چین به افزایش مخفیانه ذخایر طلای خود ادامه می‌دهد

چین به افزایش مخفیانه ذخایر طلای خود ادامه می‌دهد
آنچه در این مقاله میخوانید

جان نیوونهویس (Jan Nieuwenhuijs)، تحلیلگر طلا که در بازارهای چین تخصص دارد، مدعی است که چین به طور مخفیانه به خرید طلا ادامه داده و این خریدها را به بازار گزارش نمی‌کند، و از کاهش قیمت‌ها بهره‌مند شده است. نیوونهویس عقیده دارد که استراتژی بانک مرکزی چین (PBOC) این است که طلا را از طریق بانک‌های بولیون (UK bullion banks) بریتانیا خریداری کند، که این خریدها به دلیل استفاده از مجاری غیر سنتی بانک‌ها گزارش نمی‌شوند.

چین در ماه مارس به طور مخفیانه ۵۳ تن به ذخایر طلای خود اضافه کرده است

چین هنوز به طور مخفیانه در حال خرید طلا است و این خریدها را از طریق بانک‌های بولیون در بریتانیا انجام می‌دهد. این نتیجه‌ حاصل گزارشی است که توسط جان نیوونهویس (Jan Nieuwenhuijs)، متخصص بازار طلای چین، تهیه شده است. نیوونهویس توضیح می‌دهد که هیچ دلیلی برای چین وجود ندارد که خرید طلا را متوقف کند چون این کشور نیاز به تنوع بخشیدن به ذخایر ارز خارجی خود دارد.

به گفته نیوونهویس، شواهدی وجود دارد که مازاد واردات طلا را به بانک مرکزی چین (PBOC) مرتبط می‌کند، از جمله افزایش واردات خالص که توسط بازار سنتی جذب نمی‌شود. او معتقد است که رابطه بین واردات خالص طلا، تولید معدنی و برداشت‌ها تا سال ۲۰۲۲ ثابت بوده است، اما در آن سال تغییر کرده و دو عنصر اول از عنصر سوم پیشی گرفته‌اند.

این موضوع با افزایش چشمگیر واردات شمش‌های بزرگ طلا از بریتانیا به چین مطابقت دارد که در خزانه‌های بورس طلای شانگهای یافت نمی‌شوند. همچنین، یک منبع اظهار داشته که طلاهای بانک مرکزی معمولاً در داده‌های گمرکی درج می‌شوند.

کارشناس بازار ارزیابی می‌کند که بانک مرکزی چین (PBOC) “در پایتخت انگلستان طلا خریداری کرده و بانک‌ها نظارت بر حمل و نقل را بر عهده دارند (شاید به این دلیل که بانک مرکزی چین به ظرفیت‌های خود برای حمل و نقل طلا در مقیاس بزرگ رسیده است).” ارقام او نشان می‌دهند که در ماه مه، زمانی که بانک مرکزی چین به طور عمومی اعلام کرد هیچ معامله‌ای در زمینه طلا انجام نداده است، ۵۳ تن طلا به طور مخفیانه خریداری شده‌اند.

این استراتژی به بانک مرکزی چین (PBOC) اجازه می‌دهد تا خریدهای طلا را کم‌تر گزارش دهد، بازارها را سرد کند و به اضافه کردن طلا به ذخایر خود با قیمت‌های پایین‌تر ادامه دهد. در ماه مارس، نیون‌هویس گزارش داد که بانک مرکزی چین به طور مخفیانه طلا ذخیره می‌کند و اظهار داشت که این بانک ممکن است بیش از ۵۳۰۰ تن طلا ذخیره کرده باشد تا برای کاهش ارزش دلار آمریکا در آینده آماده شود.

نظر شما در مورد خریدهای گزارش نشده طلای چین چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره چین به افزایش مخفیانه ذخایر طلای خود ادامه می‌دهد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.