پلیس هنگ کنگ چهار نفر را متهم به استفاده از اسکناس‌های تقلبی برای کلاهبرداری از معامله‌گران رمزارز کرد

پلیس هنگ کنگ چهار نفر را متهم به استفاده از اسکناس‌های تقلبی برای کلاهبرداری از معامله‌گران رمزارز کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

یک گروه از چهار کلاهبردار هنگ کنگی که بین اکتبر 2023 تا جولای 2024 دارایی‌های دیجیتالی قربانیان به ارزش 1.4 میلیون دلار را دزدیده بودند، دستگیر شدند. مظنونین، که بین 14 تا 39 سال سن دارند، به اتهام توطئه برای کلاهبرداری و داشتن 5,000 اسکناس جعلی متهم شده‌اند. بر اساس قوانین هنگ کنگ، تولید و گردش ارز جعلی می‌تواند منجر به حداکثر 14 سال زندان شود.

چهار نفر با اتهام توطئه برای کلاهبرداری روبرو هستند

پلیس هنگ کنگ اخیراً چهار نفر، از جمله یک نوجوان 14 ساله، را به دلیل مشارکت در یک شبکه که از اسکناس‌های جعلی برای کلاهبرداری از صاحبان ارزهای دیجیتال استفاده می‌کرد، دستگیر کرد. این دستگیری‌ها که در تاریخ 26 جولای (5 مرداد) رخ داد، نشان‌دهنده افزایش مسئله کلاهبرداری‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال در این منطقه است.

سرپرست بازرس لو یوان-شان (Lo Yuen-shan) از اداره جرایم تجاری گفت که با دستگیری‌های اخیر، تعداد کل افرادی که از اکتبر سال گذشته در ارتباط با چنین کلاهبرداری‌هایی دستگیر شده‌اند، به 14 نفر رسیده است. مظنونین که بین 14 تا 39 سال سن دارند، با اتهاماتی از جمله توطئه برای کلاهبرداری و داشتن 5,000 اسکناس جعلی روبرو هستند.

در همین حال، بازرس ارشد مک وای-کونگ (Mak Wai-kwong) در هشداری به جوانانی که قصد ارتکاب به جرایم مشابه دارند، گفت:

“جوانان در تعطیلات تابستانی آزاد هستند و باید از تله‌های جذب شدن به ترفندهای کلاهبرداری آگاه باشند.”

لو فاش کرد که دو کلاهبردار برای فریب قربانیان، خود را به عنوان تاجر معروف ارزهای دیجیتال معرفی کردند. آنها همچنین قیمت‌هایی بالاتر از قیمت دارایی‌های دیجیتال در زمان خرید پیشنهاد دادند. برای فریب کاربران ناآگاه، کلاهبرداران دسته‌های اسکناس را به قربانیانی که به فروشگاه آنها می‌آمدند، نشان می‌دادند.

پس از جلب اعتماد قربانیان، کلاهبرداران آنها را تشویق می‌کردند تا دارایی‌های دیجیتال خود را به حسابی که توسط باند کنترل می‌شد، انتقال دهند. بر اساس اعلام پلیس هنگ کنگ، ۱۲ نفر از ساکنان بین اکتبر سال گذشته تا ۲۶ جولای، دارایی‌های دیجیتالی به ارزش ۱.۴ میلیون دلار به این کلاهبرداران انتقال دادند. طبق قوانین هنگ کنگ، تولید و پخش پول تقلبی حداکثر مجازات حبس ۱۴ سال را در پی دارد.

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پلیس هنگ کنگ چهار نفر را متهم به استفاده از اسکناس‌های تقلبی برای کلاهبرداری از معامله‌گران رمزارز کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.