گزارش روزانه بازار فارکس، 30 جولای 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 30 جولای 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • در آستانه روزهایی با انتشار داده‌های قابل‌توجه و تصمیمات بانک مرکزی در آینده، ارزش سهام آسیا در طول شب دچار نوسان شد.
  • بانک مرکزی ژاپن جلسه 2 روزه خود را آغاز می‌کند. اقتصاددانان ما انتظار دارند که نرخ بهره 15 واحد افزایش یابد در حالی که اتفاق نظر حاکی از حفظ نرخ بهره است.
  • پیش از انتشار داده‌های منطقه یورو در صبح امروز، تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه دوم فرانسه و اسپانیا از انتظارات پیشی گرفت.

اخبار بازار

  • پیش از تصمیمات مهم بانک‌های مرکزی (بانک ژاپن، فدرال رزرو، بانک انگلستان)، و انتشار داده‌های اقتصادی و گزارش‌های درآمدی این هفته، گمانه‌زنی‌هایی درباره کاهش پوزیشن‌ها وجود دارد؛ بازارهای آسیایی در شب گذشته روند متفاوتی را نسبت به هم طی کردند و ارزش قراردادهای آتی‌ اروپا و آمریکا به طور کلی پایین‌تر بودند. با آغاز نشست بانک ژاپن، ین ژاپن در برابر همتایان خود در گروه ۱۰ ضعیف شد. (بلومبرگ)
  • ین ژاپن ممکن است در نشست بانک ژاپن در ماه جولای حمایت بیشتری کسب کند، جایی که اقتصاددانان ما انتظار دارند که برخلاف توافق عمومی، یک افزایش نرخ بهره (۱۵+ واحد به ۰.۲۵ درصد) رخ دهد. با وجودی که بازنگری‌های نزولی در تولید ناخالص داخلی نشان‌دهنده ریسک نگه‌ داشتن نرخ بهره است، آنها بر این باورند که دینامیک محکم دستمزدها، افزایش سهم قیمت خدمات در تورم کلی و ین همچنان ضعیف، باعث یک افزایش زودهنگام هستند، به ویژه که تقویم سیاسی داخلی در پاییز امسال (انتخابات ریاست حزب لیبرال دموکرات در ماه سپتامبر و احتمالاً یک انتخابات زودهنگام) ممکن است اقدامات سیاستی بانک ژاپن را در دو نشست بعدی (سپتامبر/ اکتبر) پیچیده کند. (تحقیقات بارکلیز)
  • در میان ضعف گسترده دلار آمریکا و کاهش بازده اوراق خزانه‌داری ایالات متحده پس از انتشار گزارش ضعیف مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده، ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USDJPY) در هفته گذشته حدود 4 درصد کاهش یافت. آن چنان که رسانه‌های داخلی گزارش دادند این کاهش علاوه بر مداخله مشکوک ارز خارجی در جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USDJPY) توسط وزارت دارایی ژاپن در 11 جولای بود. برخلاف ماه می، تلاش وزارت دارایی برای حمایت از ین ژاپن تا کنون تغییر نکرده است. (تحقیقات بارکلیز)
  • تولید ناخالص داخلی (GDP) فرانسه در سه ماهه دوم به صورت غیرمنتظره‌ای رشد داشت و به 0.3 درصد نسبت به سه ماهه قبل رسید، در حالی که انتظار می‌رفت این رقم 0.2 درصد باشد. داده‌های اسپانیا نیز (0.8 درصد نسبت به سه ماهه قبل در مقابل 0.5 درصد مورد انتظار) به همین ترتیب عملکرد خوبی داشتند. انتظار می‌رود که انتشار آمار آلمان و ایتالیا صبح امروز نسبت به سه ماهه اول کاهش یابد، اما همچنان در محدوده گسترش قرار داشته باشند. ارزش جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EURUSD) پایدار بود. (بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 30 جولای 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.