گزارش روزانه بازار فارکس، 1 آگوست 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 1 آگوست 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از آن که کمیته فدرال بازار باز (FOMC) سیاست نرخ‌های خود را بدون تغییر نگه داشت، سهام آسیا روند متفاوتی را نسبت به هم طی کردند.
  • تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارد بانک مرکزی اروپا امروز نرخ بهره را 25 واحد کاهش دهد.
  • انتظار می‌رود بانک مرکزی چک در نشست امروز خود نرخ بهره را 25 یا 50 واحد کاهش دهد.

اخبار بازار

  • پس از آن که کمیته فدرال بازار باز (FOMC) نرخ بهره خود را همان طور که انتظار می‌رفت ثابت نگه داشتند، سهام آسیایی و قراردادهای آتی S&P 500 در طول شب روند متفاوتی را نسبت به هم طی کردند. سیگنال‌ها از طرف کمیته فدرال بازار باز (FOMC) کمی بیشتر از آن چه فعالان بازارها پیش‌بینی می‌کردند، حاکی از کاهش نرخ بهره بود. پاول خاطرنشان کرد که اعتماد به شرایطی که ممکن است برای کاهش نرخ‌ها در ماه سپتامبر فراهم شود، در حال افزایش است اما دستورالعمل‌های آینده را تغییر نداد. تیم تحقیق بارکلیز همچنان به پیش‌بینی اصلی خود مبنی بر این که کمیته فدرال بازار باز (FOMC) دو بار در سال جاری، در جلسات ماه‌های سپتامبر و دسامبر، نرخ‌ها را کاهش خواهد داد، پایبند است. (بلومبرگ)
  • بانک انگلستان امروز نرخ بهره خود را اعلام خواهد کرد. تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارند که با توجه به پیش‌بینی کاهش تورم در میان‌مدت، کمیته سیاست پولی (MPC) با رأی 5-4 به کاهش نرخ بانک به میزان 25 واحد در جلسه ماه آگوست تصمیم‌گیری کند. بازار در حال حاضر 63 درصد احتمال کاهش نرخ را در نظر گرفته است، بنابراین اگر بانک انگلستان نرخ‌ها را همان طور که تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارند کاهش دهد، ما فکر می‌کنیم که پوند انگلیس (GBP) در کوتاه‌مدت کاهش خواهد یافت. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
  • انتظار می‌رود که بانک مرکزی چک در جلسه امروز خود نرخ بهره سیاستی را کاهش دهد و فعالان بازار بین احتمال کاهش 25 واحد و 50 واحد تردید دارد. سخنرانان بانک مرکزی به کاهش 25 واحدی نرخ بهره اشاره کرده‌اند، اما تیم تحقیقات بارکلیز اذعان دارند که داده‌های ضعیف تورم اخیر می‌تواند منجر به کاهش 50 واحدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی چک (CNB) شود. با این حال، بخش تجارت بارکلیز فکر می‌کند که واکنش به اعلامیه در نرخ جفت ارز یورو/ کرونای چک (EURCZK) ممکن است محدود باشد چون فعالان بازار به شدت در پوزیشن فروش کرونای چک (CZK) قرار دارد، اما همچنان ترجیح می‌دهند که این جفت ارز را در زمان کاهش‌ خریداری کنند. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 1 آگوست 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.