اخبار مهم اقتصادی مربوط به 2024.Aug.05 تا 2024.Aug.09

اخبار مهم اقتصادی مربوط به 2024.Aug.05 تا 2024.Aug.09
آنچه در این مقاله میخوانید

داده‌های ایالات متحده

مؤسسه مدیریت عرضه، شاخص بخش خدمات خود را روز دوشنبه منتشر می‌کند که انتظار می‌رود نشان‌دهنده رشد اندک باشد.

سرمایه‌گذاران با گزارش هفتگی در مورد مطالبات اولیه بیکاری که انتظار می‌رود از بالاترین سطح تقریباً یک ساله خود اندکی کاهش یابد، به روز رسانی جدیدی از وضعیت بازار کار در روز پنجشنبه دریافت خواهند کرد.

سرمایه‌گذاران همچنین فرصتی برای شنیدن سخنان مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو و توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند دارند، پس از اینکه بانک مرکزی هفته گذشته نرخ بهره را متوقف کرد، اما درها را برای کاهش نرخ در سپتامبر باز گذاشت.

درآمد بیشتر

سهام ایالات متحده برای دومین روز در روز جمعه فروخته شد و نزدک کامپوزیت را به سمت قلمرو اصلاحی سوق داد، و این نشانه‌ای از کند شدن اقتصاد است، نگرانی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو برای کاهش نرخ‌ها بیش از حد منتظر مانده است را برانگیخت.

چشم‌انداز چین

سرمایه‌گذاران به روز‌رسانی در مورد چگونگی بهبود اقتصادی در چین در نیمه دوم سال با انتشار اخبار اقتصادی در این هفته دریافت خواهند کرد.

هفته با یک نظرسنجی در بخش خصوصی در مورد فعالیت خدمات آغاز می‌شود، به دنبال آن داده‌های تجاری در روز چهارشنبه و خواندن قیمت‌های مصرف‌کننده در پایان هفته منتشر می‌شود.

داده‌های اخیر به چشم‌انداز تیره‌ای برای اقتصاد شماره دو جهان اشاره کرده است و کاهش ناگهانی نرخ‌های اخیر نشان‌دهنده احساس فزاینده فوریت در تلاش‌های پکن برای تقویت رشد است.

تصمیم بانک مرکزی استرالیا

انتظار می‌رود RBA در نشست سیاستی آتی خود در روز سه‌شنبه، پس از اینکه داده‌های ماه گذشته نشان داد که تورم اصلی به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافته و در سه ماهه دوم به پایین‌ترین حد دو سال اخیر رسیده و نرخ رشد اقتصادی در سه ماهه اول تعدیل شده است، نرخ‌های بهره را در انتظار نگه دارد.

فعالان بازار بر هدایت بانک‌های مرکزی تمرکز خواهند کرد و در صورت ادامه کاهش تورم، قیمت‌گذاری بازارها با احتمال 70 درصد کاهش نرخ بهره تا پایان سال خواهد بود.

قیمت نفت

قیمت نفت روز جمعه کاهش یافت و به پایین‌ترین حد خود از ژانویه رسید، زیرا آمار ضعیف اقتصادی از ایالات متحده و چین، واردکننده بزرگ نفت، نگرانی‌ها را نسبت به چشم‌انداز تقاضا افزایش داده است.

گزارش نرم مشاغل ایالات متحده همراه با تضعیف فعالیت‌های تولیدی در چین، قیمت‌ها را کاهش داد و این خطر را ایجاد کرد که بهبود ضعیف اقتصاد جهانی بر مصرف نفت تأثیر بگذارد.

سرمایه‌گذاران نفتی همچنین در حال تماشای خاورمیانه هستند، جایی که گروه حزب الله لبنان که مورد حمایت ایران است، گفت که درگیری با اسرائیل وارد مرحله جدیدی شده است.

در همین حال، نشست اوپک پلاس در پنجشنبه گذشته سیاست تولید نفت این گروه را بدون تغییر گذاشت.

دیدگاه خود را درباره اخبار مهم اقتصادی مربوط به 2024.Aug.05 تا 2024.Aug.09 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.