هاو پیل: تضمینی وجود ندارد که نرخ بهره دوباره به زودی کاهش یابد

هاو پیل: تضمینی وجود ندارد که نرخ بهره دوباره به زودی کاهش یابد
آنچه در این مقاله میخوانید

هاو پیل، اقتصاددان ارشد بانک انگلستان، گفت که مبارزه با تورم بالا به پیروزی نرسیده و تضمینی وجود ندارد که نرخ بهره دوباره به زودی کاهش یابد.

پیل گفت: من فکر می‌کنم ما نمی‌توانیم راضی باشیم، نمی‌توانیم کار انجام شده را اعلام کنیم، زیرا نوعی پویایی در اقتصاد بریتانیا وجود دارد، نوعی مؤلفه پایدار، که باید در مورد آن محتاط باشیم. او گفت: من فکر می‌کنم هنوز نباید قول بدهیم که نرخ‌ها در کوتاه‌مدت بیشتر کاهش پیدا کند.

Pill برای اولین بار در بیش از چهار سال گذشته به تصمیم BoE برای کاهش هزینه‌های استقراض که روز پنجشنبه اعلام شد، رای منفی داد.

اندرو بیلی، فرماندار BoE، که بخشی از اکثریت پنج نفره کمیته سیاست پولی بود که از کاهش نرخ بانکی حمایت کردند، همچنین گفت که زمان کاهش بیشتر هزینه‌های استقراض هنوز مشخص نشده است.

سرمایه‌گذاران به طور کامل کاهش یک چهارم واحدی دیگر در نرخ بانکی  که اکنون 5.0٪ است  در ماه نوامبر قیمت‌گذاری می‌کنند.

تورم در بریتانیا از بیش از 11 درصد در اکتبر 2022 به 2 درصد در آخرین داده‌ها کاهش یافته است، اما رشد دستمزد و تورم در بخش خدمات همچنان قوی‌تر است که نشان‌دهنده خطرات رشد قیمت در آینده است.

پیل در اظهارات خود در روز جمعه گفت که پیشرفت در مقابله با تورم در حال انجام است. او همچنین گفت که معتقد نیست افزایش بیش از تورم در دستمزد بخش دولتی که توسط دولت اعلام شده است، خطر تورمی بزرگی به همراه داشته باشد.

دیدگاه خود را درباره هاو پیل: تضمینی وجود ندارد که نرخ بهره دوباره به زودی کاهش یابد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.