقتصادی مربوط به 2024.Jul.29 تا 2024.Aug.02 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.