کلاهبرداران از ویدیوی جعلی ایلان ماسک برای سرقت رمزارزها استفاده کردند

کلاهبرداران از ویدیوی جعلی ایلان ماسک برای سرقت رمزارزها استفاده کردند
آنچه در این مقاله میخوانید

با وجود پایان یافتن رویداد Bitcoin 2024، در طول چهار روز گذشته، کلاهبرداری “دو برابر کردن پول” با استفاده از ویدیویی جعلی از ایلان ماسک (Elon Musk) در یوتیوب اتفاق افتاده است. این کلاهبرداری به صورت پخش زنده رسمی Bitcoin 2024 تظاهر کرده و کاربران ناآگاه را فریب داده تا دارایی‌های رمزارز خود را از دست بدهند. در طول آخر هفته، چندین پخش زنده جعلی با حضور ماسک فعال بودند و یک ویدیوی خاص به تنهایی بیش از ۲۸,۰۰۰ دلار بیت‌ کوین (bitcoin)، اتر (ether) و دوج ‌کوین (dogecoin) جمع‌آوری کرد.

مراقب باشید: پخش زنده جعلی Bitcoin 2024 با حضور ایلان ماسک در حال کلاهبرداری از بینندگان است

در حالی که این پست نوشته می‌شود، یک پخش زنده در یوتیوب ادعا می‌کند که کنفرانس رسمی Bitcoin 2024 در نشویل (Nashville) را نشان می‌دهد. این ویدیو و چندین ویدیوی جعلی دیگر تمام آخر هفته پخش شده‌اند. این پخش اساساً یک ویدیوی جعلی تولید شده توسط هوش مصنوعی (AI) از ایلان ماسک (Elon Musk) است که به نظر می‌رسد او به مدت ۷۲ ساعت بدون توقف پخش زنده داشته است.

تصویر جعلی ایلان ماسک او را در حال سخنرانی بر روی صحنه نشان می‌دهد و افرادی که دقت کافی نداشته باشند ممکن است آن را واقعی تصور کنند. عنوان این ویدیوی جعلی ادعا می‌کند که از طرف ترویج‌کننده Bitcoin 2024، Bitcoin Magazine، و با عنوان “کنفرانس Bitcoin 2024 نشویل! سخنرانی دونالد ترامپ (Donald Trump) و ایلان ماسک – روز عمومی دوم” را نشان می‌دهد. همچنین به طور کاذب ادعا می‌کند که این ویدیو شامل بنیان‌گذار Microstrategy، مایکل سیلور (Michael Saylor)، است، اما تنها چهره‌های جعلی ماسک را با لوگوهای تسلا (Tesla) در پس‌زمینه تکرار می‌کند.

elon+musk+real+v+fake

این کلاهبرداری از طرح مرسوم “دو برابر کردن پول” پیروی می‌کند که کاربران را ترغیب می‌کند هر مقدار بیت ‌کوین (bitcoin)، اتر (ether)، دوج‌ کوین (dogecoin)، یا تتر (USDT) را با وعده دریافت دو برابر مقدار ارسال شده، ارسال کنند. با این حال، کلاهبرداران وجوه را نگه داشته و هیچ چیزی باز نمی‌گردانند. این ویدیوی جعلی ماسک اصرار دارد که مهم نیست که شخص 0.1 بیت کوین یا 10 بیت کوین ارسال کند، چون دو برابر باز خواهد گشت.

در این مطلب، یادآوری می‌کنیم که هر کسی که وعده دو برابر کردن ارز دیجیتال کسی را با ارسال وجوه به کیف پولشان می‌دهد، کلاهبردار است. ما این آخر هفته سه پخش زنده مختلف را مشاهده کردیم و ممکن است بیشتر هم بوده باشند. در یک ویدیو، ما با بررسی سوابق آنچین تحقیق کردیم، کلاهبرداری از طریق ویدیوی جعلی ماسک واریزها را به بیت کوین (BTC)، اتر (ETH)، دوج‌ کوین (DOGE)، و تتر (USDT) پذیرفت، اما هیچ تتری به کلاهبرداران ارسال نشد.

کلاهبرداران بیت کوین، اتریوم و دوج کوین از قربانیان ناآگاه دریافت کردند. داده‌های آن‌چین نشان می‌دهد که 0.322 بیت‌ کوین (BTC)، 2.026 اتر (ETH)، و 374.63 دوج‌ کوین (DOGE) به کلاهبرداران ارسال شده است. مجموع ارزش این رمزارزها، معادل 28,586 دلار است و درآمد دیگر پخش‌های زنده هنوز ناشناخته است. متأسفانه، یوتیوب این ویدیوها را به سرعت ویدیوهایی که “اطلاعات نادرست” ارائه می‌کنند، حذف نمی‌کند.

بسیاری دیگر نیز این پخش زنده را مشاهده کرده‌اند و احتمالاً چندین بار گزارش شده است، اما تا روز یکشنبه، 28 جولای (7 مرداد)، ساعت 4:25 بعد از ظهر به وقت شرق آمریکا (EDT)، همچنان به عنوان پخش “زنده” با یک ماسک جعلی روی صحنه پخش می‌شود. این ویدیو همچنین ادعا می‌کند که 91,000 بیننده دارد، عددی که احتمالاً به شدت دستکاری شده است.

مایکل دانورث (Michael Dunworth)، حامی بیت ‌کوین، درباره این کلاهبرداری در شبکه اجتماعی X هشدار داد و به جامعه‌ی رمز ارزها گفت:

“افرادی با من تماس گرفته‌اند و گفته‌اند که ایلان ماسک در حال دادن بیت ‌کوین رایگان در بیت‌کوین ’24 است.”

دانورث در X نوشت: “تعجبی ندارد که آنها یک پخش زنده جعلی با صدای دوبله دارند و بیش از 70 هزار نفر (جعلی) در حال تماشای پخش زنده هستند. مراقب باشید.”

نظر شما در مورد کلاهبرداری پخش زنده جعلی ایلان ماسک که در چند روز گذشته در حال اجرا بود و همچنان ادامه دارد، چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره کلاهبرداران از ویدیوی جعلی ایلان ماسک برای سرقت رمزارزها استفاده کردند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.