گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 1 آگوست 2024

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 1 آگوست 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از انتشار داده‌های کلان اقتصادی که انتظارات سرمایه‌گذاران را برای اولین کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در ماه سپتامبر تثبیت کرد، امروز سهام‌ آمریکا با افزایش ارزش مواجه شدند.

تغییر داده‌های مربوط به اشتغال پردازش خودکار داده‌ها (ADP) برای ماه جولای کمتر از حد انتظار بود و نشان داد که ۱۲۲،۰۰۰ شغل جدید اضافه شده، در حالی که پیش‌بینی شده بود که ۱۵۰،۰۰۰ شغل اضافه شود. این مسئله باعث کاهش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا و دلار شد. بازده ۱۰ ساله به ۴.۰۹ درصد کاهش یافت که پایین‌ترین سطح از ماه مارس است، در حالی که شاخص دلار به ۱۰۴.۰ کاهش یافت.

اکنون سرمایه‌گذاران با دقت منتظر انتشار بیانیه نشست کمیته فدرال بازار باز (FOMC) امشب هستند تا مسیر آینده سیاست پولی ایالات متحده را ارزیابی کنند.

با وجود عملکرد ضعیف‌تر شاخص مدیران خرید (PMI) از چین، مجموعه فلزات پایه ماه را با روندی افزایشی به پایان رساند. روند نزولی بازار در روزهای اخیر کاهش یافته و سطوح حمایت جدیدی تثبیت شده‌اند و روند صعودی امروز می‌تواند نشان‌دهنده پایان روند نزولی باشد. در حالی که انتظار افزایش‌ قیمت قابل‌توجه در هفته‌های آینده را نداریم، این روند نشانه‌ای خوشایند برای فعالان بازار است که سطوح حمایت جدید به طور محکم برقرار شده‌اند.

به ویژه، مس بالاتر از سطح مقاومتی ۹,۰۰۰ دلار در هر تن باز شد و قیمت آن به ۹,۲۲۵ دلار در هر تن افزایش یافت. انتظار داریم که بهای مس در روزهای آینده به تدریج به ۹،۷۰۰ دلار در هر تن بازگردد.

به همین ترتیب، قیمت آلومینیوم بالاتر رفت اما از سطح ۲،۳۰۰ دلار در هر تن فراتر نرفت. سایر فلزات پایه نیز این روند را دنبال کردند.

کاهش ارزش دلار باعث افزایش قیمت فلزات گران‌بها شد. قیمت طلا به ۲،۴۲۲ دلار در هر اونس و نقره به ۲۸.۷۵ دلار در هر اونس افزایش یافت.

قیمت نفت نیز بالاتر رفت، به طوری که بهای نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) به ۷۶.۹ دلار در هر بشکه و نفت برنت (Brent) به ۸۰.۶ دلار در هر بشکه رسید.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 1 آگوست 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.