تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)، 4 آگوست 2024

تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)، 4 آگوست 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا می‌خوانید:

  • شاخص مدیران خرید (PMI) تولیدی ایالات متحده از 48.5 در ماه ژوئن به 46.8 در ماه جولای سقوط کرد.
  • رشد مشاغل ایالات متحده در ماه جولای کاهش یافت.
  • به دلیل تقاضا برای دارایی امن، دلار قوی باقی ماند.

همچنان که در بحبوحه افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی و عدم اطمینان اقتصادی، شاخص دلار بالا می‌رود، تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) حاکی از آن است که این جفت ارز روندی صعودی را طی خواهد کرد. با این حال، روز جمعه کاهش ارقام مربوط به اشتغال غیرکشاورزی (NFP) ایالات متحده برخی از سودهای هفتگی را حذف کرد.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا

با وجود داده‌های ضعیف‌تر از حد انتظار از آمریکا، دلار کانادا هفته‌ای صعودی را پشت سر گذاشت. همزمان، فدرال رزرو در جلسه چهارشنبه رویکردی در جهت کاهش نرخ بهره را اتخاذ کرد. به‌طور قابل توجهی، شاخص مدیران خرید تولید آمریکا از ۴۸.۵ در ماه ژوئن به ۴۶.۸ در ماه جولای کاهش یافت. در نتیجه، نگرانی‌هایی از کاهش سریع رشد اقتصادی به وجود آمد.

در همین حال، رشد اشتغال در آمریکا در ماه جولای کاهش یافت و نرخ بیکاری به ۴.۳ درصد افزایش یافت. در هفته گذشته، پیش‌بینی‌های کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو افزایش یافت و سیاست‌گذاران مسیر را برای کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر هموار کردند. با این حال، به دلیل تقاضا برای دارایی امن، دلار همچنان قوی باقی ماند. با کشته شدن اسماعیل هنیه، یکی از مهم‌ترین رهبران حماس، تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت و سرمایه‌گذاران را به خرید دلار واداشت.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا در هفته آینده

هفته آینده، کانادا آمار ماهانه اشتغال خود را منتشر خواهد کرد که چشم‌انداز کاهش نرخ بهره را شکل خواهد داد. گزارش ماه گذشته نشان داد که بازار کار به شدت کند شده است و این موضوع باعث نگرانی از بدتر شدن وضعیت اقتصادی شد. کانادا ۱,۴۰۰ فرصت شغلی را از دست داد در حالی که اقتصاددانان افزایش اشتغال را پیش‌بینی کرده بودند. این آمارها فشار را بر بانک مرکزی کانادا (BoC) برای کاهش نرخ بهره افزایش دادند. در نتیجه، سرمایه‌گذاران به شدت روی کاهش نرخ بهره گمانه‌زنی کردند که باعث تضعیف دلار کانادا شد.

در جلسه ماه جولای، بانک کانادا نرخ بهره را کاهش داد و رویکردی در جهت کاهش نرخ بهره را اتخاذ کرد. اقتصاددانان انتظار دارند که در جلسه ماه سپتامبر دوباره نرخ بهره کاهش یابد. بنابراین، اگر گزارش اشتغال نشان‌دهنده ضعف بیشتری باشد، گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر، اگر اشتغال بهبود یابد، فشار بر بانک مرکزی کانادا برای کاهش نرخ بهره کمتر خواهد شد.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا: نوسان در روند صعودی

USDCAD-daily-chart
نمودار روزانه جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) به بالاتر از سطح مقاومت 1.3802 افزایش یافته و یک سقف جدید ساخته است. این افزایش پس از یک حرکت صعودی شدید از سطح حمایت 1.3601 رخ داده است. در ابتدا، فروشندگان و خریداران به طور مساوی با یکدیگر مطابقت داشتند. قیمت کندل‌های قوی نزولی و صعودی را تشکیل داد.

با این حال، آخرین نوسان تنها کندل‌های صعودی داشت که نشان‌دهنده قوی‌تر بودن یک سمت بود. در نتیجه، قیمت به راحتی از سطح مقاومت 1.3802 فراتر رفت. قیمت این جفت ارز این سطح را به عنوان سطح حمایت دوباره آزمایش کرد تا افزایش را تأیید کند و سپس یک سقف جدید ساخت. این نشان‌دهنده یک روند صعودی جدید است که ممکن است در هفته آینده ادامه یابد و با شکستن سطح کلیدی 1.3901 به بالا برود.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)، 4 آگوست 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.