پل کروگمن، برنده جایزه نوبل، می‌گوید بیت کوین از نظر اقتصادی بی‌فایده است!

پل کروگمن، برنده جایزه نوبل، می‌گوید بیت کوین از نظر اقتصادی بی‌فایده است!
آنچه در این مقاله میخوانید

پل کروگمن (Paul Krugman)، برنده جایزه نوبل، ادعا کرده است که بیت کوین همچنان “از نظر اقتصادی بی‌فایده” باقی مانده است. او از حمایت دونالد ترامپ (Donald Trump)، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده و حزب جمهوری‌خواه از بیت کوین و ارزهای دیجیتال انتقاد کرد. وی همچنین تاکید کرد: “ به نظر می‌رسد که حمایت فعالان حوزه فناوری از ترامپ و ونس (Vance) نیز بیشتر به یک مسئله خاص مربوط می‌شود: ارزهای دیجیتال.”

پل کروگمن بیت کوین را از نظر اقتصادی بی‌فایده و حمایت سیاسی از آن را مورد انتقاد قرار می‌دهد

پل کروگمن (Paul Krugman)، برنده جایزه نوبل، در مقاله‌ای که روز دوشنبه در نیویورک تایمز منتشر شد، تردید عمیق خود را نسبت به بیت کوین و ارزهای دیجیتال ابراز کرد و تأکید کرد که تأثیر آنها در سیاست‌های آمریکایی در حال افزایش است.

کروگمن بی‌فایده بودن اقتصادی بیت کوین را مورد تأکید قرار داده و اظهار داشت:

“حقیقت این است که بیت کوین، که 15 سال پیش معرفی شد، که در دنیای فناوری زمان بسیار زیادی است، همچنان از نظر اقتصادی بی‌فایده باقی مانده است.”

وی افزود: “یک نظرسنجی در سال 2022 نشان داد که تراکنش‌های مرتبط با دارایی‌های رمزنگاری ‘به ندرت برای پرداخت‌های خارج از اکوسیستم رمزارزها استفاده می‌شوند.’ چند استثنا برای این بی‌فایده بودن شامل پولشویی و اخاذی هستند.”

این برنده جایزه نوبل همچنین از این که ارزهای دیجیتال حمایت سیاسی قابل توجهی در حزب جمهوری‌خواه پیدا کرده‌اند، انتقاد کرد. او خاطرنشان کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، با وجود این که قبلاً بیت کوین را یک کلاهبرداری خوانده بود، که نشان‌دهنده همسویی میلیاردرهای فناوری است که از افرادی مانند جی. دی. ونس (J.D. Vance)، همکار ترامپ، حمایت می‌کنند، اکنون به یک حامی قوی بیت کوین تبدیل شده است.

او اعلام کرد که ونس (Vance)، که قانونی مطلوب برای صنعت ارزهای دیجیتال معرفی کرده است، توسط بزرگان فناوری مانند پیتر تیل (Peter Thiel) به شدت حمایت می‌شود. او خاطرنشان کرد که برای مثال، صندوق مؤسسین تیل (Founders Fund) 200 میلیون دلار در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده است، و افزود که این نخبگان فناوری ونس را به عنوان یک متحد حیاتی در مبارزه با فشارهای نظارتی بر بازار ارزهای دیجیتال در نظر می‌گیرند. کروگمن هشدار داد که این اخلاقیات بخش فناوری، در حالی که به ظاهر پوپولیستی به نظر می‌رسد، در نهایت به منافع یک اقلیت ثروتمند خدمت می‌کند و ارزش اقتصادی مشکوک و ریسک‌های احتمالی مرتبط با ارزهای دیجیتال را پنهان می‌کند. او در ادامه اظهار داشت:

“به نظر می‌رسد که حمایت فعالان حوزه فناوری از ترامپ و ونس نیز بیشتر به یک مسئله خاص مربوط می‌شود: ارزهای دیجیتال.”

او تأکید کرد که طرفداران ارزهای دیجیتال “تا کنون موفق شده‌اند بخش‌های کلیدی از فهرست آرزوهای خود را در پلتفرم حزب جمهوری‌خواه سال 2024 قرار دهند: ‘جمهوری‌خواهان به سرکوب غیرقانونی و غیرآمریکایی ارزهای دیجیتال توسط دموکرات‌ها پایان خواهند داد و با ایجاد ارز دیجیتال بانک مرکزی مخالفت خواهند کرد.'” کروگمن اظهار داشت که در کنفرانس بیت کوین روز شنبه:

“ترامپ حتی فراتر از پلتفرم حزب خود رفت و خواستار ایجاد نوعی ذخیره ملی بیت کوین شد — یک کمک مالی دولتی برای صنعتی که با رسوایی، کاهش ارزش و تخریب محیط‌زیست همراه است.”

نظر شما در مورد دیدگاه پل کروگمن در مورد بیت کوین و حمایت سیاسی از صنعت رمزارزها چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پل کروگمن، برنده جایزه نوبل، می‌گوید بیت کوین از نظر اقتصادی بی‌فایده است! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.