گزارش روزانه بازار فارکس، 31 جولای 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 31 جولای 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • در آستانه نشست کمیته فدرال بازار باز (FOMC) در اواخر امروز، سهام آسیایی در طول شب با نرخ بالاتری معامله شدند.
  • بانک مرکزی ژاپن در طول شب نرخ بهره خود را 15 واحد افزایش داد.
  • شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) استرالیا در طول شب به طور کلی مطابق با انتظارات منتشر شد.

اخبار بازار

  • ارزش سهام آسیایی شب گذشته افزایش یافتند، در حالی که دلار گسترده‌تر در طول روز قبل از جلسه کمیته فدرال بازار باز (FOMC) کمی قوی‌تر معامله شد. تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارند که فدرال رزرو امروز نرخ‌ها را ثابت نگه دارد و اشاره‌ای به کاهش نرخ در ماه سپتامبر داشته باشد. با این حال، با وجود داده‌های کلیدی که در چند هفته آینده منتشر خواهند شد و این که فعالان بازارها قبلاً یک کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را پیش‌بینی کرده‌اند، تیم تحقیقات بارکلیز معتقدند که احتمال کمی وجود دارد که کمیته فدرال بازار آزاد یک سیگنال قوی ارائه دهد. (بلومبرگ)
  • بانک ژاپن (BoJ) شب گذشته نرخ بهره سیاستی خود را به میزان 15 واحد افزایش داد و به 0.25 درصد رساند که این تصمیم مطابق با پیش‌بینی‌های تیم تحقیقات بارکلیز بود اما مطابق با انتظارات بازار نبود که انتظار داشتند بانک ژاپن نرخ‌ها را ثابت نگه دارد. بانک ژاپن همچنین در بیانیه خود نسبت به پیش‌بینی‌های تحقیقات بارکلیز موضع نسبتاً جدی‌تری در جهت افزایش نرخ بهره داشت و اعلام کرد که ریسک‌های فزاینده مربوط به تورم نیازمند توجه مداوم هستند و خاطرنشان کردند که در صورت لزوم، آماده‌اند دوباره نرخ‌ها را افزایش دهند. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
  • اوئدا (Ueda)، رئیس بانک ژاپن، پس از جلسه اظهار داشت که بانک ژاپن (BoJ) هیچ محدودیت مشخصی برای افزایش نرخ بهره در صورت باقی ماندن تورم در سطح بالا ندارد و به این ترتیب به سقف 0.5 درصدی که به نظر می‌رسد بازار تعیین کرده بود، اعتراض کرد. (بلومبرگ)
  • شاخص قیمت مصرف‌کننده استرالیا (CPI) شب گذشته به طور کلی مطابق با انتظارات منتشر شد و شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) کل کالاها با 3.8 درصد نسبت به سال گذشته مطابقت داشت که با انتظارات هم تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) و هم فعالان بازار مطابقت داشت. این داده‌ها از نظر فعالان بازار بسیار مهم تلقی شد چون قبل از جلسه بانک مرکزی استرالیا (RBA) در هفته آینده منتشر شد. فعالان بازار قبلاً حدود 33 درصد احتمال افزایش نرخ بهره را در نظر می‌گرفت، اما این احتمال اکنون به طور قابل توجهی به تقریباً 0 درصد کاهش یافته است. این تغییر در قیمت‌گذاری جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUDUSD) منعکس شد که ارزش آن حدود 0.7 درصد کاهش یافت. (بلومبرگ)
  • تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) بر این باور است که این حرکت در قیمت جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUDUSD) بیش از حد است، چون همچنان ریسک‌های قابل توجهی برای افزایش نرخ بهره در هفته آینده مشاهده می‌کنند. به همین دلیل، آنها تمایل دارند در این سطوح به پوزیشن جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD) خود اضافه کنند. (بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 31 جولای 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.