سرمایه‌گذاران نگاه بلندمدت را به عنوان افزایش نرخ بهره در ژاپن می‌بینند

سرمایه گذاران نگاه بلندمدت را به عنوان افزایش نرخ بهره در ژاپن می‌بینند
آنچه در این مقاله میخوانید

افزایش نرخ بهره در هفته گذشته در ژاپن بیشترین میزان را در هشت سال گذشته به ثبت رساند. با وجود این آشفتگی، برخی از سرمایه‌گذاران هنوز به چشم‌انداز بلندمدت سهام این کشور ایمان دارند.

تصمیم بانک مرکزی ژاپن در روز چهارشنبه برای افزایش نرخ بهره به 0.25 درصد موجی از نوسانات را در بازار ایجاد کرد، به طوری که Topix در روز 1.5 درصد جهش کرد، اما در روز پنجشنبه و جمعه سقوط کرد.

حرکت BOJ، همراه با سیگنال‌های فدرال رزرو آمریکا مبنی بر کاهش نرخ بهره، ین را تقویت کرد. ارز ضعیف عامل اصلی حمایت از سهام صادرکنندگان ژاپن بوده است.

تغییر در سیاست BOJ همچنین در بازارهای جهانی برای همه چیز از اوراق قرضه گرفته تا طلا و بیت کوین بازتاب می‌یابد. از زمان افزایش نرخ، ین در برابر تقریباً همه ارزهای اصلی افزایش یافته است. این امر بر صندوق‌های سفته‌بازی با شرط‌بندی‌های بزرگ در برابر ین تأثیر گذاشته است، و در انتهای دیگر مقیاس، سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی که به ین وام می‌گیرند و سپس از پول برای خرید ارزهای با بازده بالاتر مانند پزو مکزیک استفاده می‌کنند، تأثیر گذاشته است.

شرکت‌های بیمه و بانک‌ها در سال جاری با عملکرد بهتر شاخص‌های بخش‌ها نسبت به بازار گسترده‌تر، برخی از عملکردهای برتر بوده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که با شروع دریافت سود سپرده‌های خود نزد بانک مرکزی و افزایش نرخ وام مسکن برای صاحبان خانه، درآمدها بهبود یابد.

دانیل هرلی، متخصص پورتفولیو برای بازارهای نوظهور و سهام ژاپنی در T. Rowe Price، گفت: نرخ‌های بالاتر برای امور مالی حمایت می‌کند در درجه اول بانک‌ها، بلکه شرکت‌های بیمه، ما در زمینه‌های مالی دارای موقعیت اضافه وزنی هستیم. این بانک‌های کوچک‌تر و منطقه‌ای هستند که باید بیشترین سود را ببرند.

صادرکنندگان بیشترین سود را از ضعیف شدن ین برده‌اند و بیشترین ضرر را از کاهش قیمت خواهند داشت. پس از تصمیم BOJ و سیگنال فدرال رزرو برای کاهش نرخ، این ارز در برابر دلار از 149 گذشت. افزایش بیشتر نرخ بهره از BOJ احتمالاً شکاف نرخ بین ایالات متحده و ژاپن را کاهش می دهد. این به نوبه خود می تواند ین را که در اوایل جولای تا 161.95 کاهش یافته بود، تقویت کند. این باعث شده است که برخی از سرمایه‌گذاران نسبت به چشم‌انداز بازار کمتر متمایل شوند.

برخلاف تولیدکنندگان بزرگ، خانه‌های تجاری ژاپن مانند Marubeni Corp. گفته‌اند که تصمیم بانک مرکزی برای افزایش نرخ‌های بهره برای کسب‌وکارهای داخلی آنها مثبت است زیرا نشان‌دهنده بهبود در اقتصاد است. کازوئو اوئدا، فرماندار BOJ در طول کنفرانس مطبوعاتی گفت که اگرچه مصرف شخصی بسیار قوی نیست، اما همچنان جامد است.

کازونوری تاتبه، استراتژیست گلدمن ساکس، گفت: ما همچنان معتقدیم که بهبود اقتصاد داخلی یک کاتالیزور کلیدی برای افزایش ارزش سهام ژاپن است و در میان مدت سازنده باقی می‌مانیم. در عین حال، سهام ژاپن را نمی‌توان از توسعه جهانی جدا کرد، بنابراین ممکن است نیاز داشته باشیم که نگرانی‌های سرمایه‌گذاران از رکود در ایالات متحده کاهش یابد و شاهد تعدیل تقویت ین باشیم بنابراین در کوتاه‌مدت محتاط هستیم.

دیدگاه خود را درباره سرمایه‌گذاران نگاه بلندمدت را به عنوان افزایش نرخ بهره در ژاپن می‌بینند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.