مدیرعامل گلدمن ساکس پیش‌بینی می‌کند که بیت کوین می‌تواند با طلا به عنوان یک ذخیره ارزش رقابت کند

مدیرعامل گلدمن ساکس پیش‌بینی می‌کند که بیت کوین می‌تواند با طلا به عنوان یک ذخیره ارزش رقابت کند
آنچه در این مقاله میخوانید

دیوید سولومون (David Solomon)، مدیر عامل گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، اظهار داشت که بیت ‌کوین “به خوبی” می‌تواند به عنوان یک ذخیره ارزش مشابه طلا عمل کند.

اظهارات سولومون در زمانی مطرح می‌شود که بحث‌ها در مورد پتانسیل بیت ‌کوین به عنوان یک دارایی ذخیره و ذخیره ارزش رو به افزایش است.

پتانسیل بیت ‌کوین به عنوان یک ذخیره ارزش

در مصاحبه‌ای با CNBC در ۳۰ جولای (۹ مرداد ۱۴۰۳)، سولومون گفت که او هرگز منتقد بیت ‌کوین نبوده و نگرانی اصلی او بیشتر به ماهیت سفته‌بازانه آن بازمی‌گردد. با این حال، او به وعده‌های فناوری زیرساختی اشاره کرد و آن را “بسیار جالب” توصیف کرد که می‌تواند اصطکاک‌ها را در یک سیستم مالی به طور فزاینده دیجیتال کاهش دهد.

وقتی جو کرنان (Joe Kernan) از CNBC درباره امکان تبدیل بیت ‌کوین به یک دارایی ذخیره مانند طلا پرسید، سولومون پاسخ داد: ” ممکن است که بیت ‌کوین به خوبی به عنوان یک ذخیره ارزش عمل کند.”

تحت هدایت سولومون، گلدمن ساکس (Goldman Sachs) نقش فعالی در فضای ارزهای رمزنگاری شده داشته است. در سال ۲۰۲۱، این غول مالی یک میز معاملاتی ارزهای رمزنگاری شده تأسیس کرد.

در آن زمان، سولومون ابراز امیدواری کرد که بیت کوین می‌تواند در نهایت با سرمایه بازار طلا رقابت کرده و حتی از آن پیشی بگیرد، هرچند که هنوز آن را به عنوان یک دارایی سفته‌بازانه می‌دید. چندین مدیر اجرایی گلدمن ساکس (Goldman Sachs) نیز قبلاً استدلال کرده بودند که نوسانات بیت کوین مانع از آن می‌شود که به عنوان یک ذخیره ارزش قابل اعتماد عمل کند.

علیرغم این پیام‌های متفاوت، تعهد گلدمن ساکس (Goldman Sachs) به دارایی‌های دیجیتال همچنان واضح است. این شرکت قصد دارد تا پایان سال، سه پروژه توکن‌سازی را راه‌اندازی کند که بازارهای آمریکا و اروپا را هدف قرار می‌دهند.

بیت کوین به عنوان دارایی ذخیره

در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴، مدیرعامل میکرو استراتژی (MicroStrategy)، مایکل سیلور (Michael Saylor)، دیدگاه خود را به این صورت بیان کرد که اولین کشوری که با صدور ارز فیات شروع به انباشت بیت کوین کند، می‌تواند از لحاظ اقتصادی نسبت به دیگران برتری پیدا کند.

سیلور (Saylor) پیشنهاد داد که ذخایر خزانه‌داری از طلا و اوراق قرضه به بیت کوین انتقال یابد، ارز و بدهی برای خرید این ارز دیجیتال صادر شود و قوانین حمایتی از مالکیت بیت کوین اجرایی گردد.

سیلور افزود که کشورها، به‌ویژه آن‌هایی که دارای بدهی‌های قابل توجهی هستند، می‌توانند با تغییر ذخایر خود از دارایی‌های کوتاه‌مدت مانند طلا و اوراق قرضه به دارایی‌های دیجیتال بلندمدت، مشکلات اقتصادی خود را حل کنند.

به همین ترتیب، سناتور سنتیا لومیس (Cynthia Lummis) استدلال کرد که بیت کوین می‌تواند به ایالات متحده کمک کند تا با افزایش بدهی ملی خود مقابله کند. در همین راستا، او پیشنهاد داده است که بیت کوین به عنوان یک دارایی استراتژیک ذخیره برای کاهش بدهی ملی در نظر گرفته شود.

در ۳۰ جولای (۹ مرداد ۱۴۰۲)، لومیس در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که بدهی ملی ایالات متحده از ۳۵ تریلیون دلار فراتر رفته است و پیشنهاد داد که بیت کوین می‌تواند به عنوان راه‌حلی برای کنترل این بدهی مطرح شود.

دیدگاه خود را درباره مدیرعامل گلدمن ساکس پیش‌بینی می‌کند که بیت کوین می‌تواند با طلا به عنوان یک ذخیره ارزش رقابت کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.