آیا زنان هندی 11 درصد از طلای جهان را در اختیار دارند؟

آیا زنان هندی 11 درصد از طلای جهان را در اختیار دارند؟
آنچه در این مقاله میخوانید

طلا به عنوان نمادی مبارک از ثروت، یک دارایی ارزشمند و بخشی اساسی از زندگی روزمره، نماد خلوص، رفاه و تقدس محسوب می‌شود و نقش ذاتی در فرهنگ هند دارد. جشن‌ها، از جمله مراسم عروسی، عمدتاً با طلا جشن گرامی داشته می‌شوند.

صرف‌نظر از این که مراسم عروسی چقدر ساده یا مجلل باشد، هر رسم و رسوم عروسی هندی ریشه‌های عمیقی در طلا دارد و هیچ عروسی هندی بدون هدیه طلا کامل نمی‌شود، خواه جواهرات عروسی پر زرق و برق باشد یا یک شمش ساده طلا.

به طور معمول، زنان این هدیه را دریافت می‌کنند و آن را از نسلی به نسل دیگر به ارث می‌برند و به مرور زمان حجم آن نیز افزایش می‌یابد.

سوماسوندارام (Somasundaram)، مدیر شورای جهانی طلا (WGC) در هند گفت که مطالعه سال‌های ۲۰۲۰–۲۱ نشان می‌دهد که خانوارهای هندی مالک ۲۱,۰۰۰–۲۳,۰۰۰ تن طلا هستند. تا سال ۲۰۲۳، این میزان به بیش از ۲۵ میلیون کیلوگرم یا حدود ۲۴,۰۰۰–۲۵,۰۰۰ تن افزایش یافته است. با این مقدار طلا، ۴۰ درصد از تولید ناخالص داخلی هند پوشش داده می‌شود.

بر اساس گزارشی که توسط گروه طلای آکسفورد منتشر شده است، ۱۱ درصد از طلای جهان در اختیار خانوارهای هندی است. این میزان بیشتر از مجموع ذخایر ایالات متحده، صندوق بین‌المللی پول (IMF)، سوئیس و آلمان است!

ایالات متحده در فهرست ذخایر طلای جهان رتبه اول را دارد. بر اساس گزارش اقتصاد و بازارها، این کشور دارای ۸,۱۳۳.۵ تن ذخایر طلا است. طلا ۷۵ درصد از ذخایر خارجی ایالات متحده را تشکیل می‌دهد.

آلمان با ۳,۳۵۹.۱ تن طلا در رتبه دوم قرار دارد. طبق ادعای آکسفورد، آلمانی‌ها اخیراً سرمایه‌گذاری‌های زیادی در طلا انجام داده‌اند. آلمان در فهرست کشورهای خریداری‌کننده طلا در سطح جهانی رتبه اول را دارد. ایتالیا با ۲,۴۵۱.۸ تن طلا در رتبه سوم جهان قرار دارد.

دیدگاه خود را درباره آیا زنان هندی 11 درصد از طلای جهان را در اختیار دارند؟ بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.