مقام روسی می‌گوید بریکس (BRICS) به سمت پلتفرم پرداخت دیجیتال مستقل پیش می‌رود

مقام روسی می‌گوید بریکس (BRICS) به سمت پلتفرم پرداخت دیجیتال مستقل پیش می‌رود
آنچه در این مقاله میخوانید

بلوک اقتصادی بریکس (BRICS) به سمت ایجاد یک پلتفرم پرداخت دیجیتال پیش می‌رود. والنتینا ماتوینکو (Valentina Matviyenko)، سخنگوی شورای فدراسیون روسیه، این موضوع را فاش کرده است. این ابتکار که به نام «پل بریکس» (BRICS Bridge) شناخته می‌شود، به دنبال ایجاد یک سیستم مالی مستقل است. این سیستم می‌تواند، به ویژه در شرایط تحریم‌ها و قطع اتصال روسیه از سوئیفت (SWIFT)، وابستگی به نهادهای غربی را کاهش دهد.

بریکس به سمت پیشرفت در ابتکار پلتفرم پرداخت دیجیتال حرکت می‌کند

والنتینا ماتوینکو (Valentina Matviyenko)، سخنگوی شورای فدراسیون روسیه، در یک کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه اعلام کرد که پلتفرم پرداخت دیجیتال بریکس به‌طور پایدار در حال پیشرفت است. به گزارش تاس (Tass)، او اظهار داشت:

“ایجاد پلتفرم پرداخت مالی مستقل بریکس بریج (BRICS Bridge)، یک سیستم پرداخت متقابل مستقل بر روی یک پلتفرم مشترک مستحکم، در حال حاضر در درون بریکس در حال بحث و بررسی است.”

ماتوینکو گفت: “من با بانک مرکزی و وزارت دارایی صحبت کرده‌ام. اوضاع به خوبی پیش می‌رود.” او افزود: “این موضوع با همکاران از بانک‌های مرکزی، وزارتخانه‌های دارایی همه کشورهای بریکس، از جمله اعضای جدید، در حال بحث است.” او خاطرنشان کرد که روسیه به عنوان رئیس فعلی بریکس، نظارت بر این ابتکار را بر عهده دارد.

ماتوینکو اظهار داشت: “اگر موفق شود، در بهترین معنای جهانی، یک بمب‌خبری خواهد بود.” او پیش‌بینی کرد که این موضوع در نشست سران بریکس در قازان در ماه اکتبر مورد بحث قرار خواهد گرفت. “شاید در آن زمان تصویب شود، یا حداقل بحث‌ها منجر به تصمیم‌گیری درباره زمان و فرم نهایی آن شود، به این معنا که این ایده دیگر تنها یک فکر نیست، بلکه در عمل در حال پیشرفت است.”

با توجه به تحریم‌ها و محروم شدن از سیستم سوئیفت (SWIFT)، بانک مرکزی روسیه سیستم پرداخت خود را ایجاد کرده است که اکنون توسط بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماتوینکو با خوش‌بینی گفت: “در انتهای هر تونلی نوری وجود دارد.” الکساندر باباکوف (Alexander Babakov)، معاون رئیس دومای دولتی روسیه، اخیراً بر نیاز به یک جایگزین بریکس برای سیستم پیام‌رسانی سوئیفت تأکید کرد تا وابستگی به نهادهای غربی کاهش یابد و معاملات بدون دلار ساده‌تر شود.

در همین حال، بلوک اقتصادی بریکس در حال بررسی پیشنهاد ایران برای اتصال سیستم‌های پرداخت تمامی کشورهای عضو است تا با ایجاد زیرساختی مقاوم در برابر تحریم‌ها، حاکمیت مالی را تقویت کند. به گفته آندری رودنکو (Andrey Rudenko)، معاون وزیر امور خارجه روسیه، مذاکرات شامل یکپارچه‌سازی بازارهای مالی، استفاده از ارزهای ملی برای پرداخت‌ها و ایجاد مکانیزم‌های جدید برای تسویه‌حساب‌های متقابل است.

نظر شما در مورد ابتکار پلتفرم پرداخت دیجیتال بریکس و تأثیر بالقوه آن بر امور مالی جهانی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره مقام روسی می‌گوید بریکس (BRICS) به سمت پلتفرم پرداخت دیجیتال مستقل پیش می‌رود بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.