اِف بی آی (FBI) درباره کلاهبرداری‌های صرافی‌های رمزارز هشدار داد

اِف بی آی (FBI) درباره کلاهبرداری‌های صرافی‎های رمزارز هشدار داد
آنچه در این مقاله میخوانید

دفتر تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) به کاربران ارزهای دیجیتال در مورد کلاهبردارانی که خود را به عنوان کارمندان صرافی‌های رمزارز معرفی می‌کنند، هشدار داده است. این کلاهبرداران از طریق پیام‌ها یا تماس‌های ناخواسته تلاش می‌کنند تا وجوه را سرقت کنند. آن‌ها با ایجاد احساس اضطرار و ادعای وجود مشکلاتی با حساب‌های کاربران، قربانیان را به ارائه جزئیات ورود، کلیک روی لینک‌ها یا به اشتراک‌گذاری اطلاعات شناسایی ترغیب می‌کنند.

اف ‌بی ‌آی به عموم مردم در مورد کلاهبرداری‌های صرافی‌های رمز ارز هشدار می‌دهد

دفتر تحقیقات فدرال (اف ‌بی ‌آی) در تاریخ ۱ آگوست (11 مرداد) هشدار داد که کلاهبرداران با جعل هویت کارمندان صرافی‌های رمز ارز، کاربران ارزهای دیجیتال را هدف قرار می‌دهند. در بخشی از متن این هشدار آمده است:

“اف ‌بی ‌آی به کلاهبردارانی که با جعل هویت کارمندان صرافی‌های ارز دیجیتال قصد سرقت وجوه را دارند، هشدار می‌دهد.”

این کلاهبرداران از طریق تماس‌ها یا پیام‌های ناخواسته با قربانیان تماس می‌گیرند و خود را به عنوان نمایندگان یک صرافی ارز دیجیتال معرفی می‌کنند. اف‌ بی ‌آی اضافه کرد که آن‌ها با ایجاد احساس اضطرار، ادعا می‌کنند که مشکلاتی با حساب قربانی یا تلاش‌هایی برای نقض آن وجود دارد. سپس کلاهبرداران به قربانی دستور می‌دهند که جزئیات ورود به حساب، کلیک بر روی لینک‌ها یا اطلاعات شناسایی را به اشتراک بگذارد و در نهایت به حساب قربانی دسترسی پیدا کرده و وجوه آن را سرقت می‌کنند.

اف‌ بی ‌آی در ادامه توضیح داد:

“کلاهبردار ادعا می‌کند که قربانی باید با ارائه اطلاعات ورود به حساب، کلیک بر روی لینک و/یا ارائه اطلاعات شناسایی، از حساب خود محافظت کند.”

اف‌ بی ‌آی به سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال توصیه می‌کند که برای حفاظت از خود، به ارتباطات ناخواسته که ادعای مشکلات حساب را دارند، پاسخ ندهند. به جای آن، تماس را قطع کرده و از طریق تماس با شماره رسمی صرافی، صحت ادعا را بررسی کنند. از کلیک کردن بر روی لینک‌ها یا بازدید از وب‌سایت‌هایی که توسط تماس‌گیرنده ارسال شده‌اند، خودداری کنند و هرگز جزئیات ورود به حساب خود را به اشتراک نگذارند. همچنین، نسبت به خدماتی که ادعا می‌کنند ارز دیجیتال از دست رفته را بازیابی می‌کنند، هوشیار باشید.

نظر شما در مورد هشدار اف بی آی در مورد کلاهبرداری صرافی‌های رمز ارز چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره اِف بی آی (FBI) درباره کلاهبرداری‌های صرافی‌های رمزارز هشدار داد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.