رابرت کیوساکی از سرمایه‌گذاران می‌خواهد که بیت کوین را به عنوان پول هوشمند پس‌انداز کنند

رابرت کیوساکی از سرمایه‌گذاران می‌خواهد که بیت کوین را به عنوان پول هوشمند پس‌انداز کنند
آنچه در این مقاله میخوانید

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده کتاب «پدر پولدار پدر بی‌پول»، از سرمایه‌گذاران خواسته است تا بیت کوین را به جای ارزهای فیات که او آن‌ها را “پول تقلبی” می‌نامد، پس‌انداز کنند. او تصمیم تاریخی حذف دلار از استاندارد طلا را مورد انتقاد قرار داد و سیستم آموزشی را به خاطر آموزش ندادن درباره پول سرزنش کرد. کیوساکی همچنین به حمایت از بیت کوین توسط دونالد ترامپ (Donald Trump)، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، اشاره کرد و پیش‌بینی کرد که یک تغییر بزرگ اقتصادی به نفع بیت کوین، طلا و نقره رخ خواهد داد.

حمایت از بیت کوین توسط رابرت کیوساکی و پیش‌بینی‌های اقتصادی

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده کتاب پرفروش «پدر پولدار پدر بی‌پول»، نظر قوی خود را درباره بیت کوین و نقش آن در چشم‌انداز مالی مدرن در روز یکشنبه در شبکه اجتماعی ایکس (X) به اشتراک گذاشت. پدر پولدار پدر بی پول کتابی است که در سال 1997 توسط کیوساکی و شارون لِچِر (Sharon Lechter) نوشته شده است. این کتاب بیش از شش سال است که در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز (New York Times) قرار دارد. این کتاب به بیشتر از 51 زبان ترجمه شده و بیش از 32 میلیون نسخه از آن در بیش از 109 کشور فروخته شده است.

کیوساکی گفت: «پول موضوع جالبی است. همه در دنیای مدرن از پول استفاده می‌کنند … بدون توجه به این که آیا آن را کسب کرده‌اند یا نه.» با این حال، او خاطرنشان کرد:

“اگر در خانواده‌ای ثروتمند به دنیا بیایید … ممکن است خوش‌شانس باشید … اما تاریخ نشان می‌دهد که بسیاری از ثروت‌های خانوادگی تا نسل سوم از بین می‌روند.”

این نویسنده مشهور توضیح داد: «در سال ۱۹۷۱، رئیس‌جمهور نیکسون (President Nixon) دلار را از استاندارد طلا جدا کرد و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده و بانک فدرال رزرو (Federal Reserve Bank) شروع به جعل پول کردند.» او تأکید کرد: «مشکل این است که به دلیل عدم آموزش هیچ چیزی درباره پول یا مالیات در مدارس ما … امروز ۹۰ درصد مردم برای پول جعلی … به‌عبارتی دیگر، فیات … به‌عبارتی دیگر، پول جعلی … کار کرده و آن را پس‌انداز می‌کنند.»

او هشدار داد: «کار کردن برای پول جعلی یکی از دلایل اصلی افزایش شکاف بین غنی و فقیر است. بازنده نباشید. کار کردن برای به دست آوردن و پس‌انداز کردن پول جعلی را متوقف کنید.»

او در ادامه به صحبت درباره دونالد ترامپ (Donald Trump)، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده و نامزد ریاست‌جمهوری حزب جمهوری‌خواه، پرداخت: «اخیراً، رئیس‌جمهور دونالد ترامپ، با کسی که دو کتاب نوشته‌ام، در کنفرانس بیت کوین حضور داشت. با توجه به اینکه او مردی باهوش از نظر مالی است … رئیس‌جمهور سابق ترامپ بیت کوین و نقره را به عنوان ‘پول هوشمند’ تایید کرد.» این نویسنده مشهور سرمایه‌گذاران را به این صورت تشویق کرد:

“هوشمندتر شوید و طلا، نقره و بیت کوین پس‌انداز کنید.”

کیوساکی مدتی است که به سرمایه‌گذاری در طلا، نقره و بیت کوین توصیه می‌کند. او اخیراً پیش‌بینی کرده است که به زودی یک بحران اقتصادی رخ خواهد داد و به دنبال آن یک بازار گاوی بزرگ، که در آن قیمت بیت کوین می‌تواند به 10 میلیون دلار به ازای هر کوین برسد، قیمت طلا به 15,000 دلار در هر اونس و نقره به 110 دلار در هر اونس افزایش یابد. او این پیش‌بینی را به کاهش اعتماد به ارزهای فیات و روندهای تاریخی نسبت می‌دهد. این نویسنده مشهور توصیه می‌کند که دلار آمریکا را که آن را پول جعلی می‌نامد، رها کنید و قبل از افزایش قیمت بیت کوین، در آن سرمایه‌گذاری کنید. او ماه گذشته پیش‌بینی کرد که اگر ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر پیروز شود، قیمت طلا به 3,300 دلار در هر اونس، نقره به 79 دلار در هر اونس و بیت کوین به 105,000 دلار به ازای هر کوین تا ماه آگوست سال آینده افزایش خواهد یافت.

نظر شما در مورد دیدگاه رابرت کیوساکی در مورد بیت کوین و آینده اقتصاد چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره رابرت کیوساکی از سرمایه‌گذاران می‌خواهد که بیت کوین را به عنوان پول هوشمند پس‌انداز کنند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.